fritid

kveldstur

God morgen.Her vknet vi til en ny dag med skyer,men det er 23,8+ ute og trt s det er en fin dag uansett.I gr kveld tok vi oss en biltur,og for dere som har hrt om stedet s var det Sb vi kj...

ikke bare bare med hge fjell

no hadde jeg planer om se allsang p grensen i kveld,det fikk jeg ikke snn er det nr vi bor under hge fjell ,da er det ikke alltid vi fr inn tv 2 ,snn var det desverre i kveld. Vel vi har k...

fisketur i kveld

N har jeg prvd fiskestangen mange ganger i r uten ha fiskelykken med meg,men i dag var det bitevillig fisk p fjorden det mtte utnyttes :=) s etter en deilig fiskemiddag gikk jeg og mannen n...

turen rundt garden

ja den ble ikke helt som tenkt,det ble ikke fjellsko,det ble sandaler,det ble heller ikke helt rundt for jeg sneiet ned gjennom jorde,men det ble en finn og innholdsrik tur alikavel det frste j...

fysioterapi

ja jeg var der i dag ,hos fysioterapauten,men jeg m fortsatt skynde meg sakte.Hun sa att medan bein kan gro p 1 mned s tar det 2 mneder for en sene gro,s det betyr att senen jeg har opperer...

hu hei kor det bls

Ute skinner solen fra en omtrent skyfri himmel,men vi svetter ikke i dag for hu hei kor det bls,skikkelig nordavind og den er slettes ikke av den varme sorten.No gikk jeg tur i dag,startet med opp...

jeg mtte g en tur

det er jo greit ta bilder fra verandaen,men for f bedre bilder m en faktisk ut og g en tur,en tur ned til fjorden :=) s det gjorde jeg og da jeg komopp i hagen min igjen,ja da l...

26 april

sola skinner ute,men det gjorde den ikke da jeg stod opp,det er fortsatt mange skyer ,men pytt sann dagen er vakker uansett :=) Det mtte bli noen vrlige bilder i dag,for her skjer ting s fort n...

ute hele dagen

her hos oss har vi ftt besk av sommeren,det er virkelig s varmt att vi igrunnen skulle tatt p kortebukser,men vi jobba ut og den jobben passer det ikke g rundt i kortebukser med. vi jobbe...

sndagstur

turen ble en tur til Mly ,m beske mine foreldre .Det er tke ute i fjorden da vi kjrer hjemmefra og der p den blanke fjorden tok en skarv morgenbadet sitt vi kjrer gjennom Hornindal og...

bl himmel

vi gr inn i psken med den vakreste ble himmel en kan nske seg ikke en vindpust ,ja snn har det vrt hos oss i dag :=) og bilde er ikke redigert :=) Jeg har hatt besk,yngste vr har vrt h...

Himmel

i dag var himmelen magisk,det som gjr himmelen spesiell er sklart skyene og i dag da jeg spaserte til strikkekafeen mtte jeg bare forevige det jeg sg over hodet mitt :=) i tillegg til en...

vtt,urrt og vakkert

i dag fikk vi igjen et lite besk av kong vinter,det var vtt ute,det var urrte jorder og det var vakkert og jeg gikk en tur jeg gikk ned til sjen,der gikk jeg en tur ut mot stranden,men kom i...

udyr ?

ja i dag er ryggen litt bedre men slettes ikke god,men himmelen er bl og jeg blir jo ikke frisk ved sitte i en stor,s p med joggeskoa og ut p tur mtte eg i finvret.Siden ryggen slettes ikke...

jeg mtte strekke ryggen litt

ja det ble en liten tur,ikke lang og ikke bakker og jeg gikk med sm skritt for det var s vondt i den ryggen att jeg maktet virkelig ikke gr rett i ryggen ute,jammen godt det ikke er sn p veien...

kald vind

i dag hadde vi en kjempefin dag,bl himmel solskinn og noen varme grader,men vinden var skikkelig kalde,dermed holdt jeg meg inne til sola tittet opp bak fjellene og det var ikke fr vi paserte kl ...

mandag

dagen i dag har vrt grei nok den,trblete mage da og det kunne jeg vrt foruten,underskelsane jeg tok gikk greit,ingen stikk heller s det var ikke noe som gjorde vondt,prvene viste ikke noe gal...

sndagstur

i dag bar det p ny over fjellet,over Grnndalen,vi har vrt i Mly og beskt mine foreldre over fjellet er det fortsatt mye sn,skikkelig mye sn s mye sn var det att jeg ikke sg over br...

blomstereng

God morgen.Blomstereng ja det er noe vi alle drmmer om n om dagen,men hvorfor ikke bare kle seg i en blomstereng ? i gr var vi p handel og jeg kjpte meg en trye,en hel blomstereng myk og d...

SOL

For en deilig dag,solskinn fra den bleste himmel,tur med venninne og nytelse i solveggen,det kan ikke bli bedre,i dag fikk jeg sol i ansiktet i 2,5 time og jeg kjenner det i huden enn .N er det ...

dagens spasertur

i dag var det kjligere enn i gr,men ut p tur mtte jeg og siden jeg hadde et rend hos ei granne litt lengre oppe i bakkane ble dagens tur rundt garden. Ikke helt bl himmel i dag,men det gjr ...

sykkelen kom frem

i dag fikk vi en aldeles nydelig dag,litt kaldere enn i gr men du verden her klager vi ikke.Det ble p med joggeskoa og sykkelen kom frem,turen gikk til ei venninne lengre frem p dalen,det er noe...

godt forngde

Sndag og jeg gikk en tur rundt garden ,planen var teste kamera p fugler :=) og jeg er godt forngde. fuglene ble s klare og fine p god avstand jeg ville teste kamera p enn lengre avst...

fokus

I dag fikk jeg meg en liten spasertur,ute var det 7+ og trre fine veier.Jeg tok p joggeskoa og det nye kameraet mitt og gikk ut,denne gangen ville jeg prve p fokus,hvordan det var ta bilder t...

test

i gr kjpte jeg nytt kamera,det gamle kameraet mitt var en Lumix panasonic 60 x zoom, det nye er en sony 50 x zoom i dag var jeg en tur ut p altanen og testet det nye kameraet,om det er bedre en...

rundt garden

skal en ha litt livstilsendring,ja da m jeg opp og ut av gostolen,og siden jeg har vrt inne med forkjlelse i en liten uke s var det godt komme seg ut p to turer i dag :=) Dagens andre tur g...

fotalaus

I dag har jeg gtt en lang tur,en veldig koselig tur la det vre sagt,en venninnetur,men turen gikk p asfalt og asfalt er ikke formine ftter nr det blir s langt,turen ble p rundt 14459 skritt,...

en tur rundt garden

i dag ble turen rundt garden litt annerledes enn det jeg bruker g,jeg gikk opp marka bak huset vrt opp i beite og fulgte skogen rund der dyrene vre gikk og beitet. nydelig vr hos oss i dag...

litt vind s er det meste borte vekk

det er snen jeg tenker p,2 dager med vind og vi vkner til nesten trre veier og bare marker ute vi slipper vasse i srpe ,ofte er det slik att vinden tar snen hos oss p et par dager og de...

merkelig

ja i dag gikk jeg tur rundt garden,sola skinte i fjella,ja sola ndde endatil vannet,jeg tok bilder,en rn sveva over hode mitt,jeg tok bilder,jeg var i gammelfjs og jeg tok bilder,ja jeg sjekket ...

en dag full av farger

jeg synes det er s vakker lys ute p denne tiden,himmelen blir s klar og bl,solen vi ser i fjella er bde gul,rd og rosa ,ja det er rett og slett en mengde med nydelige farger ute n. Jeg gikk...

mange skritt

p armen har jeg min polar flow,tenker igrunnen ikke s mye p den annet enn se hva klokken er,s m den lades etter et par dager. Vel jeg ble litt rastls av bare sitte inne,s jeg tenkte att...

en tur til Mly

i dag ble det en tur til Mly igjen og n som det er vinter er det kosligst kjre over Grnndalen den bl timen,ja det ser slik ut ,vakkert var det men egentlig var det ikke s bltt hi hi...

kaldt ute varmt inne

ut er det kaldt,men nr det er kaldt er det ogs klart og fint,her fortsetter det deilige julevret vi har vrt velsignet med siden julekvelden .En tur ut,ja jeg skal bli flink til g tur hver da...

en tur til Mly

i dag ble det en tur til Mly,ller ikke helt,i dag vart det bare deknepollen for beske min pappa :)) min mor var ikke helt i form og nsket ikke smitte oss s da fr vi beske henne ved neste...

fjellhytta

God morgen.Noen av dere hvet nok att vi har en fjellhytte,men noen av dere er nok nye ,og det er desverre ikke ofte vi bruker hytta vr,det blir lettere ta bobilen :) Men heldigvis har vi barn so...

en liten skogstur

I dag mtte jeg ha en liten skogstur,var s rolige p frmiddagen og flte behov for bevege en ganske s stiv kropp,og som jeg har sagt fr p denne tid av ret er et nett og soppkniv alltid med ...

Briksdalsbreen

Ja den turen har jeg og min mann tatt noen ganger n,men min svigermor som n har ndd en voksen alder har ikke vrt helt inn i dalen,i tillegg har vi fortsatt besk fra Asker,hun har heller ikke v...

jeg ble vt p beina

jeg fikk pakken min i posten som jeg ventet )) kari traa ullunderty,posten sendte ut et reklameblad sist uke der noen nettbutikker hadde gode tilbud fre jul,s her fikk jeg 25 % avslag ) det...

alle gode ting er tre eller ?

god frmiddag :))ja jeg velger si det i dag :) No kunne jeg nok ha sukket og stnnet istedenfor men det vil jeg ikke :))jeg velger derfor overskriftens betegnelse p dagen min s langt. No har ...

Lang tur

I dag startet jeg dagen med pleie gostolen,og veslejenta mi satt her og pleiet sofaen hi hi ,:))men slik kunne vi ikke sitte dagen lang jeg skal tross alt fre dagbok til fysioterapauten :)) S ...

en helg er over

Da har vi kommet til slutten p en fin helg,pencilinen virker s jeg har kunnet kose meg hele helgen :)) Det har vrt nydelig vr fra en skyfri himmel,kaldt er det og sola skinner p huset vrt i ...

Lang tur

Da var vi hjemme etter en lang biltur opp til Trndelag,men flere stopp tok det ca 9 timer i bil hver vei. Utrolig fint vre hos elsdte snn og familie skulle bare hatt litt mer tid siden det er...

Det var godt

Ja da er frste dag over med trening.Siden vi er testpersoner og dette er et forsk ,s m fysioterapauten flge sine innstrukser.Det blir derfor et enkelt opplegg,10 min oppvarming p sykkel eller...

Den dukket opp :))

Vel n har jeg vrt p besk i hele frmiddag hos ei venninne :)) Tok med noen kilo plommer og syklet ut i tka veldig spesielt sykle ut i tka,vakkert er det:) jeg sette sykkelen fra meg nede...

Sndagstur

I dag har det vrt en del regn,s vi sette oss i bilen og kjrte p sndagstur. Hadde med utstyr i tillfelle vret skulle tilate enn skogstur,men det ble desverre ikke noe av.Men vi koste oss,kom ...

overasket

vknet til fint vr i dag,overskyet men opplett og mildt s jeg kledde meg og gikk opp i granskogen for se etter sopp. Det er bratte oppoverbakker og et stykke g s svett ble jeg som dere se...

Brrrrr

Det er kveld og snart tid for finne senga,ute kryper gradestokken nedover s det blir altfor kaldt ute :(hadde hpet p varme ut august men det slo nok ikke til. Etter sylting og rensking av br...

innhstingen fortsetter

ja det er jo ikke bare bare ha grnnsakshage heller,hovedmlet med den er jo ha litt avling ogs og den m hstes og tilberedes :)) S jeg har syltet fra meg i dag,villbringebr og ripsgele og...

Brtid og kalde netter

God morgen.Her i huset er jeg i full sving,det er brtid og da m en nok mare ha seg ut av senga :)) Da jeg stod opp var det bare 5+ ute himmelen er bl og sola varmer p dagtid,men jeg er spendt ...

En alsidige dag

Det er ikke mye som blir gjort i dag,alikavel har jeg opplevd masse :))ute skinner solen og vi har ftt litt sommervarme igjen.Rydda litt rundt omkring i stua for i dag fr vi besk av vrt yngste ...

Isande kaldt

N har jeg hatt en kort sykkeltur,ca 5,5km,sette fra meg sykkelen og ruslet litt i skogen jeg merket att det gjorde veldig godt for ryggen med litt ulendt terreng. Vel heime oppdaget jeg att rose...

helt ferskt

Da har jeg hatt en kvelstur og det resulterte i fersk middag til i morgen sprstekte sei er ikke det verste valget :)) Men det ble ogs tid til fotografering og en spasertur nr seien jager ette...

15 km

Jeg har vrt p sykkeltur i dag ogs :))15 km ble det,men det vart en lang pause p midten siden eg beskte ei venninne :)) Da jeg skulle legge meg i gr var det et utroligt lys ute ikke s rart ...

velsignet deilig

Jeg er virkelig glad i sykkelen min og etter flere dager med festligheter og vel mye av det ste var det utrolig deilig vkne utkvilt etter 11 timer i sengen :))en rolig frokost og s ut p sykk...

dag to med vesla p besk

Vi har besk av vesla enn og det gr i full fart,noe skjedde desverre med nederste del av ryggen i dag morges s jeg sliter litt da det er ufattelig smertefullt :(men vi har hatt en fin dag og lil...

Det gjorde godt

Alle skulle tatt en daglig sykkeltur,utrolig kor godt det gjr kroppen :)) Det er noen kilometer sykle til vennina ,men jeg tok meg god tid og stresset ikke:)mtte jo nyte naturen ogs Turen ta...

ungdomshus

Vi har et gammelt lite ungdomshus i bygda,ja vi har en nyere og strre ogs da,men det er noe eget med det lille gamle. Det har vrt uten toalett og vann s bruken har nok ikke vrt s stor dei si...

en deilig ferie

Da var jeg hjemme etter en aldeles nydelig ferie :)) Turen gikk frst til Sandnes hvor jeg tilbrakte noen dager hos min sster vi hadde masse deilig vr tross noe vind,vi er tross alt p Jren d...

Livet er godt

Livet blir s mye enklere n som det endelig er grnt og fint ute,og med alle dei flotte fargene som titter opp innimellom alt det grnne er det vanskelig deppe. Jeg syklet meg en tur og beskte...

Nyter

Her nyter vi det gode liv i varmen,dagen i dag har vrt s varm att jeg valgte g en del p tur for f luft :))p oppsiden av huset ble det ufattelig klamt men akk s deilig :)) et deiligt rom...

Sndag

Sndagen gr mot slutten,det har vrt en deilig dag selv om jeg ikke syntes det var den helt store temperaturen. Vi kjrte en tur til Volda og beskte yngste datter etter middagen,da vi kjrte for...

tur

God morgen.I dag er det regn og tke ute,men jeg stod opp til 10+ kl 7 alikavel s snn sett er det greit vr alikavel. I gr var vi p tur og da vi kom hjem kl 23 om kvelden var jeg s svimmel at...

Test

Er det noe jeg sliter med s er det skoty,uansett hva jeg bruker s sliter jeg bde en og to dager etter en litt lengre spasertur. No er jeg veldig glad i g tur s jeg har igrunnen lrt meg ...

Mye trim

I dag hadde jeg forberedt meg p en dag med sludd,men jammen fikk vi solskinn :)bde jeg og gubben gikk en lang morgentur i dag rundt alle utmarksbeitene da vi kom heim tok vi en snartur til Grod...

Sol

Jeg som trudde det skulle regne og sludde i dag og s ender vi opp med sol :)) jeg tok frem sykkelen og syklet til bading,1 time med trening i basseng :)deilig.Litt vrtegn knipset jeg p veien fo...

God morgen

I dag vknet jeg til tke,det er 6+ ute og vtt men det blser ikke :) Vi skal i bassenget i dag ogs kl 11,det blir 3 gangen denne uken :)har ikke avtalt noe med damene om hvordan vi skal komme o...

Det ble en liten tur

Mtte lufte meg litt etter all husarbeidet,s da det lettet ute kledde jeg meg og tok en rask liten spasertur. p turen oppdaget jeg att disse aller frst gule skjnnhetene endelig hadde begynt ...

16 km

da har jeg ftt nok trim i dag for jeg har vrt ute i regnet og syklet ca 16 km,kanskje 17 er ikke helt sikker :)) Mleren min sier att det er 10+ ute men jeg tror nok att det er mye mer enkelte s...

Horningdal

Time jeg gikk og tuslet alene i Horningdal gikk fort,da jeg var ferdig med mine ting gikk jeg til frisren og da var venninna mi akkurat ferdig ogs :)) det er ikke store plassen et lite sentrum o...

skal det bli bedre ?

Jeg har alltid ftt hre att velse gjr mester og med trening blir mann sterkere,er det noe i det ?blir mann bedre etterhvert?det kjennes virkelig ikke slik ut for jeg er alt annet enn god i kropp...

Sykkel og styrketrening

Det har vrt en deilig dag i dag,og siden alle dere der ute anbefalte sykkel til meg i dag:))ja da ble det sykkel. Siden det var s fint vr satt vi ute det meste av tiden i dag,vi satt inne bre ...

Baseng

God morgen. Vi er priviligerte vi som bor her inne i bygda,for mange r siden kom her en kraftstasjon tussa kraft ,men for kunne bygge dette mtte grunneigerane gi dem lyve til bruke fosse so...

Vr i luften og sykkeltur

Dagen gr mot hell og jeg har tatt oppigjen treningen min :)har vrt slv denne uken da jeg ville ha ferdig genseren min. Startet dagen med rockering 20 og kneby 10x3 :)det vil si 10 kneby 3 rep...

enn mer vr :))

Det blir jammen meg et innlegg til i dag :))det er bare s deilig ute no s jeg tok med fotoapparatet for litt fotoshot ute :) himmelen speiler seg i sjen i dag noen som liker bade :)) badest...

Lrdag

God morgen kjre venner:) Ja da var den delen av kulturminnedager som jeg skulle vre en del av over og jeg kan ikke si annet enn att det var vellykket:) Kl 17.30 mttes vi 4 damer p bedehuset f...

Strikke?

Nei langt ifra :)det ble ikke til det nei. Da snnen kom fra jobb i dag spurte han om vi skulle ta en tur p fjorden:))og selvsagt ville mor det. Sola skein og det ble nesten plagsom varmt,utroli...

Streike :(

Hei godt folk.Ja no har vi kommet litt ut p ettermiddagen .Jeg vknet til regn,men det varte ikke lenge fr sola dukket opp. Jeg har det med rote meg bort i ulendt tereng,bratt eller slitsomt p...

en helg er over

Da nermer denne helgen seg slutten,jeg har vrt opptatt det meste av tiden s bloggen mtte vie plassen for andre aktiviteter. I gr kjrte vi p setra og ble der og kosa oss:)) jeg gikk innover ...

nyte

dagene er til for nytes enn,vi har virkelig sommervarme og nydelig solskinn. I dag tok jeg fram sykkelen igjen og syklet en lang tur,beskte ei og kjpte samtidig med hjem ferske egg. Etter at...

tung i beina

Skjnner ikke dette jeg,sist veke gikk jeg p fjellet nesten hver dag og det var s skjnt:)) Denne veka derimot har jeg sttt mye p kaia og fisket,plukket br og holdt meg i nromrdet.I dag fl...

Snart p tide

Det er ripsbre jeg sikter til,lyt snart starte innhstingen,aldrig fr har det vrt s masse trast og dei gjr det dei kan for f tak i bra:))og jeg gjr det jeg kan for holde dem borte hi hi...

Sykkeltur

Ja jeg har vrt ute og syklet:)ikke lange turen i dag da,skulle beske ei venninne og da gr det fortere med sykkel enn til beins:) Det var overskyet men ut i fjorden var himmelen helt bl Fr ik...

Vi har en nydelig dag i dag,sola skinner men det er litt kjlig i luften s det nytter ikke kle av seg. Jeg bestemte meg for sykle en tur i dag ,syklet derfor fram p dalen og kjpte egg:)) s...

God morgen

Ja i dag har vi ftt tilbake sola:)) jeg har bestilt cruise til Dubai i mars :) s jeg kan ikke klage p tilvrelsen for tiden nei:)) Men jeg tenkte dere skulle f ta en liten del i heimreisen vr...

Den Fynske landsby

Danmark har tatt vare p noen av dei gamle landsbyane som en gang var en av dem er den Fynske landsby,jeg synes det er utrolig fasinerende g i slike miljer og tenke att slik bodde og levde menn...

Godt vre til

Etter en deilig ferie er det alltid godt komme hjem igjen,jeg er i mye bedre form no s jeg gikk en tur rundt garden medan siste vaskemaskin av ferieklr gikk:) og det kan ikke sies annet enn at...

EGESKOV

God morgen:)jeg kan ikke f sagt kor godt det er vkne i egen seng,tenk om en kunne tatt den med p ferie hi hi. Ute er det skyet og forelbigt 14+,alikavel synes jeg det er en herlig morgen og ...

Litt rundtomkring

Jeg vil ta dere med p en liten tur til i dag:))Langeland er ikke store ya og vi fikk oppleve den p kryss og tvers:)) P Langeland tar dei vare p dyrene srlig hestene og der lever det en flokk...

Vel hjemme

Da var vi vel hjemme etter en deilig ferie rik p et hav av opplevelser:)vi kom hjem i gr kveld men jeg tok desverre med meg en litt tung forkjlelse:(nesen renner og kroppen er tung,hele hode er ...

Dagen fr dagen.

I morgen tidlig reiser vi p ferie:))s fr snn og svigermor passe fortet og alle blomstrane mine:)) Jeg har brukt dagen til pakke ferdig,hadde forskjelligt i kjleskapet som snnen ikke benytt...

Revefamilie

Har tidligere vist bilder av en liten revunge i hagen vr,jeg har sett den flere ganger og hver gang var den alene. No har jeg trodd att denne vesle revungen har vrt morls og alene,men for et pa...

Ny sommerdag og rusten jerngryte

Dere skjnner sikkert att jeg har tilbrakt dagen ute:))sola skinner og jeg m bare vre ute og nyte medan det er s fint:) P morgenen gikk jeg en tur ned i fjra Det var deilig bare sitte her ...

Artig besk

Hei folkens.Ja her i huset har vi prioritert utelivet,det har vrt over 20+ delvis skyet og deilig solskinn:)ja en stund var bikini dagens klesvalg.Slike dager m vi nyte for alt dei er verdt. Ett...

En deilig sommerdag

Vi har vrt velsignet med en deilig sommerdag i dag:))kan ikke si jeg var lei meg for det nei.Bedda er knuskande trre s det er vannkanna som m til p dem. Jeg hadde planer om st p kaia og f...

Pynter opp rundt huset

No har jeg hatt en god kt ute i hagen:))fikk ryddet godt opp i ene beddet og vasket og sett frem litt forskjelligt som jeg har ftt fra lda og naustet:)) et begredelig syn,det lyste opp s lenge...

Sykkeltur

Sola brt gjennom i dag og vi fikk en aldeles nydelig dag,det var lurt bake brda tidlig p morgenen:)) Jeg lagde en gryte med kjttsuppe,kledde p meg og lette fram sykkelen.Siden jeg kjpte eg...

jeg fant jeg fant:))

I dag ruslet jeg litt nede ved elva og sg p den begredelige plenen min:),no har jeg hrt att komunen ville komme mandag og stelle den til igjen s det er lov hpe:))da jeg gikk der dukket det o...

Kvelstur

Etter en noe tung dag gjorde det godt med en kvelstur,bare la tankane vandre og nyte alle dei fantastiske blomstrane i grftekanten:)) akkurat s vakkert er det i dag,her vst oppe p turstien min...

dagen min i bilder

No har jeg vrt ute og kost meg i solskinn:))det har vrt en nydelig dag som ikke var etter meldingane:)egentlig skulle vi hatt regn. Jeg rusla opp alle bakkane her p Leira,det frste jeg gjorde ...

Vren kommer for fult

Det var godt f en rolig dag i dag,hyggelig med dei sm men godt f litt voksentid igjen ogs:)) Jeg har ftt ryddet og sett vekk leker og potte,nesten alle klr er vasket s jeg begynner bl...

Ferdige med 1 dugnad

I dag lagde jeg middag kl 8.30 :)en stor panne med kjttsuppe er greit komme til etter en dag med dugnad. Ja for jeg reiste sammens med ei dame inn til bedehuset igjen i dag,no er frste trinn m...

En dag uten noen gjreml

No nermer kvelden seg og jeg har ikke gjort det slag i dag:)vknet med en kropp som fltes mrbanket.No er den imidlertid restituert og jeg fler meg helt ok:)) Inntil solen fik tak og varmet natt...

En deilig dag

Da var dagens dugnads kt over,og jeg kan ikke annet si enn att det blir s lyst og fint:)) fra vre mrk gulnet panet har det begynt bli ganske lyst og lett no:) deilig med kaffepause ...

Frste steg

Det er allerede langt p dag og eg har ikke ftt sett meg ned fr n:) Jeg hadde et kjkken som mtte ryddast og s fikk jeg lyst til lage noe annet en pizza til kvelden,s dagen har gtt til ...

Pskesn

Det har blitt rikelig med pskesn mot min vilje:) jeg og mannen har n vrt ute og mket s det gr ann kose seg i solveggen. nedesndde hagembler sukk bare lete fram spaden her ja. etter e...

En tur hjem

Ja i dag var jeg en tur hjem,hjem til mor og far:))det var kjempekoslig og det var godt se kor dei trivdes i den nye leiligheten sin. Fra verandaen har dei en fantastisk utsikt utover Mly Som...

Ut p tur:)

Dagen i dag startet med et ufyseligt regnvr,men utp ettermiddagen lettet det og ble ganske s fint ute,iskalde vind men opplett. Jeg kledde meg godt og gikk en lang tur:)deilig kjenner att kropp...

Tur i utmarka

Jeg har vrt en tur og beskt grannen min i dag ogs:)hun blir 77 r og setter stor pris p besket. Etter ha drukket kaffe gikk vi en deilig tur i utmarka det var s hrligt:) 12.4+ :))kan det...

forsmak p vren

Nok en gang har vi ftt en forsmak p vren.Det har vrt lite sn hos oss i r og det merkes godt ute:))for selv om det bare er februar s kommer vrtegna . Jeg lette fram sykkelen min i dag og sy...

En koselig dag

Dagen idag har vrt koselig:)det var mildt og fint g til ungdomshuset og jeg ble selvsagt varm:)men klok av erfaring hadde jeg med tryeskift. Bare 5 damer p strikkekafe i dag men det er nok d...

P med joggeskona

God morgen. Har vrt oppe et par timer no og kosa meg med god morgen norge. I dag skal joggeskona p,veien er bar men putter isbrodder i lomma for sikkerhets skyld.Det e strikkekafe og jeg har pl...

En glatt tur

Da har jeg ftt fylt opp kjleskapet igjen og glad for vre hjemme igjen.Det var utrolig glatt bortover i dag,s jeg var glad det ikke var jeg som kjrte:) I dag fikk jeg pakke i posten:))Selv o...

Godt sette seg ned:))

Hei kjre venner,ja i dag har jeg hatt en aktiv dag selv om det er sndag. Yngste snnen kom hjem for fiske til mor:))og siden det har vrt mye vr og masse vind ville vi benytte anledningen i g...

trim-holkefre-strikkekafe

hei venner,hper dagen deres har vrt fin:)) Jeg har hatt en fin og aktiv dag.I gr hadde vi minus grader og blank is p veiane,i dag hadde vi pluss grader og regn s vannet la seg opp isen. Vel...

Dagens spasertur

Etter ha startet dagen med stvsuge s kledde jeg p meg og gikk en lang tur 5-6 km:))i dag ble det ikke rask gange men jamn fin fart og turen tok da ca 1t 20 min Jeg gikk tunnelen til Bjrke ...

Langkyring

I dag har jeg hatt langkyring:)) ca 5.5 km rask gange/litt jogging:))jeg brukte nyaktig 1 time og slakket ikke p en eneste gang. M si jeg er forngde med meg selv,hi hi.Men du verden jeg satt...

3 januar og rask gange:))

Da var vi kommet til 3 januar.Jeg har satt meg ett ml om bli enda flinkere til trimme,og hvem hvet kanskje jeg gr litt inn i midjen:)) I dag har jeg gtt rask gange,tok bilde fra toppen og s...

HAVL

Hei kjre venner.I dag tok jeg og snnen en tur p fjorden for hente i hus fiskerusa som har lagt ute noen dager:)Dagens fangst var noe skummel,for i fiskerusa svmte der en svr havl p ca 3 kg...

Strikkekafe:))

I dag har jeg vrt p strikkekafe:))det var utrulig hyggelig,latteren satt lst og vi kosa oss med kaffe,te og julekaker:)) et bilde av oss damene:)) Det var holkeis utfor huset vrt men bar asfa...

En fin dag p fjorden

Ikke den store fangsten men noe ble det:)) Men en fin dag hadde vi,det eneste jeg ikke liker er krabbe i garnet:( men vi fikk da krabben ls uten delegge garnet:))stakkaren ble kokt jeg har r...

Aldeles fotalaus

ja n er jeg aldeles fotalaus,etter ha bakt ett brett med frokost muffins fikk jeg melding om jeg ville g en tur:))selvsagt ville jeg det,tar p skoa mine(type MBT) og gr ut.Du snakker meg om ...

det ble en fin dag:))

Hei alle sammen,da var jeg hjemme etter ganske mange timer p bedehuset:)) Da jeg syklet utover mtte jeg p noen av pensjonistane vre ute p spaserturen,og jeg fikk da ta ett bilde av dem:))har ...

Julemesse

i dag var det julemesse og kafe:)) Siden det er vrlig og mildt ute benytter jeg anledningen og sykler og litt av veien mtte jeg g ,tur/retur ca 7km,vel framme er jeg selvsagt svett som bare det...

handletur

M frst f takke for alle hyggelige komentarer:))siden jeg var effektiv p morrakvisten s hadde jeg et hav av tid p dagen:)) Yngste snn er hjemme siden han gr nettskule,han ville gjerne kjre...

1 blomst flere ansikt

Det er ringblomsten jeg sikter til:))sdderingblomster i vr og fortsatt blomstrer dei ute i ett av beddene:))og jeg ser att ringblomsten har flere ansikt,tok noen bilder ute i dag denne blomsten ...

lengsel

god lrdag kjre venner.Ja n har vi vrt en snartur til nrbutikken og ftt handlet det mest ndvendigste.Ikke rette butikken ta storhandel p,det blir dyrt men jammen er det godt att den er der...

villnyper

har dere noen gang hstet villnyper? Det burde dere gjre for det er virkelig godt:))da jeg gikk ut i frmiddag hadde jeg med en liten pose,no hadde mesteparten av nypene ftt frostskade:))men lit...

Bare 1 time:(

Akkurat no har vi sol i bare 1 time p grden vr:(ikke en full time engang,snart er den borte for godt i 4 lange mneder. Det er ulempen ved bo under hge fjell. Gikk ut en tur nr sola skinte...

Hyllebr

Noen som har smakt hyllebr? Det er supersundt og kjempegodt,er du forkjla eller sr i halsen s er hyllebr supert innta. No er det slik att alt som er sundt veldig dyrt,men om dere er s hel...

En strlande vakker sndagsmorgen

God morgen kjre venner. Det kan lnne seg st opp tidlig selv om det er sndagsmorgen,for det var bare jeg som fikk oppleve den himmelske skjnnheten som forsvant like fort som den kom:)) So...

Spasertur

I dag ble det igjen en flott spasertur,jeg gikk sammens med venninna mi.Hun trillet barnebarnet p 1 r s vi gikk mot hennes hus:))og der ble jeg et par timer. Sola skinte og det var en varm og d...

:))farmor

Da kan jeg title meg som farmor til en skjnn liten gutt:)) N har jeg lyst til Melhus med en gang:)men m nok nye meg med bilde en liten stund. Det ble lenge vente s jeg og ei venninne tok b...

Ubs,dette lover ikke godt

Jeg bor i et meget gammelt hus og kjelleren er som gamle kjellere er ,ubrukelige til oppholdrom. Vi lagde derimot til et lite rom s vi kunne oppbevare div der nede.P stua vr hadde vi en stor 3 ...

Saab museum

Min kjre ville beske saab museet nr vi var i Sverige s da bar det dit da:)) No husker ikke jeg kor mange biler det var der det var noen hundre og alle var Saab:)) Den aller frste saa...

Barna m ogs f sitt nske oppfylt:))

Tilbake til turen vr:)vi hadde med oss en kjekk gutt p 14 r ,han var en fredelig gutt som diltet etter oss voksne selv om noe mtte vre litt kjedelig for ham .Men selvsagt mtte ogs han f sit...

ny dag

God morgen mine venner.Det ble midnatt fr vi kom hjem i gr s da ble det natta fort p meg:)) Jeg og min kjre hadde en fin dag i lesund i gr,jeg innsg att det var lenge siden jeg hadde gtt ...

Min ssters vilje og overaskelse her hjemme

Vi stoppet ved nok en urtehage:))jeg begynner bli veldig glad i disse velduftende hagene no:)) Urter er jo ikke bare mat,noe er medisin og mye er flotte blomster ,felles for alle er en v...

Svogerens vilje

God morgen.Her skinner solen s jeg skal ut i hagen etterhvert men frst skal jeg ta dere med til min svogers vilje:)) Som sagt reiste vi 5 ilag og alles nsker skulle oppfylles. Denne dager gr ...

Opplevelse

I dag har vi vrt p handletur,etter ha vrt borte et par uker mtte kjleskapet fylles opp:))Da vi var ferdige endte vi opp som passehjelp p veslegutten til datteren vr:))kos det. Da ingentin...

Sverige

Turen vr gr mot Sverige,vret er fortsatt med oss s alt ligger til rette for noe fine dager i nabolandet vrt. Hytta vi har leigd ligger inne i skogen,det skal vre et vann like nedenfo...

God morgen

Da var det en ny mandag,ute ligger tka men det er varmt alikavel.Dagen er fortsatt ubestemt bortsett fra resten av klesvasken da:)) Tenkte dere skulle f litt mer fra turen min:) P veg til Sver...

Bomtur:))

Da vi forlot Sandnes reiste vi ilag med min sster og hennes familie til Sverige.Dei kjrte frst og vi kjrte etter. Da vi nrmet oss Sirdal var jeg p let etter huset til Sirdalsrypa:))gav beskj...

Vel hjemme

Da var vi vel hjemme etter 2 fantstiske uker p tur.Frste uke tilbrakte vi i Sandnes og som seg hr og br var vi heldige med vret:))det vil si solskinn. Etter det hadde vi en uke i Sverige,ogs...

Dugnad

Det nermer seg kvelden,og gjett om jeg gleder meg:))veslejenta mi skal vre med faren hjem for en stakkars kveld:)) Og jeg skal vist vre prvedukke.Som nyutdannet hud og spa terapaut og nuskin di...

Hjemme igjen

Da var pinsa over og vi er vel hjemme p Leira igjen.Fredags kvelden reiste vi til Trondheim,vi var framme ved midnatt og da var det varmt og godt. Lrdag vkner vi til en deilige sommerdag,sol og...

innhsting

Det er mai og det er varmt hele 26+ og da er det i tilegg skyet ute og vinden blser en deilig varm vind. Dagen har vrt fin,som sagt det er varmt naturen kom som en eksplosjon og i dag begynte je...

Jeg gikk en tur

Nr skallen banker er det ikke lurt jobbe,derfor tok jeg det helt piano i dag:))da postbudet hadde vrt her gikk jeg en tur,min kjre granne som jeg trives godt ilag med var ute i hagen,siden sol...

Hjemreisen

Etter et par nydelige dager sammen med yngste snnen vr var det p tide kjre hjemover igjen.Det var med vemod jeg reiste hjem,men det var ikke ledigt rom flere dager s da ble det bare slik. V...