familie

1 mai

det var faktisk 1 mai jeg kom til Norge som nesten 6 åring ) en fin dag å bli Norsk på hi hi . Vi har vært på tur ,vi har kost oss masse ,det har vært en utrolig kjekk langhelg sammen med alle vår...

bålkos

det har regnet i dag ikke mye ,men litt har det dryppet fra oven jamt gjennom dagen. Jeg la meg med hodepine i går og våknet til tett nese og sår hals, tenkte da att det passet med en innedag ) ve...

full rulle

helgen går mot slutten og vi har snart en ny uke forran oss,det har vært en helg med full rulle her i heimen. Lørdagsmorgen hentet vi barnebarn,mammaen skulle jobbe og pappaen var på sjøen,det var...

SØSTER

Det å ha en søster er en velsignelse,ja det er fint å ha en bror eller flere også,men en søster er noe eget )) iallefall når en søster bare er 11 måneder eldre en deg selv )) Min søster bor på San...

fine jenter

I dag var det begge jentene våre som tok turen hjem for å hedre sin pappa på farsdagen )) to flotte jenter med helt forskjellige hverdager Elsdte datter 31 år gammel og skadesanerer med ansvar for...

flere feriedager

God morgen. Jeg er fortsatt på tur,det er torsdag og sønnen steller guttene og tar dem til barnehagen,svigerdatteren vår har feber og holder senga,jeg rydder litt og kler meg,dagen skal brukes til...

da ble det stille

No sitter vi her og det er sille i denne etasjen,etter noen veldig kjekke dager har sønn og sønnesønn reist hjem igjen synd avstanden er så stor mellom oss,håper alikavel att lillegullet husker li...

en milepel

En gammel sliter fikk vann under kjølen i dag:))det var en fantastisk flott opplevelse. Vi har en gedige robåt på garden,det var min manns bestefar som kom med den,den har ikke vært på vannet på o...

fullt hus

Her er det fullt hus men i skrivende stund er jeg alene :))en legger barn,en lufter større barn i båt og en ser på traktor :))jeg har besøk av sønner og barnebarn og svigermor har besøk av sønn og ...

Det er ikke bare bare

Da har det siste besøket mitt dratt og jeg sitter her etter 3 fantastisk flotte dager :))nå trodde jeg att jeg ble alene men neida ei venninne er på vei og i morgen blir det selskap igjen med venni...

Måløy

God morgen. Ja i går hadde vi en trivelig tur til Måløy og besøkte mine foreldre :))vi kom sent hjem og jeg fant fort senga,men nå er jeg kvikk og opplagt :) Været var det ikke noe å si på i går ...

Stille

Etter 5 dager med masse liv i huset er det nå stille både oppe hos svigermor og her nede hos oss,bar oss gamle igjen :))det har vært trivlige dager samtidig er det godt å ha et par påskedager til e...

En super helg

Da var vi hjemme etter en superflott helg på Alexandra hotell i Loen:)) Vi feiret svigermors 80 års dag og barnebarnet vårt Mathias som ble 4 år i dag :)) På programmet i går når vi var vel innlo...

Alene

Vel da sitter jeg her alene,iallefall en liten time til:)elsdte sønn med familie kom i går og reiste no for litt siden.Mannen har reist på hybel igjen ,ferien begynner ikke før torsdag så han komme...

En mamma

En mamma er en trygg havn,en person mann føler seg trygg hos og som mann kjenner,ja dere ser jo kor godt jeg sover her på kjøkkenbenken helt trygg på att mamma passer på:)) Ja dette er 24 år siden...

Hjemme

No er jeg hjemme etter et døgn på hybel:))jeg passet barnebarn i går ettermiddag og utover til midnatt,da sa jeg god natt og tuslet ned og inn neste dør til min kjære:)) Koselig det men en seng på...

en nydelig dag

Vel hjemme etter en nydelig konfirmasjonsdag.Snøen hadde lagt seg langt ned i fjella i dag og ikke var det særlig varmt heller da vi var ferdige i kirka og skulle inn i festlokala kom det en regns...

Hjemme

Da var vi hjemme etter en helg i Sandnes.Vi var velsignet med sol hele veien fram,ja det var så varmt på overfarten på siste ferge att vi måtte ut på taket og lufte oss:) Jeg tenkte på våren da vi...

Siste dag

I dag er siste dag vi har dei små i vår forvaring,mammaen kommer om en time eller to og sover her i natt.Tenker det blir stas å finne mammaen i senga i morgen og ikke meg:))jeg ser fram til en noe ...

tidlig natt

I kveld fikk vi det rolig for dei 2 små sovna 19.15:)Vi har hatt en flott og solrik dag og jeg sov av meg hodeåinen som herja i går. Kl 9.45 tok jeg med barna ut og der fikk dei herje alt dei orka...

En ny dag er over

En rask tur innom før jeg finner senga,blir ikke tid til å lese innlegg no for jeg trenger søvnen:) I dag har det regnet nesten hele dagen,iallefall fram til firetiden.Når det regner må vi finne p...

som snarest innom

I kveld sovna barna noe tidligere enn i går men så har vi jobba ute hele dagen også. Vi har vært heldige med solskinn i dag og når kveldstellet stod for tur kom litt regn.Jeg avtalte med ei sauebo...

det ble da natt:)

det tok litt tid å få dei søte små til å sovne i kveld,men no sover dei forhåpentligvis hele natten:) denne festdrakten fant jeg på loftet,jeg sydde den om til yngste jenta vår:)orginalen var et s...

Trøndelag

Da var vi hjemme fra barnedåpen i Trøndelag,8 timers biltur en vei.Været var litt vekslande men helt ok i lengre perioder Vel framme etter en lang dag inkvarterer vi oss på hotellet før vi besøker...

Stille i heimen

No er det stille i heimen etter 3 dager fulle av liv,det er jo koselig med besøk men med hodepine er det jammen godt å få alene tid igjen også. Noen barn er rolige andre aktive,våre er aktive og t...

Alene igjen

God søndag kjære venner.Da har besøket vårt reist og vi er alene igjen. Jeg har vært til kirken idag og som soknerådsleiar hadde jeg og teamet mitt kirkekaffe etterpå. Det har vært en koselig hel...

lørdagskveld

Etter en dag i Ørsta er vi nå hjemme og koser oss med melodi grandprix. Det var koselig å være hos datter,men det var ikke til å stikke under en stol att dei små var slitne og litt trøtte og hvem ...

En fin dag med familie

Da var denne dagen over og vi hadde noen hyggelige timer i lag med familie. Det regna godt i byen så noen moatur vart det ikke,nei det var godt å være i ro og hygge seg sammen. noen av barna:))ja...

Natta

En godnatthilsen herfra med et lite skrytebilde av gullklumpen:)) natta

En vidunderlig sønda

Hei folkens:)da var denne søndagen over,og veslejenta har reist hjem til Ørsta. Vi hadde ett fint døgn sammen og både jeg og bestefaren prioriterte hele søndagen til veslejenta vår.Kan ikke klage ...

En fin søndag

Det er utvilsomt vår,vi har hatt besøk av datter og barnebarn,det var fint vær ute og ungene var glade for å kunne ta i bruk sykkel og vogn igjen. Det ble en tur i fjøresteinane og vi plukket gåsu...

Våre bunader

God morgen,jeg fortsetter tråden Grete startet i går og viser fram våre bunader Dette er vår elsdte datter sin konfirmasjonsdag,Sunnmørsbunaden som hun bærer har jeg brodert til henne Vår yngste ...