fritid

en liten skogstur

I dag måtte jeg ha en liten skogstur,var så rolige på førmiddagen og følte behov for å bevege en ganske så stiv kropp,og som jeg har sagt før på denne tid av året er et nett og soppkniv alltid med ...

Briksdalsbreen

Ja den turen har jeg og min mann tatt noen ganger nå,men min svigermor som nå har nådd en voksen alder har ikke vært helt inn i dalen,i tillegg har vi fortsatt besøk fra Asker,hun har heller ikke v...

jeg ble våt på beina

jeg fikk pakken min i posten som jeg ventet )) kari traa ullundertøy,posten sendte ut et reklameblad sist uke der noen nettbutikker hadde gode tilbud føre jul,så her fikk jeg 25 % avslag ) det...

alle gode ting er tre eller ?

god førmiddag :))ja jeg velger å si det i dag :) No kunne jeg nok ha sukket og stønnet istedenfor men det vil jeg ikke :))jeg velger derfor overskriftens betegnelse på dagen min så langt. No har ...

Lang tur

I dag startet jeg dagen med å pleie gostolen,og veslejenta mi satt her og pleiet sofaen hi hi ,:))men slik kunne vi ikke sitte dagen lang jeg skal tross alt føre dagbok til fysioterapauten :)) Så ...

en helg er over

Da har vi kommet til slutten på en fin helg,pencilinen virker så jeg har kunnet kose meg hele helgen :)) Det har vært nydelig vær fra en skyfri himmel,kaldt er det og sola skinner på huset vært i ...

Lang tur

Da var vi hjemme etter en lang biltur opp til Trøndelag,men flere stopp tok det ca 9 timer i bil hver vei. Utrolig fint å være hos elsdte sønn og familie skulle bare hatt litt mer tid siden det er...

Det var godt

Ja da er første dag over med trening.Siden vi er testpersoner og dette er et forsøk ,så må fysioterapauten følge sine innstrukser.Det blir derfor et enkelt opplegg,10 min oppvarming på sykkel eller...

Den dukket opp :))

Vel nå har jeg vært på besøk i hele førmiddag hos ei venninne :)) Tok med noen kilo plommer og syklet ut i tåka veldig spesielt å sykle ut i tåka,vakkert er det:) jeg sette sykkelen fra meg nede...

Søndagstur

I dag har det vært en del regn,så vi sette oss i bilen og kjørte på søndagstur. Hadde med utstyr i tillfelle været skulle tilate enn skogstur,men det ble desverre ikke noe av.Men vi koste oss,kom ...

overasket

våknet til fint vær i dag,overskyet men opplett og mildt så jeg kledde meg og gikk opp i granskogen for å se etter sopp. Det er bratte oppoverbakker og et stykke å gå så svett ble jeg som dere se...

Brrrrr

Det er kveld og snart tid for å finne senga,ute kryper gradestokken nedover så det blir altfor kaldt ute :(hadde håpet på varme ut august men det slo nok ikke til. Etter sylting og rensking av bær...

innhøstingen fortsetter

ja det er jo ikke bare bare å ha grønnsakshage heller,hovedmålet med den er jo å ha litt avling også og den må høstes og tilberedes :)) Så jeg har syltet fra meg i dag,villbringebær og ripsgele og...

Bærtid og kalde netter

God morgen.Her i huset er jeg i full sving,det er bærtid og da må en nok mare ha seg ut av senga :)) Da jeg stod opp var det bare 5+ ute himmelen er blå og sola varmer på dagtid,men jeg er spendt ...

En alsidige dag

Det er ikke mye som blir gjort i dag,alikavel har jeg opplevd masse :))ute skinner solen og vi har fått litt sommervarme igjen.Rydda litt rundt omkring i stua for i dag får vi besøk av vårt yngste ...

Isande kaldt

Nå har jeg hatt en kort sykkeltur,ca 5,5km,sette fra meg sykkelen og ruslet litt i skogen jeg merket att det gjorde veldig godt for ryggen med litt ulendt terreng. Vel heime oppdaget jeg att rose...

helt ferskt

Da har jeg hatt en kvelstur og det resulterte i fersk middag til i morgen sprøstekte sei er ikke det verste valget :)) Men det ble også tid til fotografering og en spasertur når seien jager ette...

15 km

Jeg har vært på sykkeltur i dag også :))15 km ble det,men det vart en lang pause på midten siden eg besøkte ei venninne :)) Da jeg skulle legge meg i går var det et utroligt lys ute ikke så rart ...

velsignet deilig

Jeg er virkelig glad i sykkelen min og etter flere dager med festligheter og vel mye av det søte var det utrolig deilig å våkne utkvilt etter 11 timer i sengen :))en rolig frokost og så ut på sykk...

dag to med vesla på besøk

Vi har besøk av vesla ennå og det går i full fart,noe skjedde desverre med nederste del av ryggen i dag morges så jeg sliter litt da det er ufattelig smertefullt :(men vi har hatt en fin dag og lil...

Det gjorde godt

Alle skulle tatt en daglig sykkeltur,utrolig kor godt det gjør kroppen :)) Det er noen kilometer å sykle til vennina ,men jeg tok meg god tid og stresset ikke:)måtte jo nyte naturen også Turen ta...

ungdomshus

Vi har et gammelt lite ungdomshus i bygda,ja vi har en nyere og større også da,men det er noe eget med det lille gamle. Det har vært uten toalett og vann så bruken har nok ikke vært så stor dei si...

en deilig ferie

Da var jeg hjemme etter en aldeles nydelig ferie :)) Turen gikk først til Sandnes hvor jeg tilbrakte noen dager hos min søster vi hadde masse deilig vær tross noe vind,vi er tross alt på Jæren d...

Livet er godt

Livet blir så mye enklere nå som det endelig er grønt og fint ute,og med alle dei flotte fargene som titter opp innimellom alt det grønne er det vanskelig å deppe. Jeg syklet meg en tur og besøkte...

Nyter

Her nyter vi det gode liv i varmen,dagen i dag har vært så varm att jeg valgte å gå en del på tur for å få luft :))på oppsiden av huset ble det ufattelig klamt men akk så deilig :)) et deiligt rom...

Søndag

Søndagen går mot slutten,det har vært en deilig dag selv om jeg ikke syntes det var den helt store temperaturen. Vi kjørte en tur til Volda og besøkte yngste datter etter middagen,da vi kjørte for...

tur

God morgen.I dag er det regn og tåke ute,men jeg stod opp til 10+ kl 7 alikavel så sånn sett er det greit vær alikavel. I går var vi på tur og da vi kom hjem kl 23 om kvelden var jeg så svimmel at...

Test

Er det noe jeg sliter med så er det skotøy,uansett hva jeg bruker så sliter jeg både en og to dager etter en litt lengre spasertur. No er jeg veldig glad i å gå tur så jeg har igrunnen lært meg å ...

Mye trim

I dag hadde jeg forberedt meg på en dag med sludd,men jammen fikk vi solskinn :)både jeg og gubben gikk en lang morgentur i dag rundt alle utmarksbeitene da vi kom heim tok vi en snartur til Grodå...

Sol

Jeg som trudde det skulle regne og sludde i dag og så ender vi opp med sol :)) jeg tok frem sykkelen og syklet til bading,1 time med trening i basseng :)deilig.Litt vårtegn knipset jeg på veien fo...

God morgen

I dag våknet jeg til tåke,det er 6+ ute og vått men det blåser ikke :) Vi skal i bassenget i dag også kl 11,det blir 3 gangen denne uken :)har ikke avtalt noe med damene om hvordan vi skal komme o...

Det ble en liten tur

Måtte lufte meg litt etter all husarbeidet,så da det lettet ute kledde jeg meg og tok en rask liten spasertur. på turen oppdaget jeg att disse aller først gule skjønnhetene endelig hadde begynt å ...

16 km

da har jeg fått nok trim i dag for jeg har vært ute i regnet og syklet ca 16 km,kanskje 17 er ikke helt sikker :)) Måleren min sier att det er 10+ ute men jeg tror nok att det er mye mer enkelte s...

Horningdal

Time jeg gikk og tuslet alene i Horningdal gikk fort,da jeg var ferdig med mine ting gikk jeg til frisøren og da var venninna mi akkurat ferdig også :)) det er ikke store plassen et lite sentrum o...

skal det bli bedre ?

Jeg har alltid fått høre att øvelse gjør mester og med trening blir mann sterkere,er det noe i det ?blir mann bedre etterhvert?det kjennes virkelig ikke slik ut for jeg er alt annet enn god i kropp...

Sykkel og styrketrening

Det har vært en deilig dag i dag,og siden alle dere der ute anbefalte sykkel til meg i dag:))ja da ble det sykkel. Siden det var så fint vær satt vi ute det meste av tiden i dag,vi satt inne båre ...

Blodferskt

God ettermiddag :))i dag har jeg vært ute hele dagen,det er så hærlig her hos oss nå om dagen og det må nytes:)) Jeg startet dagen med å rusle ned på kaia og fiske blodfersk fisk til dagens middag...

1 april

Det er første april og vi har hatt en nydelig dag,joda jeg ble lurt også men det snakker vi ikke om hi hi . Det ble ikke en slik fjelltur som jeg først tenkte,men på fjellet kom vi dog i bil :)) ...

Baseng

God morgen. Vi er priviligerte vi som bor her inne i bygda,for mange år siden kom her en kraftstasjon tussa kraft ,men for å kunne bygge dette måtte grunneigerane gi dem løyve til å bruke fosse so...

Vår i luften og sykkeltur

Dagen går mot hell og jeg har tatt oppigjen treningen min :)har vært sløv denne uken da jeg ville ha ferdig genseren min. Startet dagen med rockering 20 og knebøy 10x3 :)det vil si 10 knebøy 3 rep...

ennå mer vår :))

Det blir jammen meg et innlegg til i dag :))det er bare så deilig ute no så jeg tok med fotoapparatet for litt fotoshot ute :) himmelen speiler seg i sjøen i dag noen som liker å bade :)) badest...

30min

I dag startet jeg dagen kl 7.15,jeg startet opp med rockeringen :))og i dag holdt jeg den gåande i 30 minutter. Så vart det en dusj før jeg inntok frokosten :))dette har jo begynt å bli et fast in...

Fisketuren

Joda vi fikk fisk men ikke fulle garn :(så nå må fruen gå til innkjøp av torskegarn,no er det fjordgarn vi bruker,noe som heter jo takk begge deler :)) Men helt tomhendt kom vi ikke hjem Vi fikk ...

Trimturen min i dag

Skulle egentlig gå ilag med ei,men det var på flat asfalt.Noe kom i veien så da hadde jeg ikke turlag noe som resulterte i att jeg forandret turområde :)) Så i stedenfor å gå på veien gikk jeg opp...

Strikkekafe

Da er jeg hjemme etter noen timer på strikkekafe :) nå ble det bestemt att vi skal bidra med en gevinst til årets marknad der pengane går til å drifte ungdomshuset.Det har blitt innkjøpt en barbie ...

EGG

Jeg har fått ei ny bloggvennine som kaller seg flaggermusvinger :))hun er levende opptatt av høner,vaktler og egg,jeg har blitt fasinert av det utrolige skaperverket ett egg egentlig er :)) No er ...

Stille

Da reiste sønnen og det vart stille i heimen,ikke det att gutten bråker men vi pratet da iallefall :)) Stod opp til et flott vær,3+ opplett og ikke så mye vind en perfekt dag å trekke garn på med ...

Lørdag

God morgen kjære venner:) Ja da var den delen av kulturminnedager som jeg skulle være en del av over og jeg kan ikke si annet enn att det var vellykket:) Kl 17.30 møttes vi 4 damer på bedehuset f...

Strikke?

Nei langt ifra :)det ble ikke til det nei. Da sønnen kom fra jobb i dag spurte han om vi skulle ta en tur på fjorden:))og selvsagt ville mor det. Sola skein og det ble nesten plagsom varmt,utroli...

Streike :(

Hei godt folk.Ja no har vi kommet litt ut på ettermiddagen .Jeg våknet til regn,men det varte ikke lenge før sola dukket opp. Jeg har det med å rote meg bort i ulendt tereng,bratt eller slitsomt p...

en helg er over

Da nermer denne helgen seg slutten,jeg har vært opptatt det meste av tiden så bloggen måtte vie plassen for andre aktiviteter. I går kjørte vi på setra og ble der og kosa oss:)) jeg gikk innover ...

nyte

dagene er til for å nytes ennå,vi har virkelig sommervarme og nydelig solskinn. I dag tok jeg fram sykkelen igjen og syklet en lang tur,besøkte ei og kjøpte samtidig med hjem ferske egg. Etter at...

tung i beina

Skjønner ikke dette jeg,sist veke gikk jeg på fjellet nesten hver dag og det var så skjønt:)) Denne veka derimot har jeg stått mye på kaia og fisket,plukket bær og holdt meg i nærområdet.I dag føl...

Snart på tide

Det er ripsbære jeg sikter til,lyt snart starte innhøstingen,aldrig før har det vært så masse trast og dei gjør det dei kan for å få tak i bæra:))og jeg gjør det jeg kan for å holde dem borte hi hi...

Sykkeltur

Ja jeg har vært ute og syklet:)ikke lange turen i dag da,skulle besøke ei venninne og da går det fortere med sykkel enn til beins:) Det var overskyet men ut i fjorden var himmelen helt blå Får ik...

Vi har en nydelig dag i dag,sola skinner men det er litt kjølig i luften så det nytter ikke å kle av seg. Jeg bestemte meg for å sykle en tur i dag ,syklet derfor fram på dalen og kjøpte egg:)) s...

God morgen

Ja i dag har vi fått tilbake sola:)) jeg har bestilt cruise til Dubai i mars :) så jeg kan ikke klage på tilværelsen for tiden nei:)) Men jeg tenkte dere skulle få ta en liten del i heimreisen vår...

Den Fynske landsby

Danmark har tatt vare på noen av dei gamle landsbyane som en gang var en av dem er den Fynske landsby,jeg synes det er utrolig fasinerende å gå i slike miljøer og tenke att slik bodde og levde menn...

Godt å være til

Etter en deilig ferie er det alltid godt å komme hjem igjen,jeg er i mye bedre form no så jeg gikk en tur rundt garden medan siste vaskemaskin av ferieklær gikk:) og det kan ikke sies annet enn at...

EGESKOV

God morgen:)jeg kan ikke få sagt kor godt det er å våkne i egen seng,tenk om en kunne tatt den med på ferie hi hi. Ute er det skyet og foreløbigt 14+,alikavel synes jeg det er en herlig morgen og ...

Litt rundtomkring

Jeg vil ta dere med på en liten tur til i dag:))Langeland er ikke store øya og vi fikk oppleve den på kryss og tvers:)) På Langeland tar dei vare på dyrene særlig hestene og der lever det en flokk...

Vel hjemme

Da var vi vel hjemme etter en deilig ferie rik på et hav av opplevelser:)vi kom hjem i går kveld men jeg tok desverre med meg en litt tung forkjølelse:(nesen renner og kroppen er tung,hele hode er ...

Dagen før dagen.

I morgen tidlig reiser vi på ferie:))så får sønn og svigermor passe fortet og alle blomstrane mine:)) Jeg har brukt dagen til å pakke ferdig,hadde forskjelligt i kjøleskapet som sønnen ikke benytt...

Revefamilie

Har tidligere vist bilder av en liten revunge i hagen vår,jeg har sett den flere ganger og hver gang var den alene. No har jeg trodd att denne vesle revungen har vært morløs og alene,men for et pa...

Ny sommerdag og rusten jerngryte

Dere skjønner sikkert att jeg har tilbrakt dagen ute:))sola skinner og jeg må bare være ute og nyte medan det er så fint:) På morgenen gikk jeg en tur ned i fjøra Det var deilig å bare sitte her ...

Artig besøk

Hei folkens.Ja her i huset har vi prioritert utelivet,det har vært over 20+ delvis skyet og deilig solskinn:)ja en stund var bikini dagens klesvalg.Slike dager må vi nyte for alt dei er verdt. Ett...

En deilig sommerdag

Vi har vært velsignet med en deilig sommerdag i dag:))kan ikke si jeg var lei meg for det nei.Bedda er knuskande tørre så det er vannkanna som må til på dem. Jeg hadde planer om å stå på kaia og f...

Pynter opp rundt huset

No har jeg hatt en god økt ute i hagen:))fikk ryddet godt opp i ene beddet og vasket og sett frem litt forskjelligt som jeg har fått fra løda og naustet:)) et begredelig syn,det lyste opp så lenge...

Sykkeltur

Sola brøt gjennom i dag og vi fikk en aldeles nydelig dag,det var lurt å bake brøda tidlig på morgenen:)) Jeg lagde en gryte med kjøttsuppe,kledde på meg og lette fram sykkelen.Siden jeg kjøpte eg...

jeg fant jeg fant:))

I dag ruslet jeg litt nede ved elva og såg på den begredelige plenen min:),no har jeg hørt att komunen ville komme mandag og stelle den til igjen så det er lov å håpe:))da jeg gikk der dukket det o...

Kvelstur

Etter en noe tung dag gjorde det godt med en kvelstur,bare la tankane vandre og nyte alle dei fantastiske blomstrane i grøftekanten:)) akkurat så vakkert er det i dag,her øvst oppe på turstien min...

dagen min i bilder

No har jeg vært ute og kost meg i solskinn:))det har vært en nydelig dag som ikke var etter meldingane:)egentlig skulle vi hatt regn. Jeg rusla opp alle bakkane her på Leira,det første jeg gjorde ...

Våren kommer for fult

Det var godt å få en rolig dag i dag,hyggelig med dei små men godt å få litt voksentid igjen også:)) Jeg har fått ryddet og sett vekk leker og potte,nesten alle klær er vasket så jeg begynner å bl...

Ferdige med 1 dugnad

I dag lagde jeg middag kl 8.30 :)en stor panne med kjøttsuppe er greit å komme til etter en dag med dugnad. Ja for jeg reiste sammens med ei dame inn til bedehuset igjen i dag,no er første trinn m...

En dag uten noen gjøremål

No nermer kvelden seg og jeg har ikke gjort det slag i dag:)våknet med en kropp som føltes mørbanket.No er den imidlertid restituert og jeg føler meg helt ok:)) Inntil solen fik tak og varmet natt...

En deilig dag

Da var dagens dugnads økt over,og jeg kan ikke annet si enn att det blir sååååååå lyst og fint:)) fra å være mørk gulnet panet har det begynt å bli ganske lyst og lett no:) deilig med kaffepause ...

Første steg

Det er allerede langt på dag og eg har ikke fått sett meg ned før nå:) Jeg hadde et kjøkken som måtte ryddast og så fikk jeg lyst til å lage noe annet en pizza til kvelden,så dagen har gått til å ...

Påskesnø

Det har blitt rikelig med påskesnø mot min vilje:) jeg og mannen har nå vært ute og måket så det går ann å kose seg i solveggen. nedesnødde hagemøbler sukk bare å lete fram spaden her ja. etter e...

En tur hjem

Ja i dag var jeg en tur hjem,hjem til mor og far:))det var kjempekoslig og det var godt å se kor dei trivdes i den nye leiligheten sin. Fra verandaen har dei en fantastisk utsikt utover Måløy Som...

Ut på tur:)

Dagen i dag startet med et ufyseligt regnvær,men utpå ettermiddagen lettet det og ble ganske så fint ute,iskalde vind men opplett. Jeg kledde meg godt og gikk en lang tur:)deilig kjenner att kropp...

Tur i utmarka

Jeg har vært en tur og besøkt grannen min i dag også:)hun blir 77 år og setter stor pris på besøket. Etter å ha drukket kaffe gikk vi en deilig tur i utmarka det var så hærligt:) 12.4+ :))kan det...

forsmak på våren

Nok en gang har vi fått en forsmak på våren.Det har vært lite snø hos oss i år og det merkes godt ute:))for selv om det bare er februar så kommer vårtegna . Jeg lette fram sykkelen min i dag og sy...

En koselig dag

Dagen idag har vært koselig:)det var mildt og fint å gå til ungdomshuset og jeg ble selvsagt varm:)men klok av erfaring hadde jeg med trøyeskift. Bare 5 damer på strikkekafe i dag men det er nok d...

På med joggeskona

God morgen. Har vært oppe et par timer no og kosa meg med god morgen norge. I dag skal joggeskona på,veien er bar men putter isbrodder i lomma for sikkerhets skyld.Det e strikkekafe og jeg har pl...

En glatt tur

Da har jeg fått fylt opp kjøleskapet igjen og glad for å være hjemme igjen.Det var utrolig glatt bortover i dag,så jeg var glad det ikke var jeg som kjørte:) I dag fikk jeg pakke i posten:))Selv o...

Godt å sette seg ned:))

Hei kjære venner,ja i dag har jeg hatt en aktiv dag selv om det er søndag. Yngste sønnen kom hjem for å fiske til mor:))og siden det har vært mye vær og masse vind ville vi benytte anledningen i g...

trim-holkeføre-strikkekafe

hei venner,håper dagen deres har vært fin:)) Jeg har hatt en fin og aktiv dag.I går hadde vi minus grader og blank is på veiane,i dag hadde vi pluss grader og regn så vannet la seg oppå isen. Vel...

Dagens spasertur

Etter å ha startet dagen med å støvsuge så kledde jeg på meg og gikk en lang tur 5-6 km:))i dag ble det ikke rask gange men jamn fin fart og turen tok da ca 1t 20 min Jeg gikk tunnelen til Bjørke ...

Langkøyring

I dag har jeg hatt langkøyring:)) ca 5.5 km rask gange/litt jogging:))jeg brukte nøyaktig 1 time og slakket ikke på en eneste gang. Må si jeg er fornøgde med meg selv,hi hi.Men du verden jeg satt...

3 januar og rask gange:))

Da var vi kommet til 3 januar.Jeg har satt meg ett mål om å bli enda flinkere til å trimme,og hvem hvet kanskje jeg går litt inn i midjen:)) I dag har jeg gått rask gange,tok bilde fra toppen og s...

HAVÅL

Hei kjære venner.I dag tok jeg og sønnen en tur på fjorden for å hente i hus fiskerusa som har lagt ute noen dager:)Dagens fangst var noe skummel,for i fiskerusa svømte der en svær havål på ca 3 kg...

Strikkekafe:))

I dag har jeg vært på strikkekafe:))det var utrulig hyggelig,latteren satt løst og vi kosa oss med kaffe,te og julekaker:)) et bilde av oss damene:)) Det var holkeis utfor huset vårt men bar asfa...

En fin dag på fjorden

Ikke den store fangsten men noe ble det:)) Men en fin dag hadde vi,det eneste jeg ikke liker er krabbe i garnet:( men vi fikk da krabben løs uten å ødelegge garnet:))stakkaren ble kokt jeg har r...

Aldeles fotalaus

ja nå er jeg aldeles fotalaus,etter å ha bakt ett brett med frokost muffins fikk jeg melding om jeg ville gå en tur:))selvsagt ville jeg det,tar på skoa mine(type MBT) og går ut.Du snakker meg om å...

det ble en fin dag:))

Hei alle sammen,da var jeg hjemme etter ganske mange timer på bedehuset:)) Da jeg syklet utover møtte jeg på noen av pensjonistane våre ute på spaserturen,og jeg fikk da ta ett bilde av dem:))har ...

Julemesse

i dag var det julemesse og kafe:)) Siden det er vårlig og mildt ute benytter jeg anledningen og sykler og litt av veien måtte jeg gå ,tur/retur ca 7km,vel framme er jeg selvsagt svett som bare det...

handletur

Må først få takke for alle hyggelige komentarer:))siden jeg var effektiv på morrakvisten så hadde jeg et hav av tid på dagen:)) Yngste sønn er hjemme siden han går nettskule,han ville gjerne kjøre...

1 blomst flere ansikt

Det er ringblomsten jeg sikter til:))sådderingblomster i vår og fortsatt blomstrer dei ute i ett av beddene:))og jeg ser att ringblomsten har flere ansikt,tok noen bilder ute i dag denne blomsten ...

lengsel

god lørdag kjære venner.Ja nå har vi vært en snartur til nærbutikken og fått handlet det mest nødvendigste.Ikke rette butikken å ta storhandel på,det blir dyrt men jammen er det godt att den er der...

villnyper

har dere noen gang høstet villnyper? Det burde dere gjøre for det er virkelig godt:))da jeg gikk ut i førmiddag hadde jeg med en liten pose,no hadde mesteparten av nypene fått frostskade:))men lit...

Bare 1 time:(

Akkurat no har vi sol i bare 1 time på gården vår:(ikke en full time engang,snart er den borte for godt i 4 lange måneder. Det er ulempen ved å bo under høge fjell. Gikk ut en tur når sola skinte...

Hyllebær

Noen som har smakt hyllebær? Det er supersundt og kjempegodt,er du forkjøla eller sår i halsen så er hyllebær supert å innta. No er det slik att alt som er sundt veldig dyrt,men om dere er så hel...

En strålande vakker søndagsmorgen

God morgen kjære venner. Det kan lønne seg å stå opp tidlig selv om det er søndagsmorgen,for det var bare jeg som fikk oppleve den himmelske skjønnheten som forsvant like fort som den kom:)) So...

Spasertur

I dag ble det igjen en flott spasertur,jeg gikk sammens med venninna mi.Hun trillet barnebarnet på 1 år så vi gikk mot hennes hus:))og der ble jeg et par timer. Sola skinte og det var en varm og d...

:))farmor

Da kan jeg title meg som farmor til en skjønn liten gutt:)) Nå har jeg lyst til Melhus med en gang:)men må nok nøye meg med bilde en liten stund. Det ble lenge å vente så jeg og ei venninne tok b...

Ubs,dette lover ikke godt

Jeg bor i et meget gammelt hus og kjelleren er som gamle kjellere er ,ubrukelige til oppholdrom. Vi lagde derimot til et lite rom så vi kunne oppbevare div der nede.På stua vår hadde vi en stor 3 ...

Saab museum

Min kjære ville besøke saab museet når vi var i Sverige så da bar det dit da:)) No husker ikke jeg kor mange biler det var der det var noen hundre og alle var Saab:)) Den aller første saa...

Barna må også få sitt ønske oppfylt:))

Tilbake til turen vår:)vi hadde med oss en kjekk gutt på 14 år ,han var en fredelig gutt som diltet etter oss voksne selv om noe måtte være litt kjedelig for ham .Men selvsagt måtte også han få sit...

ny dag

God morgen mine venner.Det ble midnatt før vi kom hjem i går så da ble det natta fort på meg:)) Jeg og min kjære hadde en fin dag i Ålesund i går,jeg innsåg att det var lenge siden jeg hadde gått ...

Min søsters vilje og overaskelse her hjemme

Vi stoppet ved nok en urtehage:))jeg begynner å bli veldig glad i disse velduftende hagene no:)) Urter er jo ikke bare mat,noe er medisin og mye er flotte blomster ,felles for alle er en v...

Svogerens vilje

God morgen.Her skinner solen så jeg skal ut i hagen etterhvert men først skal jeg ta dere med til min svogers vilje:)) Som sagt reiste vi 5 ilag og alles ønsker skulle oppfylles. Denne dager går ...

Opplevelse

I dag har vi vært på handletur,etter å ha vært borte et par uker måtte kjøleskapet fylles opp:))Da vi var ferdige endte vi opp som passehjelp på veslegutten til datteren vår:))kos det. Da ingentin...

Sverige

Turen vår går mot Sverige,været er fortsatt med oss så alt ligger til rette for noe fine dager i nabolandet vårt. Hytta vi har leigd ligger inne i skogen,det skal være et vann like nedenfo...

God morgen

Da var det en ny mandag,ute ligger tåka men det er varmt alikavel.Dagen er fortsatt ubestemt bortsett fra resten av klesvasken da:)) Tenkte dere skulle få litt mer fra turen min:) På veg til Sver...

Bomtur:))

Da vi forlot Sandnes reiste vi ilag med min søster og hennes familie til Sverige.Dei kjørte først og vi kjørte etter. Da vi nærmet oss Sirdal var jeg på let etter huset til Sirdalsrypa:))gav beskj...

Vel hjemme

Da var vi vel hjemme etter 2 fantstiske uker på tur.Første uke tilbrakte vi i Sandnes og som seg hør og bør var vi heldige med været:))det vil si solskinn. Etter det hadde vi en uke i Sverige,også...

Dugnad

Det nermer seg kvelden,og gjett om jeg gleder meg:))veslejenta mi skal være med faren hjem for en stakkars kveld:)) Og jeg skal vist være prøvedukke.Som nyutdannet hud og spa terapaut og nuskin di...

Hjemme igjen

Da var pinsa over og vi er vel hjemme på Leira igjen.Fredags kvelden reiste vi til Trondheim,vi var framme ved midnatt og da var det varmt og godt. Lørdag våkner vi til en deilige sommerdag,sol og...

innhøsting

Det er mai og det er varmt hele 26+ og da er det i tilegg skyet ute og vinden blåser en deilig varm vind. Dagen har vært fin,som sagt det er varmt naturen kom som en eksplosjon og i dag begynte je...

Jeg gikk en tur

Når skallen banker er det ikke lurt å jobbe,derfor tok jeg det helt piano i dag:))da postbudet hadde vært her gikk jeg en tur,min kjære granne som jeg trives godt ilag med var ute i hagen,siden sol...

Hjemreisen

Etter et par nydelige dager sammen med yngste sønnen vår var det på tide å kjøre hjemover igjen.Det var med vemod jeg reiste hjem,men det var ikke ledigt rom flere dager så da ble det bare slik. V...