friluftsliv

Søndag og ny dag i fjellet i vente

det er søndag,og jammen sov jeg godt etter lørdagens topptur :)) vi bestemmer oss for en litt mindre fjelltur på søndag,men jammen ble det en ny topptur :)) ikke like høgt oppe som lørdag,men høgt ...

Tesse

god morgen.Ja dette har vært en helg som var skikkelig balsam for sjelen,nydelig vær,herlige mennesker og fjellturer som var magiske :) Lørdag ville svogeren min ta oss med på en blåtur,men han pas...

det ble en nydelig dag

da sola klatret fjella i dag morges forsvant tåken,og da husarbeide var unnagjort kledde jeg meg for en tur ut,i dag måtte det bli litt mer opp i høgda,ville ha utsiktbilder i dag det ble sol i ...

det måtte bli skogstur i dag også

hadde egentlig lyst på venninnelag i dag,men det passet ikke for noen,så da tenkte jeg att det fikk bli nok en dag i skogen :)) har jo lært meg kremle ,har noen skoger jeg ikke besøker da det ikke ...

det tar sin tid

i dag startet jeg dagen med å lage nystekte vafler til frokost så tok vi oss en rask handletur,vel hjemme bestemte vi oss for en dag i fjellet det var sommertemperatur i dag så jakken fikk bl...

alle gode ting er tre :))

Ja i dag hadde jeg tenkt meg på en liten tur rundt garden men dere kjenner meg nå,en liten kurv måtte være med :)) for jeg går tross alt forbi skogen min men da jeg kom opp gikk beina av seg ...

Snakk om flaks da :)

I dag tok jeg bussen til Volda,hadde noen ærender men det var slike som ikke tok allverdens med tid,dermed ville jeg starte med å gå en tur rundt Rotevatnet . Det småregnet da jeg gikk ut av busse...

en deilig dag i fjellet

i dag har jeg vært aktiv fra morgen til kveld,starta med frisørtime,det er som dei fleste damer hvet herligt :))etter timen spaserte jeg opp til sønnen,en god halvtimes spasertur i oppoverbakker,og...

en aktiv dag

Dagen i dag ble aktiv,da dei siste gjestene takket for seg og reiste kledde fruen seg for en skogstur,været vr fint,skyet men ikke regn dette er fint vær for en skogstur et par steinsopper fa...

Gangsperre

Jepp jeg har det nå,og den tror jeg sitter i hele kroppen :)) Jeg kledde på meg kl 9 ,tok med en liten kniv og soppnett og begav meg ut,første tanke var en morgentur,men en soppnett er grei å ta m...

VIA FERRATA

Da kom dagen hvor vi tok turen til Loen og fikk en fantastisk flott dag i fjellet takket være Via Ferrata,kabelbanen som har blitt til en virkelighet :) Det var skyet da vi stod opp i går,men værm...

Fjellflora

I går var vi som sagt en tur på fjellet,og der var det et rikt flora,utrolig egentlig å se hvor frodigt det er selv om det hverken blir luket eller gjødslet,kanskje vi skulle lære litt av naturen )...

tur i nærområdet

vi hadde en fin tur i ettermiddag,kjørte et stykke før vi parkerte og gikk en tur i vakre omgivelser ikke ofte vi går oss på gris på beite slipper gravemaskin om en slipper grisen fri...

17 mai i fjellet

Nå er jeg sliten,sår under fotsålen,men så fornøgde med dagen .Vi våknet til en solfylt dag og nydelige temperaturer jeg og mannen kler oss for en tur på fjellet,en topptur her hjemme tur...

en kjempekoselig dag

Da jeg stod opp i dag var planene difuse,jeg tenkte på en skautur men ofte ombestemmer jeg meg ) det gjorde jeg ikke ,det ble tur i fjellet og jeg angrer ikke ,bli med da vel ) jeg spaserer ut...

naturen er full av farger

vi sier ofte att det er en grå dag,vi ser fram til att fargane kommer tilbake,og det gjør jo selvsagt jeg også )men er dagene egentlig så fryktelig grå ? ikke min,jeg har nå vært ute og gått en tur...

oppsøkte solen

jeg og 2 venninner oppsøkte solen i dag,ja når er det bare jeg av oss tre som ikke har fått sola tilbake på tunet ennå ) men vi tok turen sammen alikavel. Turen gikkk oppover mot Bakkedalen ,en da...

vi oppsøkte snøen

i går var det søndag,været var fint så vi tok oss en tur,ikke lange biten hjemmefra,en liten halvtimes kjøretur bare ) No tenkte ikke jeg på snø da vi dro avgårde med lave fritidsko på beina,men ja...

på dråpejakt

det er en fin høstdag hos oss i dag,noen få dråper først på dag,men ikke verre enn at en slapp regntøy. Jeg starter dagen med å koke bringebærsylte av nedfrosne villbringebær det er slettes i...

hjemreisen

god morgen,vi har kommet til lørdagsmorgen,planen var å ta laust i 10 tiden ,men svigerdatter var fortsatt ikke god og måtte på legevakten inne i Trondheim,dermed startet vi hjemturen en time tidli...

kveldstur

vinteren nermer seg og når en da har en fjellhytte ,så må den stenges før snøen legger seg i fjella,så da vi hadde spist middag i kveld kjørte vi opp til hytta ,ja den er ikke lengre borte enn att ...

søndagstur

Fortsatt nydelig vær ute ,det er søndag og mannen ville en tur ut i naturen.Vi har besøk i huset,og hun ville mer en gjerne være med på tur,så vi lagde nistepakke og kjørte avgårde,ikke langt bare ...

fjelltur

I dag måtte det bli en fjelltur,ute var det -0  da jeg stod opp det var kvitt for det meste så jeg ville vente til sola kraup litt ned i fjella ) Da jeg såg att det begynte å skje kledde jeg ...

En dag i fjellet

I dag ble det en hel dag i fjellet,jeg pakket sekken ,og jeg hadde selvsagt en plan så spann og bærplukker var med ) Det begynte å regne da jeg ruslet oppover mot skogen ,jeg vurderte å snu,men he...

det ble bedre

Dagen i daag starta med skikkelig regnvær,ja det var da jeg egentlig skulle hatt bakedag hi hi ,vi har hatt mye vind,og innimellom kan vinden være en hjelpande hånd,for vi har noen høge plommetre,o...

sykkel,skog og masse sopp )

Dagen startet tørr og fin,jeg ville sykle en tur.Jeg kler meg ikke bare for en sykkeltur,nei en skogstur er også med i planen for jeg har en gang før funnet piggsopp i en skog 2 kilometer fra meg )...

en kveldstur

I dag fikk jeg lyst til å gå en kveldstur,planen var da å gå rundt garden,men grannen hadde flyttet sauene dit så jeg ombestemte meg og gikk opp på Åsen istedenfor ) da jeg gikk ut døra så mannen a...

hvor var kameraet mitt

Ja si det,her regna det i førmiddag,da satt jeg inne og strikka,men det letna og det skimtet til i noe blått på himmelen ) så jeg kledde meg og gikk en tur i skogen,må jo se hvor lenge jeg finner s...

Fine skogsturer

Det fine med å lete etter sopp er att det blir mange fine skogsturer på meg ) og i dag var det igjen dags for å se etter sopp,jeg veksler mellom 3 forskjellige skoger,og annenhver dag har det poppe...

som et ekkorn )

I dag fikk jeg besøk av ei venninne,vi gikk tur,drak kaffe og jeg syklet ilag med henne da hun skulle hjem,da jeg kom tilbake ringte nok ei venninne og lurte på om jeg tok imot besøk ) og joda jeg ...

som jeg koser meg

I år er det virkelig steinsoppår,som jeg koser meg hi hi. Jeg liker å gå på leit etter gode matsopp men aldrig har jeg funnet så masse steinsopp,ante kke att det var mulig engang hi hi ikke m...

på tur med bloggvennine

Godmorgen i finværet,ja det er iallefall fantastisk hos oss nå ) ikke mer enn 9,5 + nå på morgenen,men det kommer nok opp mot dei 30+ i sola i dag som i går. Ja i går var dagen bloggvennine etdikt...

heldige meg ))

Noen av dere hvet att jeg elsker å gå på soppturer,og noe sa meg att en skogstur i dag var en fin søndags syssel ,jeg tok med soppkniv og nett + en liten bøtte for når jeg går på tur er det ikke go...

god morgen

i går vart det en veldig hyggelig dag,ikke mye jobbing bare kos )) Dagen starta med att jeg bestemte meg for å følge svigermor til Volda ,jeg hadde fått en pakke i posten og svigermor hadde frisør...

Kvalsvik

I dag ble det tur på meg :)) Vi skulle i utgangspunktet en snartur til Volda og så tilbake til Leira. Slik ble det ikke,det kom inn raport om en vannskade og min kjære tok på seg den jobben,siden...

på tide med bevegelse

I dag var det fint vær ute og virkelig på tide med litt bevegelse etter flere dager med god mat og masse stillesitting. Jeg og min kjære kledde oss og gikk tur oppover,måtte jo få opp pulsen :)) v...

En utfordrande tur

Skulle vel egentlig snart kjenne mannen min :)men jammen greidde han å lure meg i dag også og jeg fikk meg en utfordrande tur. Turen i seg selv var vel ikke den aller verste,men med chape upp sko ...

18 år er lang tid

Ja nå har jeg frisket opp litt minner,det er 18 år siden vi flyttet til Leira og i dag fikk jeg oppleve att 18 år er lang tid :)) Da barna var små var jeg dagmamma og jeg tok ukentlig alle mine 4 ...

nydelig høstdag

I dag har vi hatt en deilig dag:))jeg startet med hodepine fra i går men det har gitt seg no :) Jeg startet dagen med en spasertur og da foreviget jeg noen fargeklatter som fortsatt klamrer seg t...

hybel

ja nå er vi instalert på hybel,litt rart første dag men det går seg nok til etterhvert. Etter trening i dag fikk jeg gjort unna litt julegaver,handla inn mat og så ble jeg plukket opp av veslejent...

Det er min dag i dag :))

Ikke bursdag nei,men min dag med det en kan kalle flaks :)) Lette frem sykkelen min og syklet en tur,med i sekken var selvsagt kamera og sopp posen min:))en kan jo aldrig vite hva jeg kommer utfor...

Oter

God ettermiddag :))i dag har jeg ikke vært mye hjemme,jeg lette fram sykkelen og syklet til ei venninne og der ble jeg noen timer.Da jeg kom hjem fikk jeg besøk av yngste sønn og når han for ut rin...

Gamle Strynevei

Vi våknet til regn i dag og da fristet det lite å kjøre opp til hytta,så etter frokost og litt kaffe bestemte vi oss for en kjøretur :)og turen endte opp på gamle strynevei,i dag er det verna natur...

Dag 3

Da er jeg ferdig med 1 av 8 ukers trening :)i dag gjorde det enda mer vondt enn i går,så jeg tenker att jeg blir verre før jeg blir bedre,men når det er sagt så er jeg ikke låk etterpå :))det er ku...

Slik kan det gå

I dag tenkte jeg att det kunne være greit å teste min nye sopp pose i en ny og ubevandret granskog her på Leira.Med frisk mot trakker jeg i vei,men det ble alt annet enn en lett tur det startet gr...

Kos med veslejenta vår

I dag våknet jeg godt utkvilt etter en super dag i fjellet i går,ikke noe gangsperre i det hele tatt. Yngste datter og jeg hadde en fin dag sammen i hele dag,ja det var sol og nydelig vær så tulla...

kvelstur

No som jeg har kjøpt en diger haug med stein så kan vi slappe litt av og gjøre andre ting om kvelden:))for no slipper vi å plukke stein litt rundtomkring. Så da mannen kom hjem plukket vi først in...

Spurte mannen om vi skulle hente litt stein i kveld,men nei det ville han ikke :)men en kvelstur kunne vi ta oss. En kvelstur med mannen betyr ikke nødvendigvis en rusletur langs veien,neida vi sk...

utrolig kjekt

Etter att vi hadde spist middag i dag ville vi kjøre en tur,siden det regnet tenkte vi ikke på fjelltur.Da vi kledde oss tok no jeg terrengskoa på alikavel og puttet en papirpose i bilen hi hi,ikke...

En deilig dag i fjellet

God kveld kjære venner,ja no kan jeg også sette meg ned hi hi. Våknet tidlig og bestemte meg fort,så kl 8.15 var jeg ferdig påkledd og klar for en hel dag i fjellet. Tyttebæra jeg såg i går frist...

Hva er vel bedre

Dagen i dag startet tidlig,kl 8 var jeg ute for å rake jord opp i traktorskuffen :))ha ha så lett var det ikke så spaden måtte frem.Da skuffen var full hadde jeg fortsatt noe som skulle bort så det...

Viddalsetra

Hei kjære venner,i dag fikk vi sola tilbake:))og når det er så flott ute er det ikke noe jeg liker bedre enn å slite meg ut med en fjelltur hi hi :))Så i dag alierte jeg meg med 2 venninner,målet v...

Fjelltur :)

I dag hadde jeg tenkt meg på skogstur,da tenkte jeg på granskogen jeg ikke fikk gått i fredag når sønnen etterlyste meg :))Men det ene skrittet oppover tok det andre med seg og jammen ble det en sk...

kosa meg i kveld

Siden førmiddagen gikk til hygge og venninnebesøk måtte jeg bevare husmoræren midt på dag:))da ble alle tepper ristet og gulvene vasket.Jammen greidde jeg å duppe et øyeblikk i gostolen etterpå hmm...

Fjelltur i lett yr

Våknet til nok en våt dag men jeg bestemte meg tidlig for att jeg skulle på fjellet uansett,så kl 8.15 var jeg påkledd og klar,lette fram sykkelen og syklet til Finnes der sette jeg fra meg sykkele...

regn men hva så ?

I dag regner det men jeg lar meg ikke stoppe av den grunn,så jeg kledde meg i regnhyre tok med spannet og gikk tur i skogen :)) siden det regnet tok jeg ikke med fotoapparatet noe jeg nok en gang s...

tur på setra

Det har vært en deilig dag i dag også og så lenge jeg står oppreist har jeg det rimelig greit :))men no sit eg så får eg bite ihop tenna når eg skal opp igjen hi hi. Da vi hadde ryddet ihop etter ...

når ryggen slår seg vrang

Ja hva gjør mann da ? For mitt vedkommende er det aller verst å sitte slik jeg er no,så da tok jeg en tur i skogen da :))for det er det beste for ryggen. Det nermer seg 25+ ute men det er skyet s...

Merkelig

Må vise dere noe jeg ikke har sett før,som jeg skrev i går så var jeg på jakt etter gode matsopp .Jeg gikk til en skog rett ovenfor badeplassen vår for å se om det var noe spennende der.Spennende v...

dagen blir til medan en går

Vi er kommet halveis uti dagen og for min del ble den helt annerledes enn jeg trodde :)) Jeg våknet til skyer og tåke,etter en stund pakket jeg ned kamera og strikketøy,planen var å gå rundt garde...

sykkeltur

Jeg rakk en skikkelig fin sykkeltur på ca 2 timer før regnet kom :))her må en bare nytte alle gode anledninger til å ha det fint ute. jeg syklet til Bjørke,der sette jeg fra meg sykkelen og spaser...

Måtte bare :))

Måtte bare vise dere hva jeg sitter i gostolen og ser på :)) en hjortemamma har tatt kalven med fram på marka :))her står den og dier.Litt uklart ,men når en zoomer på så lang avstand etter kl 23 ...

Høstens grøde

Ja som dere hvet så liker jeg å høste av det som naturen gir oss,etter en liten matbit gikk jeg en ny tur ut :))denne gangen lot jeg sykkelen stå og brukte beina.Turen gikk oppover og ut i skogen :...

ettermiddag

Etter att vi hadde tatt en dukkert i sjøen gikk jeg meg en liten tur,det var så deilig vær og det ville jeg nyte fullt ut :) er det noe som lukter somer så er det nyslått gress og i dag begynte de...

Noen som sa kaldt ?

Neida det er ikke kaldt hos oss for her skinner sola fra skyfri himmel og i skyggen er det 19+,men i dag har jeg gjort noe jeg ikke har gjort før :))jeg har tatt årets første bad i sjøen. jeg kunn...

en rask kvelstur

siden jeg ikke gikk tur før på dagen måtte det bli en kvelstur.Jeg gikk rask gange i en time,det regnet lett men det var ok:) Jeg tok meg alikavel tid til å knipse et par bilder jeg gikk gamlevei...

siste rest av govær

I dag har vi virkelig koset oss,i morgen melder dei regn og det skal vi vist ha flere dager framover,da var det greit å nyte den siste rest av goværet. Svoger og svigerinne har vært her i natt ,de...

Sommeren er kommet :))

God kveld kjære venner.18 mai og skikkelig sommer her inne i fjorden,ja jeg er faktisk ikke helt blek lenger heller:)) Startet dagen med litt arbeid i grønnsakshagen min,no blei eg ikke helt ferdi...

17 mai på fjellet

Gratulerer med dagen kjære venner,jeg håper dere alle har hatt en fin dag :))Her har det vært en usedvanlig fin og varm dag,30-32 + i sola :) Jeg og mannen valgte å nyte dagen i utmarka i dag,ture...

Ut i naturen

I dag har jeg både vasket klede og baket brød,så fikk jeg venninnebesøk og da ble det kaffe og boller i solveggen. Det har vært sol hele dagen her ,men nå har det lagt seg et tynt skylag ute,alika...

Det kryr

God morgen. Føler meg litt bedre i dag,dagen ble fin i går på ettermiddagen også:)en så henslengt og avslappende prest som vi hadde på møte i går skal mann lete lenge etter,så vi hadde det veldig ...

Yrende liv

God morgen til dere som liker å sove frampå på en søndag :))vi har vært ute og syklet en førmiddagstur,sol og blå himmel må nytes ute og her i fjorden er det et yrande liv for tiden,ikke av fisk s...

Ringtrost

Nå er vel ikke trosten den fuglen hageeierane liker best,bråker og roter gjør dei men i dag har vi fått storfint besøk av ringtrost og jeg talte nettopp 10-12 stk men her er mange fler.Dei går ute ...

en ny gjest

Her går dagene trått for tiden,ute snø det uten att det legger seg men det frister overhode ikke til uteaktiviteter. Har trimmet litt i dag alikavel for jeg og et par damer til har vært i bassenge...

jakta på oter

Jada jeg gikk en kvelstur,isende kaldt var det brrrrr men jeg ville jakte på oteren hi hi,lyktes jeg?nopp men jeg fikk da noen naturopplevelser da. for å lete etter oter må turen gå langs stranden...

en tur ute

God morgen.Ja da var det min dag å være flink til å komme meg ut tidlig :)siden det er stort sett opplett startet jeg med å gå rundt garden,møtte på ei granne så vi tok den runden sammen,veldig kos...

vil du være med ?

No har jeg nok noen venner som mener jeg har gjort vel mye i dag også :))tja jeg har pusset 3 vinduer og støvsuget,utrolig kor sagmasken følger med inn på teppene,ellers har jeg vel helst sittet i ...

omskiftelig

April er virkelig omskiftelig,iallefall hva været angår. Som dere hvet gikk vi tur i snø i dag og jammen kom brøytebilen en liten tur også :)) Vel da vi hadde spist middag og drukket kaffe var sn...

Kroppen snakker vi vel ikke om :))

Iallefall ikke i dag,så får jeg bare håpe den er bedre i morgen:))da skal jeg i selskap så det blir uansett ikke kropslig arbeid i morgen heller. Vi fikk litt av dette kvite i natt vi også,bare en...

en varm dag

om noen fryser så er det bare å ta seg en dag i vedaskogen,jeg garanterer att dere blir varme :))selv har jeg måttet skifte klede 2 ganger i dag da jeg har vært gjennomvåt av svette:)) Jeg er gans...

et lite tilbakeblikk :))

Har middagspause no og vil benytte anledningen til å gi mine nye bloggvenner et lite tilbakeblikk på hva som finnes av dyr rundt husveggane våre :)) Det er masse flaggermus her og fra tid til anne...

Bitande kaldt

Huttemeg tu kor kalde vind vi har her i dag,gikk en tur ned på kaia men snudde fort opp igjen.Men da solen tittet frem gikk jeg ut på ny. Tenkte att en tur langs gamleveien inn til Kalnes var en p...

En god tur ute

Strykinga av skjorter fikk jeg fort unna i dag,da har jeg ikke mer å grue meg til :))Tok en runde med støvsugeren også før jeg kledde meg og lette frem sykkelen:)ja hvem skulle tro det på søndag da...

søndag før søndag

jeg har begynt nedtelling no :)gleder meg så til neste søndag for da stikker vi på cruise til Dubai :))skal bli vidunderlig med sol og varme på kroppen. Her har vi fått full vinter igjen,snø på fr...

litt av hvert men nydelig vær

Denne søndagen har vært litt annerledes enn planlagt,jeg skulle jo på gudsteneste hvor soknerådet skulle ha kirkekaffe etterpå. Nå kom noe i veien her hjemme så svigermor tok med kake og kaffe til...

kvelstur

Ja nå har jeg og min kjære vært på kvelstur :))vi lette fram syklane vår og tråkket i vei :)) det var ikke det verste vi kunne finne på for du for en nydelig kveld vi har prøvde å fange den rosa t...

Godkjent

Da har jeg gått en laaaaang tur :))ca7 -7,5 km og mesteparten var på flat asfalt,iallefall 6 av kilometerane :))jeg hadde på mine nye vinterstøvler og må si jeg er meget fornøgd. Selvsagt er jeg h...

Superfin tur i dag :))

Det ble forandringer i dagens planer,hadde tenkt å gå til Viddal som jo bare er en flat vei med asfalt på men det ble ikke noe av. Vi valgte å gå oppover til Bakkedalen istedenfor:))bratt,langt og...

is

Jeg har vist vært heldige i dag,jeg bestemte meg tidlig å gå en tur i dag.Ute var det opplett og mange + grader,så jeg avtalte med ei venninne att jeg ville stikke innom :))hi hi først måtte jeg gå...

En fin tur ute i dag

Det har vært en fin dag i dag og med 4+ så har det ikke vært kaldt heller.I førmiddag fikk vi satt fiskegarn så nå er jeg spendt på om det blir fangst i morgen eller om vi trekker tomme garn,krysse...

dagens gjøremål og sykkeltur

I dag måtte jeg til pers,det hadde etablert seg litt for mange hybelkaniner og det er ikke bra,kjedelig jobb men nødvendig så da så :)) No var det ikke her på stua men oppe på loftet der gjesterom...

STA :))

Enkelte dager kan jeg virkelig være sta eller stirrige som noen sier :)i dag var en slik dag. Jeg hadde bestemt meg for å gå på Viddalsetra,men fikk ikke med meg lagkammerat.Jeg hadde bestemt meg ...

Turen min i dag

Da var eg heime etter kaffebesøk og tur :)) Jeg startet med å besøke grannen på toppen her,78 år og veldig kjekke :)jammen hadde hun ikke varm nystekt eplekake i dag og rundstykker rett fra ovnen....

Det var godt

Takk for hyggelige god tur meldinger :))det ble en god tur,en aldeles nydelig tur ble det i dag og det gjorde fantastisk godt :)) Etter den bratte oppstigningen i begynnelsen kom svetten fort,bare...

Sukk

Sukk ja :))men et godt sukk.Jeg har endelig fått gått en lang og deilig tur igjen,og det var så vakkert att jeg har bare en ting å si og det er sukk :)) Ja så vakker har min dag vært og det sies a...

En tur ut

I dag prøvde jeg meg på en spasertur ut,gikk ei venninne i møte men det var alt annet enn godt å gå,ikke korsryggen som krangla men noe oppunder ribbeina på høgre side :(snakka bort på sykehuset,de...

året mitt i bilder

God morgen. Det er så mange av dere som legger ut årskavalkader i bilder,synes det er koselig og hiver meg på jeg også :)) Januar jeg og yngste sønn setter garn februar skogstur:) mars tur o...

NYTER GOVÆRET

Ja her nytes goværet for alt det er verdt,som dere da skjønner har jeg vært ute på tur :))litt på flat vei og litt i høgda,såpass att det kjentes på pulsen :)) turen starter på Leira og her blir j...

Vårfornemmelse

Det er så deilig ute for tiden ja reine vårfornemmelsen har vi med 6+ ute og bare marker. Jeg fikk en flott spasertur rundt garden og jeg besøkte en granne så jeg fikk ønsket henne god jul grønt ...

Dagens tur

Måtte ut en tur i dag også,på med termodress og det som finnes av tilbehør så går det greit :) det er nøyaktig så kaldt ute som det siste bilde viser,men med gode klær er det godt en liten stund. ...

frost

Ja i dag sier dei att vi skal ha frost og kulde i hele landet vårt ut desember måned,da er det like greit å innrette seg deretter. Jeg fyrte opp i kakkelovnen kledde meg godt ,tok med kamera og gi...

En tur ut i skogen

I dag benyttet jeg anledningen til å ta en tur ut i skogen medan det var oppholdsvær :) Det er fin trim for jeg må gå opp en lang bakke for å komme opp til utmarka :))Da jeg kom ned igjen tok jeg ...

helga er over

Guttene som raket krabbe lørdagsnatt fikk desverre ikke no men jeg fikk hyggelig tid med yngste datter.Etter frokost i går gikk jeg og datter en spasertur,hun ønsket seg noen kongler men det var ik...

Fjellgeit

God kveld kjære venner. Ja nå sitter jeg og bare kviler etter å ha vært fjellgeit halve dagen:))jeg og min kjære skalle en tur på fjellet bak huset vårt,vi valgte imidlertid å gå opp en annen vei ...

Maraton

Ja jeg føler att no går tingene i maratonfart:)) Jeg startet dagen med en tur ut i dag,tok med en korg og ville bare se litt i skogen om det var sopp der,ikke samme skog som sist denne er på toppe...

litt bedre form

Joda jeg har det men helt ok,nei det er det ikke. Da jeg våknet føltes det som att jeg var helt frisk:)ja så tenkte jeg att en sykkeltur og besøke ei venninne passet bra:) Sykkelturen gikk greit,...

Kirkebesøk og sopptur

Da var denne søndagen kommet til kveld og det ble både kirkebesøk og sopptur på meg:) Denne gudstenesten var forbeholdt en flokk med 4 åringer og det er første gang jeg har opplevet det:) noen so...

Søndagstur

I dag har vi vært på en søndagstur,vi tok på fjellklede,pakket ned niste og bærplukker/spann og kjørte avgårde. Turen gikk til Stryn eller det vil si Flo i Stryn:) Da vi satte fra oss bilen trodd...

usja meg

I dag har jeg gått tur,det skulle jo være en hyggelig tur for å nyte ikke noe klatring bare en rolig tur langs strandlinja,men hva er dette da? har fisken hoppet på land,dere ser 3 stk ikke sant....

En vidunderlig dag

Det ble en vidunderlig dag i dag,skikkelig sommer og utrolig varmt :) Det ble for bestemt att jeg og ei venninne skulle gå på fjelltur:))så jeg pakket en liten veske lette fram sykkelen og syklet ...

Helt nydelig

Dagen altså :)takk for hyggelige komentarer :)her kommer en felles svar til dere alle hi hi. Jeg tok og vasket gulva og ristet teppene,tenkte det var like greit i tåkehavet.Da jeg var ferdige best...

En deilig dag:)

Dagen i dag ble helt nydelig:))svett?ja gjett om ,he he men jeg hadde med kleskift og fikk bytte på hytta og da jeg kom hjem overasket min mann meg med å ha utsatt hybellivet så slapp jeg å være al...

En deilig søndag

I dag fikk vi en deilig dag,skyene som kom etter frokost forsvant igjen og sola skinte resten av dagen:)) Jeg og mannen tilbrakte hele ettermiddagen nede ved naustet,mannen gjorde ferdig restaurer...

Nok en fantastisk dag:))

Vi er velsignet vi som bor på Sunnmøre for det har vært en strålande sommerdag i dag også:)) På førmiddagen beiset jeg og mannen platten,bilde av det får komme i morgen,i da beisejobben var gjort ...

Fjelltur

Det er en grå dag i dag og bare 13+ men jeg tenkte att en tur ut ville gjøre godt alikavel. Jeg fikk med meg ei venninne så nå har vi vært på fjelltur:))grusvei hele veien da men bratt ,veldig bra...

En dag på hytta

I dag har vi vært på hytta.Som jeg har skrevet før har vi en hytte på fjellet uten strøm og innlagt vann,det er seterdrift der ennå så vi måtte opp og sette led i og se etter att gjerde stod:)litt ...

en deilig dag

Det ble en strålande dag i dag:)hadde jo egentlig tenkt å jobbe litt i hagen men det ble det ikke mye av:))plantet en hosta så var den jobben gjort hi hi. Naboane mine satt ute i sola så jeg rusle...

Tur på setra

I dag ble jeg gåande og vente på en telefon fra ørsta komune,kan bli frustrert av sånt:(da ringte ei venninne og spurte om vi skulle gå på setra:)jeg er ikke vanskelig å be og sier selvsagt ja:)men...

Panorama

I dag har jeg vært på sykkeltur,det har vært skyet men mye mildere i temperatur:) Jeg og ei venninne gikk oss en tur og da fikk jeg lyst til å prøve på å ta panoramabilde:))det var ikke lett gitt ...

tvikrøket

Jeg kommer virkelig ikke i gang med noe innomhus i dag.Storm ute,alikavel er det der jeg har jobbet:)) Jeg tok på full oljehyre og gikk tvikrøket i den kraftige vinden,dei stakkars syrintrea vi pl...

Lungeurt

Sitter her og ser i blomsterfloraen min.Da jeg spaserte til ungdomshuset tok jeg et par bilder av det som heter lungeurt Denne nydelige blomsten vokser i store mengder på Bjørke og Leira,svære blå...

søndag

hei folkens,ja i dag skinner sola hos oss men vinden er fortsatt kalde. Jeg bestemte meg for å være inne og lese siden jeg fortsatt har noe rusk i bringa,så hele førmiddagen gikk med til å lese:))...

en dag med overaskelser

God kveld folkens:)denne dagen ble ikke som forventet,og den vart fylt med overaskelser. Vi fant ut att vi ville ta en biltur,ferden gikk over Grønndalen og på vei opp fikk vi et fantastisk møte m...

omringet av fjell

Her hvor jeg bor er vi omringet av fjell,majestetiske ,farlige og vakre :)) I dag reiste alle barna og det ble veldig stille i huset,da tok jeg og mannen en liten biltur her i nærmiljøet:)) Vi ...

Godt å kvile beina

Dagen i dag har vært enda varmere enn i går,jeg har vært ute stort sett hele dagen:))og nå kjenner jeg att sola har varmet kinnene mine:))solkrem har jeg brukt ja:)faktor 35:) Etter sykkelturen i ...

morgenstund har gull i munn

God morgen kjære venner. Ja som overskriften sier så har morgenstund gull i munn:)og jeg har vært på sykkeltur allerede. Tåke i fjelltoppane litt dis fossedur og fuglekvitter var det eneste jeg h...

Rein nytelse

Dagen i dag har vært en rein nytelse:) Jeg leste om bikinisesong i går og tenkte det var kaldt,men der tok jeg feil gitt:))for i dag har jeg også kastet klærne og sittet ute i solskinnet i en lett...

Sykkeltur

Dagen er på hell og jeg har hatt en fin dag. Ei av damene på strikkekafeen har noen høner og dei legger bare svære egg,fant ut att jeg kunne sykle til henne i dag og kjøpe egg:)) Med vinden mot m...

En hel dag ute i naturen :))

Dagen i dag har vært fantastisk :))der murrer litt i hode men det værker ikke som tidligere i veka. Jeg sykla til Viddal,der sette jeg sykkelen nede ved sjøen og tok beina fatt,oppover bar det,møt...

Søndagstur på Leira

I dag hadde vi ikke tenkt å gjøre noe,men da klokka viste 14.30 var det så nydelig ute og da var det for gale å sitte inne. Min kjære og jeg kledde oss så og gikk tur over markane og gjennom utmar...

Tur over Grønndalen

God kveld kjære venner:)håper dere alle har hatt en nydelig dag,det har jeg:) Vi tok oss en liten handletur,men som dere hvet er det et stykke for oss å kjøre,og i dag ble turen litt lenger en nor...

en fantastisk dag:))

I dag har jeg hatt min aller første tur på fjellet:))Vi hadde egentlig planer om å sykle,men planene ble omgjort og vi gikk på fjellet:)) her har vi kommet opp på toppen:)sola skinn og fruen svett...

Flaks

I dag har jeg hatt flaks:)dagen startet med oppholdsvær,jeg har lenge slitt med hodepine og siste dagane har ryggen også vært trøblete.Jeg tenkte iallefall att jeg måtte ut av godstolen og trimme l...

Er der mere:)

Jeg bare spør,er det virkelig mer snø der oppe?selv synes jeg det ikke har snødd så mye i vinter ,men du verden ka det er i høgda. Fonna som egentlig ikke bruker å gå har gått for 3 gang i dag og ...

Sykkeltur

God morgen. No har jeg gjort unna årets første sykkeltur.Det er 8,4- ute klar blå himmel og snøfritt:) I dag skal jeg holde soknerådsmøte og det holdes på bedehuset ,men varmeovnen bruker ikke st...

Neglespett

I dag er det 8 - hos oss klar blå himmel,med andre ord en vakker dag nok en gang. Men i går satte vi garn og da måtte vi ut og trekke uansett,har aldrig blitt sååååå iskalde på fingrane før,det ma...

fortsatt nydelig vær

Vi er velsignet med et utrolig vakkert vær her på vestlandet Vi har nettopp kommet i hus etter en tur på fjorden. Den gode fiskefangsten lar vente på seg,i dag var alle garna tomme:((men vi er ve...

En innholdsrik søndag:))

Da ble det nok en dag med masse innhold og liten tid til bloggen og jeg har storkost meg:)) Min kjære hadde forskjellig han måtte ta tak i idag så jeg og yngstesønnen har vært ute hele dagen ilag:...

Spasertur

Hei folkens,Etter å ha tilbrakt noen dager på fjorden var det greit med en pause:) Våknet til en nydelig blå himmel så jeg ville gå en lang tur,avtalte med venne å komme dit så jeg kledde meg og g...

En ny dag på fjorden

Da har vi nok en gang vært på fjorden og dratt garn,fortsatt har vi et helt nydeligt vær ute Måsene ligger der trofaste og håper på en godbit Fangsten i dag var ikke mye å skryte av,en eneste sto...

En rolig søndag

Hei folkens:)håper dere har hatt en fin søndag. Selv har jeg hatt en rolig søndag,førmiddagen gikk til strikking ,så tok vi en tur på fjorden før vi spiste en sen middag. Det er så befriande deil...

friluftsliv

I dag har vi hatt en utrolig flott dag:))Det er lett å la seg friste til å sitte inne og kose seg i godstolen men akkurat det kan på lang sikt være skummelt. Så jeg greidde å få sønnen til å gå tu...

Det tar på!

Hei folkens,ja det tar på å være fisker og selskapsdame når en er vand med å sitte i ro og strikke:)) Jeg og sønnen startet dagen med å trekke garn,dvs det er sønnen som gjør det:))jeg er bare sel...

Da var garna sett:))

Da var jobben gjort i dag også,det gikk mye bedre enn jeg hadde fryktet og godt er det:)) fjorden var blank og i dag sette vi garna på ett annet sted enn sist:)) Skal tru kor langt ut vi må for å...

God lørdag folkens:))

Endelig en dag med godvær:))det kan jeg like.No har eg ikke sovet så lenge da:))nei her i huset har vi kommet godt i gang med dagens sysler. Jeg og sønnen har vært på fjorden og sett garn:))så da ...

En vakker søndag

Da går denne søndagen også mot slutten,det har vært en vakker dag:))ble ingen spasertur men vi kjørte oss en liten tur. Tok med fotoapparatet selvsagt og fikk noen koslige bilder. her ser dere fj...

Noen kom tilbake:))

Jeg satt og skulle strikke litt da jeg merket meg en god del fuglekvitter ute,reiste meg for å se og jammen hadde en 3-4 sidensvanser dukket opp igjen:)) Denne gangen lette jeg fram fotoapparatet ...

stille etter stormen

Etter den stormen(orkanen)som har herjet så har vi hatt en utrulig stille og rolig dag i dag,det kan jeg like:)) Jeg og sønnen har vært ute og gått en fin tur og bildene i dag var hyggeligere en ø...

Det snø og det snør

og det fortsetter å snø,skal tru om vi skal ha all snøen her inne i fjorden:)) Etter å ha kosa oss litt for godt med julekaker og dessert gikk vi alle en kvelstur ,det er tidlig mørkt og det snødd...

Vinter eventyr

Det er 4 søndag i adven Lysene skal brenne ned i dag og det er kos det. I dag var det mannen som stod for middagen her i huset og da benyttet jeg anledningen til å gå en spasertur. Ute var det r...

En nydelig vinterdag

Ja i dag har vi virkelig hatt en nydelig vinterdag og jeg har gått en lang tur ,besøkt ei venninne og bare kosa meg:) Det er ikke mer å si om det bildene fra dagen min får tale for seg selv her b...

søndagstrim

takker først for hyggelige komentarer:))skallebanker er der fortsatt:((problemet stråler fra nakken så da hjelper det jo ikke med vanlige paracetter heller. Det hadde egentlig meldt regn i dag men...

Min dag i bilder

Det begynner å skymre ute,frosten ligger der like kvit som i dag morges og livet er ganske stille og rolig. Da posten kom fikk jeg to bøker som jeg bestilte på torsdag boka med frokost og lunch v...

Sykkeltur

Da har jeg fått unna første sykkeltur i dag. Vi har ei dame i bygda som har høner,siden vi skal prøve oss på lavkarbo så trenger vi egg:) hun er hjemmehjelp på Bjørke så jeg ringte og bestilte 24 ...

Litt bilder fra dagen

jeg syklet til legen i dag da fikk jeg mulighet til å ta bilder også. Hos legen gikk det greit bortsett fra att han henviser meg til sykehuset igjen,jeg er vist et sånt spørsmålstegn pasient av og...

mye frisk luft

I dag har jeg virkelig fått frisk luft,på leting etter sola kanskje:)) gikk ut i førmiddag og ruslet oppover til toppen av bygda,pjhu.... noe svett og vel oppe får jeg en tekstmelding,vil du bli ...

Mange forandringer:))

Det ble mange forandringer i ettermiddag,først ville jeg sykle fram på dalen ,sånn ca 5km en vei,vel det ble ingenting av. Vi skulle så sykle til viddal:))det ble bil og ikke sykkel:))men tur ble ...

Det gikk ras

Joda det gikk ras,eller vassglaup som vi kaller det. Når det er svarte natta så er jo ikke dette noe kjekt å komme borti,denne gangen dekket gjørma bare halve vegen men ofte går det over hele vege...

min morgen i bilder

Været forandrer seg for,kom akkurat inn etter å ha tatt noen bilder,no klarner det opp og det har sluttet å snø,himmelen er tilogmed nesten blå:))sånn på ca 2 min ,dette kan jeg like. Men først bi...

Fjelltur

Det er søndag og det ble en ny fjelltur:))men varmen uteble.23+ i går og bare 9+ i dag,men himmelen var blå og sola skinte:) Vi kjørte opp mot bakkedalen og her ser dere utover mot viddal/Leira:))...

Sledalen

Da fårikålen var ferdig kokt ville jeg ut og nyte godværet,så jeg kledde på meg og gikk oppover i bygda.Der kom ei venninne kjørandes så vi ble ståandes og prate,før hun lurte på om eg ville bli me...

Sopptur

God etermiddag kjære venner:))i dag gikk førmiddagen til å bake knekkebrød og se på tv:))Men etter middag måtte jeg ut og lufte meg litt,det hadde regnet på førmiddagen så jeg tok på regndress :))h...

Bakkedalen

Vi fikk en fin dag i Bakkedalen i dag:))og nå har vi gjort den vinterklar. Vi skulle gå en tur fram i dalen vi fant blåbær langs veien og når jeg går tur i naturen har jeg som regel en pose i lom...

Det ble vått gitt:))

God ettermiddag:))ja her sitter jeg med fyr i ovnen,nytrakt kaffe og varme vafler:)) Dagen startet med fint vær,ja så fint att jeg var sikker på sol:))så jeg bestemte meg for en ny fjelltur,ingen ...

En deilige tur

Da fikk jeg meg en deilige tur i dag:)trur eg gikk i snart 3 timer og kom svett og fornøgd heim igjen.Været var fint så regndress slapp eg,og idet jeg kom hjem kom der ei lita byge:))men det varte ...

Begge deler:)

hei hei,ja i dag fikk jeg begge deler,biltur og fjelltur:)) En aldeles nydelig dag,vi setter oss i bilen uten noen form for plan med dagen:)vi kjører over grønndalen i nydelig solskinn:))når vi kj...

Tur

God kveld folkens.Da var kvelden kommet og jeg har virkelig vært aktiv i dag. Etter att jeg hadde kokt sylte så lagde jeg vaffelrøre:))kokte middag medan jeg vasket kjøkken og bad:))utrulig hvor m...

Tyttebærtur:)

Dagen ble som jeg håpet på:)nydelig med sol på førmiddagen. Klokka 9.30 var fruen klar og startet på en deilig tur ut i naturen Det er mye oppoverbakke,så dette er virkelig trim vel framme ved u...

heldige

I dag har vi virkelig vært heldige:)) Værmeldingane sa regn i dag og med det regnet vi hadde i helgen så ventet jeg en ny dag inne. Da jeg våknet i dag såg jeg til min overaskelse att himmelen va...

en god dag

Det er straks tid for senga,dagen har vært god tross det kraftige regnet. Da klokken paserte 3 i ettermiddag ga regnet seg og vi kunne kle oss og gå en tur.2 timer gikk vi,det var deilig,luften va...

Mer fra dagen min.

Jeg fant da flere sopp i skogen i dag og alle vokste nær granskog,men disse artene plukket jeg IKKE :))det får da være måte på kor modige en skal bli denne var flott,sitrongul i st...

Sopp tørr jeg

Ja i dag gikk jeg tur rundt garden,jeg går da langsmed en granskog.Uten å tenke på sopp så stod den der like forran meg:))er det en steinsopp?har jeg rett,jeg tror det kan ikke se att det kan være ...

Hjemme igjen:))

Ja nå har vi ikke ligget vekke da,men i går hadde eg en dum dag og orket ikke blogge. I dag har vi vært på hytta og vi har hatt en utrulig flott dag:)) Vi har litt gress rundt hytta så mi...

Fin fot tur

Da var jeg hjemme etter en fin fottur:))Det blei varmt,veldig varmt å gå med regjakka knytt rundt livet 25+ så rene badstua under klærne i dag:))Turen begynte nede på kaia på Leira Gruppa ...

Naturfestival

God morgen. Her hvor jeg bor har det nå vært naturfestival siden 29 juli og det varer til 7 august. Det er rett og slett friluftsleiker på sunnmøre,med aktiviteter tilpasset alle aldersgrupper. ...

Fjelltur

Først må eg få takke for alle gode ønsker for bryllupsdagen vår:)) I dag bestemte vi oss for å gå i fjellet,tåka ligger fortsatt men temperaturen har vært fin.Vi tok turen opp i Bakkedalen hvor vi...

Mye kos i dag

Da var nok en dag over.I førmiddag syklet jeg på tur og besøkte ei venninne,men før det fikk jeg flyttet noen rhododendron,og selvsagt tålte ikke ryggen det så den siste skal sønnen flytte for meg....

Ut i naturen

I dag har jeg ryddet vekk strikketøy og pinner,og jeg har vasket klær.Det gode med å vaske kle er jo att maskina gjør den jobben og etterpå tar tørketrommelen resten:)) Medan disse flotte maskinen...

God morgen

Det ble sent før vi la oss i går alikavel er jeg oppe og klarr for tur,måtte bare imnnom og ønske alle en fin dag med dette nydelige bilde tatt ved midnatt Ha en fin fin dag:))

Sykkeltur

I dag valgte jeg å ta en sykkeltur:))det har vært fint vær skyet og tåke men tørt og fint:) Turen gikk til Finnes en liten grend på andre siden av fjorden,så jeg måtte sykle rundt og det blir fram...

Tåketur

Som jeg skrev tidligere i dag så kunne jeg ikke sitte her og gro fast i stolen:))Ute er det no regn,mye regn men i førmiddag da var det bare tåke,så jeg gikk en tur og besøkte en granne. &...

Kvelstur

Selv om jeg gikk tur i førmiddag måtte jeg ut og gå en kvelstur også,grunnen til det er enkel.Sola:))den forsvinner desverre tidligt i hagen vår før 17.30 og det er for lite sol for meg.Men sola sk...

Ut i naturen

Når rastløsheten tar overhånd da er det godt å gå en tur ut i naturen.Jeg kledde på meg ,tok med kamera og gikk ut tenkte eg skulle gå rundt garden:)på toppen fikk jeg selskap av en flokk med selsk...

Lundefugl

Da var guttene kommet i land og jeg har fått bilder av den skjeldne gjesten vår:))det var ikke alke som jeg trodde,ja om ikke det er noen av dem også da det er jo godt muligt,men lundefugl det var ...

Hva skjer?

Jeg lurer på hva som er i ferd med å skje.Det har alle tider vært ett rikt fiskeliv her inne i Hjørundfjorden,da tunnelen mellom Bjørke og Leira skulle byggast var det noen som protesterte mot plas...

Natta

Takker for hyggelige komentarer,beklager att jeg ikke har svart på alle,men setter stor pris på hver og en:)) Ville bare innom og si god natt med bilder fra en koselig kvelstur &#...

Fantastiske grøftekanter:))

Jeg gikk meg en herlig kvelstur i dag etter middagen.For alle som er glad i vår ville flora så er det et eldorado langs våre veier no:)) Denne hissige karen er morsom,snakk om sinna pappa ...

Husarbeid og spasertur

Kjedeligt men nødvendigt,idag ble det husarbeid:)ut med tepper og fram med gultvåga,klesvask og rydding var førmiddagen min fylt med.Sola skinte og det ble behørligt utnyttet ,så jeg fikk luftet go...

Morgendagens middag

Ikke vanskelig for meg å hvite morgendagens middag for jeg og sønnen har vært på fjorden i kveld:)) Det røde naustet er vårt Som dere ser så ligger tåka fortsatt langt ned i fjella ʌ...

Ettermiddagstur til hytta vår

Det vart altså fjelltur til hytta vår og ikke fisketur i båten. Sønnen hadde tenkt å prøve flugestangen på fjellet men det var litt for mye vind,så han og faren fikk gjort klart rundt hytta med le...

En deilige søndag

Vi har hatt en nydelig søndag,sol hele dagen,ikke varmt nok til bikini men fint å gå i genser. I førmiddag gikk jeg en tur her på Leira medan steika stod i ovnen og her fikk jeg noen festlige bild...

Kald fornøyelse

Etter dagens stundt i hagen er kroppen som en knust krabbe:))iallefall når eg skal opp og stå. Tenkte det ville gjøre godt med en kvelstur,ikke noe rask tur bare slentre i rolig tempo,det ble en i...

Bare en liten spasertur

Godt utkvilt etter en god natt søvn ville jeg ha mannen med ut og gå en liten tur.Det var 15+ ute men skyet litt sol og veldig sterk vind.Det var greit det,men jeg skjøndte fort att jeg hadde for m...

Vel hjemme og utkvilt:))

God morgen venner:))ja for det er en god morgen.Vi har 15.5+ i dag skyet meg og litt sol og sterk vind. Det ble en svært lang tur i går,men det ble også en flott tur. Vi hadde lagt oss inn på elg...

18 mai

Det har vært en rolig dag for meg,fikk strikket ferdig en babybukse:))skal bare hekle noen picot kanter så kommer bilde. På værmeldingane i dag sa dei det ville komme regn,men ikke før litt ut på ...

Søndagstur

Det er søndag og vi ble liggande litt lenge i dag,jeg brukte lang tid på å sovne da ryggen føltes helt knust. Jeg er mye bedre nå så det går bra. Medan vi satt og spiste frokost såg mannen min to...

0 fisk

Det vart ikke napp en gang,men hva skjer for tiden?normalt er fjorden full av glassmaneter i juli,drøssevis av små maneter.No er det mai og fjorden er tettpakket med maneter,og niser da blir det ik...

vedaskogen og barnepass

I dag har vi vært i vedaskogen,noe ryggen min ikke er så glad for.Jeg prøver å ta hensyn og lytte til kroppen men jeg er alikavel så sliten og ryggmaroder att det skal bli godt med søndag i morgen....

Fin fjelltur

Da var eg heime igjen og snart klar for å sette på potetene:))det har vært en utrulig vakker dag og en flott tur i fjellet,og under over alle under det gikk kjempefint uten vonde kne og hofter:)hel...

Sommervarme

1 mai er snart over,vi har hatt en nydelig dag med deilig sommervarme.I dag var det råd å ligge ute i sola i kortebukse og bikini:))No gikk ikke jeg i bikini da,er egentlig ikke så glad i å ligge r...

En deilig sommerdag

I dag har det nærmest vært sommer hos oss :)jeg startet dagen med styrketrening på multimaskina mi,og om noen lurer så ja nå er jeg full av gangsperre:))men det går vel over.Rigget meg så til og sk...

En uvirkelig dag

I dag tok vi farvel med en ung mann altfor ung til å forlate jorda men døden spør ikke den kjem.Det var en vond dag for mange ,min tanker går til dei sørgende . Da vi kom hjem var jeg tung til sin...

Fugleliv

I dag syklet jeg til Bjørke på strikkekafe,på Bjørke var det et fælent lurveleven og jammen fikk jeg blinkskuddet av en av syndebukkene:)Det var en hel koloni av hegrer i toppen av grantrær...

del 2 fra Rena

God morgen.Takk for hyggelige komentarer,kjekt å hvite att der er noen der ute som savner en:))hi hi. I dag går turen videre til Rena.Min yngste sønn har altid hatt omsorg for sin mor,og en gang j...

3 vidunderlige dager

Da er vi vel hjemme igjen etter 3 fantastiske dager:))vi har hatt barnebarn og familie på besøk i dag + vår yngste datter med kavaler,dei 2 sistnevnte er ute og lufter seg men skal ligge over til i...

God morgen

Ja nå har jeg jo vært oppe noen timer da,jeg har endatil vært ute et par timer:))Grete viste så flotte bilder av en herlige morgen:))det er det rake motsatte hos oss men vakkert på sin måte:) A...

Jeg velger meg grønt:))

Det er vel ingen nyhet att jeg elsker grønt.Etter en lang vinter er det ingen farge som er vakrere enn det grønne synes jeg. No har jeg vært ute i utmarka og spasert i 1.5 time,her kommer en liten...

Vårtegn fra dagen:))

På min vandring i dag registrerte jeg enda flere vårtegn,og nå har fargane for alvor begynt å innhente naturen igjen Ikke lenge før rabarbrasuppe står på menyen Likeså med brennes...

En aldeles nydelig dag

Hallo folkens,ja dette har vært en nydelig dag:))det betyr att jeg stort sett har vært ute. I førmiddag syklet vi en tur + att vi gikk en lang tur etter middagen sjekket jeg selvangivelsen,jopp vå...

Bare flaks

Jeg har fått meg en fin spasertur ute,årets første tur rundt garden:))turen tok meg nesten en time i tuslefart,men det er oppoverbakke så pulsen steg og varm ble jeg og noen vårtegn fant jeg:)) &#...

Våre ville dyr

God morgen.Jeg fikk no tvunget meg ut av sengen kl 7.30 i dag også,det er tungt spesielt siden det regner men jeg vil ikke ligge lenger sånn e det bare:)) Det er vist i dei tidlige morgen timene v...

15+

Det må bety vår:))sola har skint i hele dag,det sildrer og renn og drupper fra takrennene og altså 15+ ute. Jeg spaserte en tur her på Leira,besøkt en granne hvor vi koste oss med kaffe og nystekt...

En aldeles nydelig dag

Så enkelt er det:)) Først gikk jeg en lang tur,bare oppoverbakke,så fikk eg unna kondisjonstreninga:)) Vel nede igjen tok eg fram sykkelen og syklet så langt som veien var tøyet,tilsammen ble det...

turdag

Ingen vits å sitte inne og vente på bedre vær,kledde like godt på meg og ruslet til Viddal.Snakk om stive hofter,trur eg vil begynne og gi kulden skylda for ja eg var følelsesløs av kulden. Hadde ...

Det sikreste vårtegn

Ja hva er det egentlig?husker som barn att vi ventet på bjørka,ble den grønn til 17 mai? ofte måtte greiner hentes inn til driving så det har vært lange vinter tidligere også. Snøklokkene blomstre...

Hvor stakk våren?

Det vart plutselig full vinter igjen,skulle bare ut og hente litt ved,måtte snu og hente snøskuffa.Helt utruligt snøen gikk over støvleskaftet og støvlane er høge allt dette på ett døgn for i går v...