friluftsliv

en dag i fjella her hjemme

i dag mtte det bli en tur i skauen,og soppkurven mtte vre med :=) jeg spiser frokost og rusler i vei jeg finner sopp,og det beste av alt er att jeg finner flest steinsopp,det er jo den beste ...

No er det vr :=)

Ja for nr Tjelden er tilbake da er det vr,n har jeg vrt ute og gtt en liten tur og hvem sitter p kaia ? jo det var tjelden det da m jeg bare vre glad da :=) n kan det jo hende at tjel...

naturen her jeg bor

i gr var det jo strikkekafe ,jeg gav meg lang tid p g s fikk jeg tid til fotografere p veien ogs :=),i dag fikk jeg besk av 2 venninner,og det ble til att jeg gikk halve veien ilag med d...

morgentur

det ble en morgentur i dag,og det ble med den ene turen. ute er det snfritt igjen og temperaturen er 5+,ikke noe so p vret med andre ord ora har begynt gi grnne rakler,det er en stund...

fredag

og jeg har vrt ute p tur,n er det litt husvask som str p programmet,ville bare nske dere en fin dag,her er det iallefall en fin dag himmelen er stedvis bl og hgt der oppe svever en krke...

en tur rundt garden

det mtte bli det i dag,is og sn er borte og markane er i ferd med grnast hos oss ,men frst gikk jeg en tur innom drivhuset mitt ja for der har vren begynt,dette er kvitlksfedd som jeg st...

en vakker himmel i kveld

da jeg kom hjem etter tur i dag snudde jeg meg og sg opp i fjellet der jeg nettopp hadde gtt,himmelen var svidt svakt rosa innimellom dei gr skyane jeg tenkte att i kveld ble himmelen vakker...

fjelltur

dagen i dag startet litt laber,mannen mtte jobbe i dag og jeg ble litt lat,men s leser jeg bde en og flere blogger hvor noen av dere tvinger frem trimmen,jeg tenker att jeg ogs m tvinge meg se...

2018 og rets frste fjelltur

i dag tok vi rets frste fjelltur,og som dere sikkert har forsttt s trenger vi ikke dra langt for en tur i fjellet for her har vi dem rundt oss p alle kanter, p veien oppover lekte en liten...

lykke

ja tenk att en runde med stvsugeren kan gi lykke,for da jeg skulle under sjenken s kom jeg borti noe,hva var det ? den bortkomne lyslenka vel hi hi ,nei den har ikke lagt der lenge,er bare jeg...

skogstur

i dag lurte vret oss,det skulle regne men vi fikk en trr fin dag ,vind ja men ikke regn :)) jeg benyttet dermed annledningen til ta en skogstur det var fint i skogen,blir litt svett for her ...

det ble nok en tur i fjellet

God morgen.Lrdag pakket vi bobilen,jeg tok ikke med s mye mat for vi hadde ikke planlagt overnatting,det var lrdag s mat kunne vi skaffe underveis :)) Turen gikk til Mly,vi beskte min mor o...

Sndag og ny dag i fjellet i vente

det er sndag,og jammen sov jeg godt etter lrdagens topptur :)) vi bestemmer oss for en litt mindre fjelltur p sndag,men jammen ble det en ny topptur :)) ikke like hgt oppe som lrdag,men hgt ...

Tesse

god morgen.Ja dette har vrt en helg som var skikkelig balsam for sjelen,nydelig vr,herlige mennesker og fjellturer som var magiske :) Lrdag ville svogeren min ta oss med p en bltur,men han pas...

det ble en nydelig dag

da sola klatret fjella i dag morges forsvant tken,og da husarbeide var unnagjort kledde jeg meg for en tur ut,i dag mtte det bli litt mer opp i hgda,ville ha utsiktbilder i dag det ble sol i ...

det mtte bli skogstur i dag ogs

hadde egentlig lyst p venninnelag i dag,men det passet ikke for noen,s da tenkte jeg att det fikk bli nok en dag i skogen :)) har jo lrt meg kremle ,har noen skoger jeg ikke besker da det ikke ...

det tar sin tid

i dag startet jeg dagen med lage nystekte vafler til frokost s tok vi oss en rask handletur,vel hjemme bestemte vi oss for en dag i fjellet det var sommertemperatur i dag s jakken fikk bl...

alle gode ting er tre :))

Ja i dag hadde jeg tenkt meg p en liten tur rundt garden men dere kjenner meg n,en liten kurv mtte vre med :)) for jeg gr tross alt forbi skogen min men da jeg kom opp gikk beina av seg ...

Snakk om flaks da :)

I dag tok jeg bussen til Volda,hadde noen render men det var slike som ikke tok allverdens med tid,dermed ville jeg starte med g en tur rundt Rotevatnet . Det smregnet da jeg gikk ut av busse...

en deilig dag i fjellet

i dag har jeg vrt aktiv fra morgen til kveld,starta med frisrtime,det er som dei fleste damer hvet herligt :))etter timen spaserte jeg opp til snnen,en god halvtimes spasertur i oppoverbakker,og...

en aktiv dag

Dagen i dag ble aktiv,da dei siste gjestene takket for seg og reiste kledde fruen seg for en skogstur,vret vr fint,skyet men ikke regn dette er fint vr for en skogstur et par steinsopper fa...

Gangsperre

Jepp jeg har det n,og den tror jeg sitter i hele kroppen :)) Jeg kledde p meg kl 9 ,tok med en liten kniv og soppnett og begav meg ut,frste tanke var en morgentur,men en soppnett er grei ta m...

VIA FERRATA

Da kom dagen hvor vi tok turen til Loen og fikk en fantastisk flott dag i fjellet takket vre Via Ferrata,kabelbanen som har blitt til en virkelighet :) Det var skyet da vi stod opp i gr,men vrm...

Fjellflora

I gr var vi som sagt en tur p fjellet,og der var det et rikt flora,utrolig egentlig se hvor frodigt det er selv om det hverken blir luket eller gjdslet,kanskje vi skulle lre litt av naturen )...

tur i nromrdet

vi hadde en fin tur i ettermiddag,kjrte et stykke fr vi parkerte og gikk en tur i vakre omgivelser ikke ofte vi gr oss p gris p beite slipper gravemaskin om en slipper grisen fri...

17 mai i fjellet

N er jeg sliten,sr under fotslen,men s forngde med dagen .Vi vknet til en solfylt dag og nydelige temperaturer jeg og mannen kler oss for en tur p fjellet,en topptur her hjemme tur...

en kjempekoselig dag

Da jeg stod opp i dag var planene difuse,jeg tenkte p en skautur men ofte ombestemmer jeg meg ) det gjorde jeg ikke ,det ble tur i fjellet og jeg angrer ikke ,bli med da vel ) jeg spaserer ut...

naturen er full av farger

vi sier ofte att det er en gr dag,vi ser fram til att fargane kommer tilbake,og det gjr jo selvsagt jeg ogs )men er dagene egentlig s fryktelig gr ? ikke min,jeg har n vrt ute og gtt en tur...

oppskte solen

jeg og 2 venninner oppskte solen i dag,ja nr er det bare jeg av oss tre som ikke har ftt sola tilbake p tunet enn ) men vi tok turen sammen alikavel. Turen gikkk oppover mot Bakkedalen ,en da...

vi oppskte snen

i gr var det sndag,vret var fint s vi tok oss en tur,ikke lange biten hjemmefra,en liten halvtimes kjretur bare ) No tenkte ikke jeg p sn da vi dro avgrde med lave fritidsko p beina,men ja...

p drpejakt

det er en fin hstdag hos oss i dag,noen f drper frst p dag,men ikke verre enn at en slapp regnty. Jeg starter dagen med koke bringebrsylte av nedfrosne villbringebr det er slettes i...

hjemreisen

god morgen,vi har kommet til lrdagsmorgen,planen var ta laust i 10 tiden ,men svigerdatter var fortsatt ikke god og mtte p legevakten inne i Trondheim,dermed startet vi hjemturen en time tidli...

kveldstur

vinteren nermer seg og nr en da har en fjellhytte ,s m den stenges fr snen legger seg i fjella,s da vi hadde spist middag i kveld kjrte vi opp til hytta ,ja den er ikke lengre borte enn att ...

sndagstur

Fortsatt nydelig vr ute ,det er sndag og mannen ville en tur ut i naturen.Vi har besk i huset,og hun ville mer en gjerne vre med p tur,s vi lagde nistepakke og kjrte avgrde,ikke langt bare ...

fjelltur

I dag mtte det bli en fjelltur,ute var det -0  da jeg stod opp det var kvitt for det meste s jeg ville vente til sola kraup litt ned i fjella ) Da jeg sg att det begynte skje kledde jeg ...

En dag i fjellet

I dag ble det en hel dag i fjellet,jeg pakket sekken ,og jeg hadde selvsagt en plan s spann og brplukker var med ) Det begynte regne da jeg ruslet oppover mot skogen ,jeg vurderte snu,men he...

det ble bedre

Dagen i daag starta med skikkelig regnvr,ja det var da jeg egentlig skulle hatt bakedag hi hi ,vi har hatt mye vind,og innimellom kan vinden vre en hjelpande hnd,for vi har noen hge plommetre,o...

sykkel,skog og masse sopp )

Dagen startet trr og fin,jeg ville sykle en tur.Jeg kler meg ikke bare for en sykkeltur,nei en skogstur er ogs med i planen for jeg har en gang fr funnet piggsopp i en skog 2 kilometer fra meg )...

en kveldstur

I dag fikk jeg lyst til g en kveldstur,planen var da g rundt garden,men grannen hadde flyttet sauene dit s jeg ombestemte meg og gikk opp p sen istedenfor ) da jeg gikk ut dra s mannen a...

hvor var kameraet mitt

Ja si det,her regna det i frmiddag,da satt jeg inne og strikka,men det letna og det skimtet til i noe bltt p himmelen ) s jeg kledde meg og gikk en tur i skogen,m jo se hvor lenge jeg finner s...

Fine skogsturer

Det fine med lete etter sopp er att det blir mange fine skogsturer p meg ) og i dag var det igjen dags for se etter sopp,jeg veksler mellom 3 forskjellige skoger,og annenhver dag har det poppe...

som et ekkorn )

I dag fikk jeg besk av ei venninne,vi gikk tur,drak kaffe og jeg syklet ilag med henne da hun skulle hjem,da jeg kom tilbake ringte nok ei venninne og lurte p om jeg tok imot besk ) og joda jeg ...

som jeg koser meg

I r er det virkelig steinsoppr,som jeg koser meg hi hi. Jeg liker g p leit etter gode matsopp men aldrig har jeg funnet s masse steinsopp,ante kke att det var mulig engang hi hi ikke m...

p tur med bloggvennine

Godmorgen i finvret,ja det er iallefall fantastisk hos oss n ) ikke mer enn 9,5 + n p morgenen,men det kommer nok opp mot dei 30+ i sola i dag som i gr. Ja i gr var dagen bloggvennine etdikt...

heldige meg ))

Noen av dere hvet att jeg elsker g p soppturer,og noe sa meg att en skogstur i dag var en fin sndags syssel ,jeg tok med soppkniv og nett + en liten btte for nr jeg gr p tur er det ikke go...

god morgen

i gr vart det en veldig hyggelig dag,ikke mye jobbing bare kos )) Dagen starta med att jeg bestemte meg for flge svigermor til Volda ,jeg hadde ftt en pakke i posten og svigermor hadde frisr...

Kvalsvik

I dag ble det tur p meg :)) Vi skulle i utgangspunktet en snartur til Volda og s tilbake til Leira. Slik ble det ikke,det kom inn raport om en vannskade og min kjre tok p seg den jobben,siden...

p tide med bevegelse

I dag var det fint vr ute og virkelig p tide med litt bevegelse etter flere dager med god mat og masse stillesitting. Jeg og min kjre kledde oss og gikk tur oppover,mtte jo f opp pulsen :)) v...

En utfordrande tur

Skulle vel egentlig snart kjenne mannen min :)men jammen greidde han lure meg i dag ogs og jeg fikk meg en utfordrande tur. Turen i seg selv var vel ikke den aller verste,men med chape upp sko ...

18 r er lang tid

Ja n har jeg frisket opp litt minner,det er 18 r siden vi flyttet til Leira og i dag fikk jeg oppleve att 18 r er lang tid :)) Da barna var sm var jeg dagmamma og jeg tok ukentlig alle mine 4 ...

nydelig hstdag

I dag har vi hatt en deilig dag:))jeg startet med hodepine fra i gr men det har gitt seg no :) Jeg startet dagen med en spasertur og da foreviget jeg noen fargeklatter som fortsatt klamrer seg t...

hybel

ja n er vi instalert p hybel,litt rart frste dag men det gr seg nok til etterhvert. Etter trening i dag fikk jeg gjort unna litt julegaver,handla inn mat og s ble jeg plukket opp av veslejent...

Det er min dag i dag :))

Ikke bursdag nei,men min dag med det en kan kalle flaks :)) Lette frem sykkelen min og syklet en tur,med i sekken var selvsagt kamera og sopp posen min:))en kan jo aldrig vite hva jeg kommer utfor...

Oter

God ettermiddag :))i dag har jeg ikke vrt mye hjemme,jeg lette fram sykkelen og syklet til ei venninne og der ble jeg noen timer.Da jeg kom hjem fikk jeg besk av yngste snn og nr han for ut rin...

Gamle Strynevei

Vi vknet til regn i dag og da fristet det lite kjre opp til hytta,s etter frokost og litt kaffe bestemte vi oss for en kjretur :)og turen endte opp p gamle strynevei,i dag er det verna natur...

Dag 3

Da er jeg ferdig med 1 av 8 ukers trening :)i dag gjorde det enda mer vondt enn i gr,s jeg tenker att jeg blir verre fr jeg blir bedre,men nr det er sagt s er jeg ikke lk etterp :))det er ku...

Slik kan det g

I dag tenkte jeg att det kunne vre greit teste min nye sopp pose i en ny og ubevandret granskog her p Leira.Med frisk mot trakker jeg i vei,men det ble alt annet enn en lett tur det startet gr...

Kos med veslejenta vr

I dag vknet jeg godt utkvilt etter en super dag i fjellet i gr,ikke noe gangsperre i det hele tatt. Yngste datter og jeg hadde en fin dag sammen i hele dag,ja det var sol og nydelig vr s tulla...

kvelstur

No som jeg har kjpt en diger haug med stein s kan vi slappe litt av og gjre andre ting om kvelden:))for no slipper vi plukke stein litt rundtomkring. S da mannen kom hjem plukket vi frst in...

Spurte mannen om vi skulle hente litt stein i kveld,men nei det ville han ikke :)men en kvelstur kunne vi ta oss. En kvelstur med mannen betyr ikke ndvendigvis en rusletur langs veien,neida vi sk...

utrolig kjekt

Etter att vi hadde spist middag i dag ville vi kjre en tur,siden det regnet tenkte vi ikke p fjelltur.Da vi kledde oss tok no jeg terrengskoa p alikavel og puttet en papirpose i bilen hi hi,ikke...

En deilig dag i fjellet

God kveld kjre venner,ja no kan jeg ogs sette meg ned hi hi. Vknet tidlig og bestemte meg fort,s kl 8.15 var jeg ferdig pkledd og klar for en hel dag i fjellet. Tyttebra jeg sg i gr frist...

Hva er vel bedre

Dagen i dag startet tidlig,kl 8 var jeg ute for rake jord opp i traktorskuffen :))ha ha s lett var det ikke s spaden mtte frem.Da skuffen var full hadde jeg fortsatt noe som skulle bort s det...

Viddalsetra

Hei kjre venner,i dag fikk vi sola tilbake:))og nr det er s flott ute er det ikke noe jeg liker bedre enn slite meg ut med en fjelltur hi hi :))S i dag alierte jeg meg med 2 venninner,mlet v...

Fjelltur :)

I dag hadde jeg tenkt meg p skogstur,da tenkte jeg p granskogen jeg ikke fikk gtt i fredag nr snnen etterlyste meg :))Men det ene skrittet oppover tok det andre med seg og jammen ble det en sk...

kosa meg i kveld

Siden frmiddagen gikk til hygge og venninnebesk mtte jeg bevare husmorren midt p dag:))da ble alle tepper ristet og gulvene vasket.Jammen greidde jeg duppe et yeblikk i gostolen etterp hmm...

Fjelltur i lett yr

Vknet til nok en vt dag men jeg bestemte meg tidlig for att jeg skulle p fjellet uansett,s kl 8.15 var jeg pkledd og klar,lette fram sykkelen og syklet til Finnes der sette jeg fra meg sykkele...

regn men hva s ?

I dag regner det men jeg lar meg ikke stoppe av den grunn,s jeg kledde meg i regnhyre tok med spannet og gikk tur i skogen :)) siden det regnet tok jeg ikke med fotoapparatet noe jeg nok en gang s...

tur p setra

Det har vrt en deilig dag i dag ogs og s lenge jeg str oppreist har jeg det rimelig greit :))men no sit eg s fr eg bite ihop tenna nr eg skal opp igjen hi hi. Da vi hadde ryddet ihop etter ...

nr ryggen slr seg vrang

Ja hva gjr mann da ? For mitt vedkommende er det aller verst sitte slik jeg er no,s da tok jeg en tur i skogen da :))for det er det beste for ryggen. Det nermer seg 25+ ute men det er skyet s...

Merkelig

M vise dere noe jeg ikke har sett fr,som jeg skrev i gr s var jeg p jakt etter gode matsopp .Jeg gikk til en skog rett ovenfor badeplassen vr for se om det var noe spennende der.Spennende v...

dagen blir til medan en gr

Vi er kommet halveis uti dagen og for min del ble den helt annerledes enn jeg trodde :)) Jeg vknet til skyer og tke,etter en stund pakket jeg ned kamera og strikkety,planen var g rundt garde...

sykkeltur

Jeg rakk en skikkelig fin sykkeltur p ca 2 timer fr regnet kom :))her m en bare nytte alle gode anledninger til ha det fint ute. jeg syklet til Bjrke,der sette jeg fra meg sykkelen og spaser...

Mtte bare :))

Mtte bare vise dere hva jeg sitter i gostolen og ser p :)) en hjortemamma har tatt kalven med fram p marka :))her str den og dier.Litt uklart ,men nr en zoomer p s lang avstand etter kl 23 ...

Hstens grde

Ja som dere hvet s liker jeg hste av det som naturen gir oss,etter en liten matbit gikk jeg en ny tur ut :))denne gangen lot jeg sykkelen st og brukte beina.Turen gikk oppover og ut i skogen :...

ettermiddag

Etter att vi hadde tatt en dukkert i sjen gikk jeg meg en liten tur,det var s deilig vr og det ville jeg nyte fullt ut :) er det noe som lukter somer s er det nysltt gress og i dag begynte de...

Noen som sa kaldt ?

Neida det er ikke kaldt hos oss for her skinner sola fra skyfri himmel og i skyggen er det 19+,men i dag har jeg gjort noe jeg ikke har gjort fr :))jeg har tatt rets frste bad i sjen. jeg kunn...

en rask kvelstur

siden jeg ikke gikk tur fr p dagen mtte det bli en kvelstur.Jeg gikk rask gange i en time,det regnet lett men det var ok:) Jeg tok meg alikavel tid til knipse et par bilder jeg gikk gamlevei...

siste rest av govr

I dag har vi virkelig koset oss,i morgen melder dei regn og det skal vi vist ha flere dager framover,da var det greit nyte den siste rest av govret. Svoger og svigerinne har vrt her i natt ,de...

Sommeren er kommet :))

God kveld kjre venner.18 mai og skikkelig sommer her inne i fjorden,ja jeg er faktisk ikke helt blek lenger heller:)) Startet dagen med litt arbeid i grnnsakshagen min,no blei eg ikke helt ferdi...

17 mai p fjellet

Gratulerer med dagen kjre venner,jeg hper dere alle har hatt en fin dag :))Her har det vrt en usedvanlig fin og varm dag,30-32 + i sola :) Jeg og mannen valgte nyte dagen i utmarka i dag,ture...

Ut i naturen

I dag har jeg bde vasket klede og baket brd,s fikk jeg venninnebesk og da ble det kaffe og boller i solveggen. Det har vrt sol hele dagen her ,men n har det lagt seg et tynt skylag ute,alika...

Det kryr

God morgen. Fler meg litt bedre i dag,dagen ble fin i gr p ettermiddagen ogs:)en s henslengt og avslappende prest som vi hadde p mte i gr skal mann lete lenge etter,s vi hadde det veldig ...

Yrende liv

God morgen til dere som liker sove framp p en sndag :))vi har vrt ute og syklet en frmiddagstur,sol og bl himmel m nytes ute og her i fjorden er det et yrande liv for tiden,ikke av fisk s...

Ringtrost

N er vel ikke trosten den fuglen hageeierane liker best,brker og roter gjr dei men i dag har vi ftt storfint besk av ringtrost og jeg talte nettopp 10-12 stk men her er mange fler.Dei gr ute ...

en ny gjest

Her gr dagene trtt for tiden,ute sn det uten att det legger seg men det frister overhode ikke til uteaktiviteter. Har trimmet litt i dag alikavel for jeg og et par damer til har vrt i bassenge...

jakta p oter

Jada jeg gikk en kvelstur,isende kaldt var det brrrrr men jeg ville jakte p oteren hi hi,lyktes jeg?nopp men jeg fikk da noen naturopplevelser da. for lete etter oter m turen g langs stranden...

en tur ute

God morgen.Ja da var det min dag vre flink til komme meg ut tidlig :)siden det er stort sett opplett startet jeg med g rundt garden,mtte p ei granne s vi tok den runden sammen,veldig kos...

vil du vre med ?

No har jeg nok noen venner som mener jeg har gjort vel mye i dag ogs :))tja jeg har pusset 3 vinduer og stvsuget,utrolig kor sagmasken flger med inn p teppene,ellers har jeg vel helst sittet i ...

En god tur ute

Strykinga av skjorter fikk jeg fort unna i dag,da har jeg ikke mer grue meg til :))Tok en runde med stvsugeren ogs fr jeg kledde meg og lette frem sykkelen:)ja hvem skulle tro det p sndag da...

sndag fr sndag

jeg har begynt nedtelling no :)gleder meg s til neste sndag for da stikker vi p cruise til Dubai :))skal bli vidunderlig med sol og varme p kroppen. Her har vi ftt full vinter igjen,sn p fr...

litt av hvert men nydelig vr

Denne sndagen har vrt litt annerledes enn planlagt,jeg skulle jo p gudsteneste hvor soknerdet skulle ha kirkekaffe etterp. N kom noe i veien her hjemme s svigermor tok med kake og kaffe til...

kvelstur

Ja n har jeg og min kjre vrt p kvelstur :))vi lette fram syklane vr og trkket i vei :)) det var ikke det verste vi kunne finne p for du for en nydelig kveld vi har prvde fange den rosa t...

En tur ut i skogen

I dag benyttet jeg anledningen til ta en tur ut i skogen medan det var oppholdsvr :) Det er fin trim for jeg m g opp en lang bakke for komme opp til utmarka :))Da jeg kom ned igjen tok jeg ...

helga er over

Guttene som raket krabbe lrdagsnatt fikk desverre ikke no men jeg fikk hyggelig tid med yngste datter.Etter frokost i gr gikk jeg og datter en spasertur,hun nsket seg noen kongler men det var ik...

Fjellgeit

God kveld kjre venner. Ja n sitter jeg og bare kviler etter ha vrt fjellgeit halve dagen:))jeg og min kjre skalle en tur p fjellet bak huset vrt,vi valgte imidlertid g opp en annen vei ...

Maraton

Ja jeg fler att no gr tingene i maratonfart:)) Jeg startet dagen med en tur ut i dag,tok med en korg og ville bare se litt i skogen om det var sopp der,ikke samme skog som sist denne er p toppe...

litt bedre form

Joda jeg har det men helt ok,nei det er det ikke. Da jeg vknet fltes det som att jeg var helt frisk:)ja s tenkte jeg att en sykkeltur og beske ei venninne passet bra:) Sykkelturen gikk greit,...

Kirkebesk og sopptur

Da var denne sndagen kommet til kveld og det ble bde kirkebesk og sopptur p meg:) Denne gudstenesten var forbeholdt en flokk med 4 ringer og det er frste gang jeg har opplevet det:) noen so...

Sndagstur

I dag har vi vrt p en sndagstur,vi tok p fjellklede,pakket ned niste og brplukker/spann og kjrte avgrde. Turen gikk til Stryn eller det vil si Flo i Stryn:) Da vi satte fra oss bilen trodd...

usja meg

I dag har jeg gtt tur,det skulle jo vre en hyggelig tur for nyte ikke noe klatring bare en rolig tur langs strandlinja,men hva er dette da? har fisken hoppet p land,dere ser 3 stk ikke sant....

En vidunderlig dag

Det ble en vidunderlig dag i dag,skikkelig sommer og utrolig varmt :) Det ble for bestemt att jeg og ei venninne skulle g p fjelltur:))s jeg pakket en liten veske lette fram sykkelen og syklet ...

Helt nydelig

Dagen alts :)takk for hyggelige komentarer :)her kommer en felles svar til dere alle hi hi. Jeg tok og vasket gulva og ristet teppene,tenkte det var like greit i tkehavet.Da jeg var ferdige best...

En deilig dag:)

Dagen i dag ble helt nydelig:))svett?ja gjett om ,he he men jeg hadde med kleskift og fikk bytte p hytta og da jeg kom hjem overasket min mann meg med ha utsatt hybellivet s slapp jeg vre al...

En deilig sndag

I dag fikk vi en deilig dag,skyene som kom etter frokost forsvant igjen og sola skinte resten av dagen:)) Jeg og mannen tilbrakte hele ettermiddagen nede ved naustet,mannen gjorde ferdig restaurer...

Nok en fantastisk dag:))

Vi er velsignet vi som bor p Sunnmre for det har vrt en strlande sommerdag i dag ogs:)) P frmiddagen beiset jeg og mannen platten,bilde av det fr komme i morgen,i da beisejobben var gjort ...

Fjelltur

Det er en gr dag i dag og bare 13+ men jeg tenkte att en tur ut ville gjre godt alikavel. Jeg fikk med meg ei venninne s n har vi vrt p fjelltur:))grusvei hele veien da men bratt ,veldig bra...

En dag p hytta

I dag har vi vrt p hytta.Som jeg har skrevet fr har vi en hytte p fjellet uten strm og innlagt vann,det er seterdrift der enn s vi mtte opp og sette led i og se etter att gjerde stod:)litt ...

en deilig dag

Det ble en strlande dag i dag:)hadde jo egentlig tenkt jobbe litt i hagen men det ble det ikke mye av:))plantet en hosta s var den jobben gjort hi hi. Naboane mine satt ute i sola s jeg rusle...

Tur p setra

I dag ble jeg gande og vente p en telefon fra rsta komune,kan bli frustrert av snt:(da ringte ei venninne og spurte om vi skulle g p setra:)jeg er ikke vanskelig be og sier selvsagt ja:)men...

Panorama

I dag har jeg vrt p sykkeltur,det har vrt skyet men mye mildere i temperatur:) Jeg og ei venninne gikk oss en tur og da fikk jeg lyst til prve p ta panoramabilde:))det var ikke lett gitt ...

tvikrket

Jeg kommer virkelig ikke i gang med noe innomhus i dag.Storm ute,alikavel er det der jeg har jobbet:)) Jeg tok p full oljehyre og gikk tvikrket i den kraftige vinden,dei stakkars syrintrea vi pl...

Lungeurt

Sitter her og ser i blomsterfloraen min.Da jeg spaserte til ungdomshuset tok jeg et par bilder av det som heter lungeurt Denne nydelige blomsten vokser i store mengder p Bjrke og Leira,svre bl...

sndag

hei folkens,ja i dag skinner sola hos oss men vinden er fortsatt kalde. Jeg bestemte meg for vre inne og lese siden jeg fortsatt har noe rusk i bringa,s hele frmiddagen gikk med til lese:))...

en dag med overaskelser

God kveld folkens:)denne dagen ble ikke som forventet,og den vart fylt med overaskelser. Vi fant ut att vi ville ta en biltur,ferden gikk over Grnndalen og p vei opp fikk vi et fantastisk mte m...

omringet av fjell

Her hvor jeg bor er vi omringet av fjell,majestetiske ,farlige og vakre :)) I dag reiste alle barna og det ble veldig stille i huset,da tok jeg og mannen en liten biltur her i nrmiljet:)) Vi ...

Godt kvile beina

Dagen i dag har vrt enda varmere enn i gr,jeg har vrt ute stort sett hele dagen:))og n kjenner jeg att sola har varmet kinnene mine:))solkrem har jeg brukt ja:)faktor 35:) Etter sykkelturen i ...

morgenstund har gull i munn

God morgen kjre venner. Ja som overskriften sier s har morgenstund gull i munn:)og jeg har vrt p sykkeltur allerede. Tke i fjelltoppane litt dis fossedur og fuglekvitter var det eneste jeg h...

Rein nytelse

Dagen i dag har vrt en rein nytelse:) Jeg leste om bikinisesong i gr og tenkte det var kaldt,men der tok jeg feil gitt:))for i dag har jeg ogs kastet klrne og sittet ute i solskinnet i en lett...

Sykkeltur

Dagen er p hell og jeg har hatt en fin dag. Ei av damene p strikkekafeen har noen hner og dei legger bare svre egg,fant ut att jeg kunne sykle til henne i dag og kjpe egg:)) Med vinden mot m...

En hel dag ute i naturen :))

Dagen i dag har vrt fantastisk :))der murrer litt i hode men det vrker ikke som tidligere i veka. Jeg sykla til Viddal,der sette jeg sykkelen nede ved sjen og tok beina fatt,oppover bar det,mt...

Sndagstur p Leira

I dag hadde vi ikke tenkt gjre noe,men da klokka viste 14.30 var det s nydelig ute og da var det for gale sitte inne. Min kjre og jeg kledde oss s og gikk tur over markane og gjennom utmar...

Tur over Grnndalen

God kveld kjre venner:)hper dere alle har hatt en nydelig dag,det har jeg:) Vi tok oss en liten handletur,men som dere hvet er det et stykke for oss kjre,og i dag ble turen litt lenger en nor...

en fantastisk dag:))

I dag har jeg hatt min aller frste tur p fjellet:))Vi hadde egentlig planer om sykle,men planene ble omgjort og vi gikk p fjellet:)) her har vi kommet opp p toppen:)sola skinn og fruen svett...

Flaks

I dag har jeg hatt flaks:)dagen startet med oppholdsvr,jeg har lenge slitt med hodepine og siste dagane har ryggen ogs vrt trblete.Jeg tenkte iallefall att jeg mtte ut av godstolen og trimme l...

Er der mere:)

Jeg bare spr,er det virkelig mer sn der oppe?selv synes jeg det ikke har sndd s mye i vinter ,men du verden ka det er i hgda. Fonna som egentlig ikke bruker g har gtt for 3 gang i dag og ...

Sykkeltur

God morgen. No har jeg gjort unna rets frste sykkeltur.Det er 8,4- ute klar bl himmel og snfritt:) I dag skal jeg holde soknerdsmte og det holdes p bedehuset ,men varmeovnen bruker ikke st...

Neglespett

I dag er det 8 - hos oss klar bl himmel,med andre ord en vakker dag nok en gang. Men i gr satte vi garn og da mtte vi ut og trekke uansett,har aldrig blitt s iskalde p fingrane fr,det ma...

fortsatt nydelig vr

Vi er velsignet med et utrolig vakkert vr her p vestlandet Vi har nettopp kommet i hus etter en tur p fjorden. Den gode fiskefangsten lar vente p seg,i dag var alle garna tomme:((men vi er ve...

En innholdsrik sndag:))

Da ble det nok en dag med masse innhold og liten tid til bloggen og jeg har storkost meg:)) Min kjre hadde forskjellig han mtte ta tak i idag s jeg og yngstesnnen har vrt ute hele dagen ilag:...

Spasertur

Hei folkens,Etter ha tilbrakt noen dager p fjorden var det greit med en pause:) Vknet til en nydelig bl himmel s jeg ville g en lang tur,avtalte med venne komme dit s jeg kledde meg og g...

En ny dag p fjorden

Da har vi nok en gang vrt p fjorden og dratt garn,fortsatt har vi et helt nydeligt vr ute Msene ligger der trofaste og hper p en godbit Fangsten i dag var ikke mye skryte av,en eneste sto...

En rolig sndag

Hei folkens:)hper dere har hatt en fin sndag. Selv har jeg hatt en rolig sndag,frmiddagen gikk til strikking ,s tok vi en tur p fjorden fr vi spiste en sen middag. Det er s befriande deil...

friluftsliv

I dag har vi hatt en utrolig flott dag:))Det er lett la seg friste til sitte inne og kose seg i godstolen men akkurat det kan p lang sikt vre skummelt. S jeg greidde f snnen til g tu...

Det tar p!

Hei folkens,ja det tar p vre fisker og selskapsdame nr en er vand med sitte i ro og strikke:)) Jeg og snnen startet dagen med trekke garn,dvs det er snnen som gjr det:))jeg er bare sel...

Da var garna sett:))

Da var jobben gjort i dag ogs,det gikk mye bedre enn jeg hadde fryktet og godt er det:)) fjorden var blank og i dag sette vi garna p ett annet sted enn sist:)) Skal tru kor langt ut vi m for ...

God lrdag folkens:))

Endelig en dag med godvr:))det kan jeg like.No har eg ikke sovet s lenge da:))nei her i huset har vi kommet godt i gang med dagens sysler. Jeg og snnen har vrt p fjorden og sett garn:))s da ...

En vakker sndag

Da gr denne sndagen ogs mot slutten,det har vrt en vakker dag:))ble ingen spasertur men vi kjrte oss en liten tur. Tok med fotoapparatet selvsagt og fikk noen koslige bilder. her ser dere fj...

Noen kom tilbake:))

Jeg satt og skulle strikke litt da jeg merket meg en god del fuglekvitter ute,reiste meg for se og jammen hadde en 3-4 sidensvanser dukket opp igjen:)) Denne gangen lette jeg fram fotoapparatet ...

stille etter stormen

Etter den stormen(orkanen)som har herjet s har vi hatt en utrulig stille og rolig dag i dag,det kan jeg like:)) Jeg og snnen har vrt ute og gtt en fin tur og bildene i dag var hyggeligere en ...

Det sn og det snr

og det fortsetter sn,skal tru om vi skal ha all snen her inne i fjorden:)) Etter ha kosa oss litt for godt med julekaker og dessert gikk vi alle en kvelstur ,det er tidlig mrkt og det sndd...

Vinter eventyr

Det er 4 sndag i adven Lysene skal brenne ned i dag og det er kos det. I dag var det mannen som stod for middagen her i huset og da benyttet jeg anledningen til g en spasertur. Ute var det r...

En nydelig vinterdag

Ja i dag har vi virkelig hatt en nydelig vinterdag og jeg har gtt en lang tur ,beskt ei venninne og bare kosa meg:) Det er ikke mer si om det bildene fra dagen min fr tale for seg selv her b...

sndagstrim

takker frst for hyggelige komentarer:))skallebanker er der fortsatt:((problemet strler fra nakken s da hjelper det jo ikke med vanlige paracetter heller. Det hadde egentlig meldt regn i dag men...

Min dag i bilder

Det begynner skymre ute,frosten ligger der like kvit som i dag morges og livet er ganske stille og rolig. Da posten kom fikk jeg to bker som jeg bestilte p torsdag boka med frokost og lunch v...

Sykkeltur

Da har jeg ftt unna frste sykkeltur i dag. Vi har ei dame i bygda som har hner,siden vi skal prve oss p lavkarbo s trenger vi egg:) hun er hjemmehjelp p Bjrke s jeg ringte og bestilte 24 ...

Litt bilder fra dagen

jeg syklet til legen i dag da fikk jeg mulighet til ta bilder ogs. Hos legen gikk det greit bortsett fra att han henviser meg til sykehuset igjen,jeg er vist et snt sprsmlstegn pasient av og...

mye frisk luft

I dag har jeg virkelig ftt frisk luft,p leting etter sola kanskje:)) gikk ut i frmiddag og ruslet oppover til toppen av bygda,pjhu.... noe svett og vel oppe fr jeg en tekstmelding,vil du bli ...

Mange forandringer:))

Det ble mange forandringer i ettermiddag,frst ville jeg sykle fram p dalen ,snn ca 5km en vei,vel det ble ingenting av. Vi skulle s sykle til viddal:))det ble bil og ikke sykkel:))men tur ble ...

Det gikk ras

Joda det gikk ras,eller vassglaup som vi kaller det. Nr det er svarte natta s er jo ikke dette noe kjekt komme borti,denne gangen dekket gjrma bare halve vegen men ofte gr det over hele vege...

min morgen i bilder

Vret forandrer seg for,kom akkurat inn etter ha tatt noen bilder,no klarner det opp og det har sluttet sn,himmelen er tilogmed nesten bl:))snn p ca 2 min ,dette kan jeg like. Men frst bi...

Fjelltur

Det er sndag og det ble en ny fjelltur:))men varmen uteble.23+ i gr og bare 9+ i dag,men himmelen var bl og sola skinte:) Vi kjrte opp mot bakkedalen og her ser dere utover mot viddal/Leira:))...

Sledalen

Da friklen var ferdig kokt ville jeg ut og nyte godvret,s jeg kledde p meg og gikk oppover i bygda.Der kom ei venninne kjrandes s vi ble standes og prate,fr hun lurte p om eg ville bli me...

Sopptur

God etermiddag kjre venner:))i dag gikk frmiddagen til bake knekkebrd og se p tv:))Men etter middag mtte jeg ut og lufte meg litt,det hadde regnet p frmiddagen s jeg tok p regndress :))h...

Bakkedalen

Vi fikk en fin dag i Bakkedalen i dag:))og n har vi gjort den vinterklar. Vi skulle g en tur fram i dalen vi fant blbr langs veien og nr jeg gr tur i naturen har jeg som regel en pose i lom...

Det ble vtt gitt:))

God ettermiddag:))ja her sitter jeg med fyr i ovnen,nytrakt kaffe og varme vafler:)) Dagen startet med fint vr,ja s fint att jeg var sikker p sol:))s jeg bestemte meg for en ny fjelltur,ingen ...

En deilige tur

Da fikk jeg meg en deilige tur i dag:)trur eg gikk i snart 3 timer og kom svett og forngd heim igjen.Vret var fint s regndress slapp eg,og idet jeg kom hjem kom der ei lita byge:))men det varte ...

Begge deler:)

hei hei,ja i dag fikk jeg begge deler,biltur og fjelltur:)) En aldeles nydelig dag,vi setter oss i bilen uten noen form for plan med dagen:)vi kjrer over grnndalen i nydelig solskinn:))nr vi kj...

Tur

God kveld folkens.Da var kvelden kommet og jeg har virkelig vrt aktiv i dag. Etter att jeg hadde kokt sylte s lagde jeg vaffelrre:))kokte middag medan jeg vasket kjkken og bad:))utrulig hvor m...

Tyttebrtur:)

Dagen ble som jeg hpet p:)nydelig med sol p frmiddagen. Klokka 9.30 var fruen klar og startet p en deilig tur ut i naturen Det er mye oppoverbakke,s dette er virkelig trim vel framme ved u...

heldige

I dag har vi virkelig vrt heldige:)) Vrmeldingane sa regn i dag og med det regnet vi hadde i helgen s ventet jeg en ny dag inne. Da jeg vknet i dag sg jeg til min overaskelse att himmelen va...

en god dag

Det er straks tid for senga,dagen har vrt god tross det kraftige regnet. Da klokken paserte 3 i ettermiddag ga regnet seg og vi kunne kle oss og g en tur.2 timer gikk vi,det var deilig,luften va...

Mer fra dagen min.

Jeg fant da flere sopp i skogen i dag og alle vokste nr granskog,men disse artene plukket jeg IKKE :))det fr da vre mte p kor modige en skal bli denne var flott,sitrongul i st...

Sopp trr jeg

Ja i dag gikk jeg tur rundt garden,jeg gr da langsmed en granskog.Uten tenke p sopp s stod den der like forran meg:))er det en steinsopp?har jeg rett,jeg tror det kan ikke se att det kan vre ...

Hjemme igjen:))

Ja n har vi ikke ligget vekke da,men i gr hadde eg en dum dag og orket ikke blogge. I dag har vi vrt p hytta og vi har hatt en utrulig flott dag:)) Vi har litt gress rundt hytta s mi...

Fin fot tur

Da var jeg hjemme etter en fin fottur:))Det blei varmt,veldig varmt g med regjakka knytt rundt livet 25+ s rene badstua under klrne i dag:))Turen begynte nede p kaia p Leira Gruppa ...

Naturfestival

God morgen. Her hvor jeg bor har det n vrt naturfestival siden 29 juli og det varer til 7 august. Det er rett og slett friluftsleiker p sunnmre,med aktiviteter tilpasset alle aldersgrupper. ...

Fjelltur

Frst m eg f takke for alle gode nsker for bryllupsdagen vr:)) I dag bestemte vi oss for g i fjellet,tka ligger fortsatt men temperaturen har vrt fin.Vi tok turen opp i Bakkedalen hvor vi...

Mye kos i dag

Da var nok en dag over.I frmiddag syklet jeg p tur og beskte ei venninne,men fr det fikk jeg flyttet noen rhododendron,og selvsagt tlte ikke ryggen det s den siste skal snnen flytte for meg....

Ut i naturen

I dag har jeg ryddet vekk strikkety og pinner,og jeg har vasket klr.Det gode med vaske kle er jo att maskina gjr den jobben og etterp tar trketrommelen resten:)) Medan disse flotte maskinen...

God morgen

Det ble sent fr vi la oss i gr alikavel er jeg oppe og klarr for tur,mtte bare imnnom og nske alle en fin dag med dette nydelige bilde tatt ved midnatt Ha en fin fin dag:))

Sykkeltur

I dag valgte jeg ta en sykkeltur:))det har vrt fint vr skyet og tke men trt og fint:) Turen gikk til Finnes en liten grend p andre siden av fjorden,s jeg mtte sykle rundt og det blir fram...

Tketur

Som jeg skrev tidligere i dag s kunne jeg ikke sitte her og gro fast i stolen:))Ute er det no regn,mye regn men i frmiddag da var det bare tke,s jeg gikk en tur og beskte en granne. &...

Kvelstur

Selv om jeg gikk tur i frmiddag mtte jeg ut og g en kvelstur ogs,grunnen til det er enkel.Sola:))den forsvinner desverre tidligt i hagen vr fr 17.30 og det er for lite sol for meg.Men sola sk...

Ut i naturen

Nr rastlsheten tar overhnd da er det godt g en tur ut i naturen.Jeg kledde p meg ,tok med kamera og gikk ut tenkte eg skulle g rundt garden:)p toppen fikk jeg selskap av en flokk med selsk...

Lundefugl

Da var guttene kommet i land og jeg har ftt bilder av den skjeldne gjesten vr:))det var ikke alke som jeg trodde,ja om ikke det er noen av dem ogs da det er jo godt muligt,men lundefugl det var ...

Hva skjer?

Jeg lurer p hva som er i ferd med skje.Det har alle tider vrt ett rikt fiskeliv her inne i Hjrundfjorden,da tunnelen mellom Bjrke og Leira skulle byggast var det noen som protesterte mot plas...

Natta

Takker for hyggelige komentarer,beklager att jeg ikke har svart p alle,men setter stor pris p hver og en:)) Ville bare innom og si god natt med bilder fra en koselig kvelstur &#...

Fantastiske grftekanter:))

Jeg gikk meg en herlig kvelstur i dag etter middagen.For alle som er glad i vr ville flora s er det et eldorado langs vre veier no:)) Denne hissige karen er morsom,snakk om sinna pappa ...

Husarbeid og spasertur

Kjedeligt men ndvendigt,idag ble det husarbeid:)ut med tepper og fram med gultvga,klesvask og rydding var frmiddagen min fylt med.Sola skinte og det ble behrligt utnyttet ,s jeg fikk luftet go...

Morgendagens middag

Ikke vanskelig for meg hvite morgendagens middag for jeg og snnen har vrt p fjorden i kveld:)) Det rde naustet er vrt Som dere ser s ligger tka fortsatt langt ned i fjella ʌ...

Ettermiddagstur til hytta vr

Det vart alts fjelltur til hytta vr og ikke fisketur i bten. Snnen hadde tenkt prve flugestangen p fjellet men det var litt for mye vind,s han og faren fikk gjort klart rundt hytta med le...

En deilige sndag

Vi har hatt en nydelig sndag,sol hele dagen,ikke varmt nok til bikini men fint g i genser. I frmiddag gikk jeg en tur her p Leira medan steika stod i ovnen og her fikk jeg noen festlige bild...

Kald fornyelse

Etter dagens stundt i hagen er kroppen som en knust krabbe:))iallefall nr eg skal opp og st. Tenkte det ville gjre godt med en kvelstur,ikke noe rask tur bare slentre i rolig tempo,det ble en i...

Bare en liten spasertur

Godt utkvilt etter en god natt svn ville jeg ha mannen med ut og g en liten tur.Det var 15+ ute men skyet litt sol og veldig sterk vind.Det var greit det,men jeg skjndte fort att jeg hadde for m...

Vel hjemme og utkvilt:))

God morgen venner:))ja for det er en god morgen.Vi har 15.5+ i dag skyet meg og litt sol og sterk vind. Det ble en svrt lang tur i gr,men det ble ogs en flott tur. Vi hadde lagt oss inn p elg...

18 mai

Det har vrt en rolig dag for meg,fikk strikket ferdig en babybukse:))skal bare hekle noen picot kanter s kommer bilde. P vrmeldingane i dag sa dei det ville komme regn,men ikke fr litt ut p ...

Sndagstur

Det er sndag og vi ble liggande litt lenge i dag,jeg brukte lang tid p sovne da ryggen fltes helt knust. Jeg er mye bedre n s det gr bra. Medan vi satt og spiste frokost sg mannen min to...

0 fisk

Det vart ikke napp en gang,men hva skjer for tiden?normalt er fjorden full av glassmaneter i juli,drssevis av sm maneter.No er det mai og fjorden er tettpakket med maneter,og niser da blir det ik...

vedaskogen og barnepass

I dag har vi vrt i vedaskogen,noe ryggen min ikke er s glad for.Jeg prver ta hensyn og lytte til kroppen men jeg er alikavel s sliten og ryggmaroder att det skal bli godt med sndag i morgen....

Fin fjelltur

Da var eg heime igjen og snart klar for sette p potetene:))det har vrt en utrulig vakker dag og en flott tur i fjellet,og under over alle under det gikk kjempefint uten vonde kne og hofter:)hel...

Sommervarme

1 mai er snart over,vi har hatt en nydelig dag med deilig sommervarme.I dag var det rd ligge ute i sola i kortebukse og bikini:))No gikk ikke jeg i bikini da,er egentlig ikke s glad i ligge r...

En deilig sommerdag

I dag har det nrmest vrt sommer hos oss :)jeg startet dagen med styrketrening p multimaskina mi,og om noen lurer s ja n er jeg full av gangsperre:))men det gr vel over.Rigget meg s til og sk...

En uvirkelig dag

I dag tok vi farvel med en ung mann altfor ung til forlate jorda men dden spr ikke den kjem.Det var en vond dag for mange ,min tanker gr til dei srgende . Da vi kom hjem var jeg tung til sin...

Fugleliv

I dag syklet jeg til Bjrke p strikkekafe,p Bjrke var det et flent lurveleven og jammen fikk jeg blinkskuddet av en av syndebukkene:)Det var en hel koloni av hegrer i toppen av grantrr...

del 2 fra Rena

God morgen.Takk for hyggelige komentarer,kjekt hvite att der er noen der ute som savner en:))hi hi. I dag gr turen videre til Rena.Min yngste snn har altid hatt omsorg for sin mor,og en gang j...

3 vidunderlige dager

Da er vi vel hjemme igjen etter 3 fantastiske dager:))vi har hatt barnebarn og familie p besk i dag + vr yngste datter med kavaler,dei 2 sistnevnte er ute og lufter seg men skal ligge over til i...

God morgen

Ja n har jeg jo vrt oppe noen timer da,jeg har endatil vrt ute et par timer:))Grete viste s flotte bilder av en herlige morgen:))det er det rake motsatte hos oss men vakkert p sin mte:) A...

Jeg velger meg grnt:))

Det er vel ingen nyhet att jeg elsker grnt.Etter en lang vinter er det ingen farge som er vakrere enn det grnne synes jeg. No har jeg vrt ute i utmarka og spasert i 1.5 time,her kommer en liten...

Vrtegn fra dagen:))

P min vandring i dag registrerte jeg enda flere vrtegn,og n har fargane for alvor begynt innhente naturen igjen Ikke lenge fr rabarbrasuppe str p menyen Likes med brennes...

En aldeles nydelig dag

Hallo folkens,ja dette har vrt en nydelig dag:))det betyr att jeg stort sett har vrt ute. I frmiddag syklet vi en tur + att vi gikk en lang tur etter middagen sjekket jeg selvangivelsen,jopp v...

Bare flaks

Jeg har ftt meg en fin spasertur ute,rets frste tur rundt garden:))turen tok meg nesten en time i tuslefart,men det er oppoverbakke s pulsen steg og varm ble jeg og noen vrtegn fant jeg:)) &#...

Vre ville dyr

God morgen.Jeg fikk no tvunget meg ut av sengen kl 7.30 i dag ogs,det er tungt spesielt siden det regner men jeg vil ikke ligge lenger snn e det bare:)) Det er vist i dei tidlige morgen timene v...

15+

Det m bety vr:))sola har skint i hele dag,det sildrer og renn og drupper fra takrennene og alts 15+ ute. Jeg spaserte en tur her p Leira,beskt en granne hvor vi koste oss med kaffe og nystekt...

En aldeles nydelig dag

S enkelt er det:)) Frst gikk jeg en lang tur,bare oppoverbakke,s fikk eg unna kondisjonstreninga:)) Vel nede igjen tok eg fram sykkelen og syklet s langt som veien var tyet,tilsammen ble det...

turdag

Ingen vits sitte inne og vente p bedre vr,kledde like godt p meg og ruslet til Viddal.Snakk om stive hofter,trur eg vil begynne og gi kulden skylda for ja eg var flelsesls av kulden. Hadde ...

Det sikreste vrtegn

Ja hva er det egentlig?husker som barn att vi ventet p bjrka,ble den grnn til 17 mai? ofte mtte greiner hentes inn til driving s det har vrt lange vinter tidligere ogs. Snklokkene blomstre...

Hvor stakk vren?

Det vart plutselig full vinter igjen,skulle bare ut og hente litt ved,mtte snu og hente snskuffa.Helt utruligt snen gikk over stvleskaftet og stvlane er hge allt dette p ett dgn for i gr v...