hverdag

God morgen ,så var hverdagen her igjen og jeg kjenner allerede att det er litt stusselig ,ja for jeg er vant til å ha mannen rundt meg hele tiden nå og det kan jeg leve med :=) Men sånn er det hverdagen er her og jeg må fylle dagene med noe selv.

Nyttårshelgen var fredelig og aktiv ,vi var alene nyttåraften men hadde fullt hus 1 nyttårsdag ,og vi kunne ikke vært heldigere med været

Ny snø til jul ,så forsvant den ,men det kom ny til nyttårsaften og vi fikk være ute med barna 1 nyttårsdag ,etter en luftetur ute kom regnet igjen og nå er det grønt og fint ute og hele 9+ :=)

vi har hatt besøk av grønnspetten ,den har hakket 6-7 hull i forskjellige størrelser på ene lødeveggen ,det er ikke noe hyggelig

vi fikk også besøk av reven en svart rev som minner veldig om en sjæferhund i utseende og denne er mye større en den vanlige rødreven

2 uklare bilder men det er godt zoomet inn og gjennom stuevinduet vårt

både store og små rende seg

det var god gli på veien ,brøytemannskapet hadde ikke vært her og strødd veien så det gikk veldig fint å renne i full fart

eller ikke alle renner fruen selv passer vovsen som ikke fikk gå løs siden vi hadde mikkel rev på besøk

kjekt å ha en storebror som drar seg opp bakken :=)

 

kusiner skal bli kjent og disse tre her bor nær hverandre ,4mnd,7 mnd og 1,5 år :=) dei får det kjekt sammen når dei vokser til

sånn ser det ut med mange små på gulvet

eller sånn hi hi ,ikke spurt om lov å vise dette men satser på tilgivelse for jeg synes det er et godt bilde ,kusiner som vil passe dei minste men det var ikke helt rett fang å sitte i for den minste :=)

vi hadde det kjekt selv om det til tider var litt kaotisk :=) hva skal jeg så bruke dagen til i dag ? jo jeg begynte i går å bytte om på et par rom ,et gjesterom blir flyttet fra 1 etasje til 3 og der gjesterommet var før blir nå et ekstra rom med sofa og stoler så en får litt avlastning når barna vokser seg til eller jeg kan sitte der og bla i flere 100 strikkeoppskrifter uten å måtte gå opp i 3 etasje bære ned på stue for så å bære alle oppskrifter opp i 3 igjen ,og i dag skal romma vaskes slik att jeg får montert gjestesengen :=)

ha en fin dag da

 

14 kommentarer
    1. God formiddag. Hverdagen er tilbake og det er rart. Julegjestene her har også dratt hjem. Tomt og rart i huset.
      Så mange koselige bilder fra din nyttårshelg. Her var det en gjeng glade mennesker. Du er flink til å finne på noe og er allerede i gang med nye prosjekter. Det er gøy…
      Fine bilder av fugler og dyr! Grønnspett er en diger fugl og så flott! Ha en fin dag..

      1. tusen takk ,fin gjeng ,mye kos og kaos ,men sånn er det å ha stor familie.
        Grønnspetten er vakker,bare dumt den har laget så mange hull i veggen .
        Nå er gulva vasket og dobbelsengen på plass i rommet,det var tungt men no er det gjort ,fortsatt noe rydding av ting som står på romma ,men det kan jeg ta langs med ,det viktigste var å få på plass dobbelseng og sofa ,skal montere babysengen også ,men først pause

    2. Det ser så kjekt ut med barnebarn og masse glede ♥ Herlige bilder ja ♥
      Reven var jo imponerende da, og ser litt skummel ut. Jeg trodde alle rever i Norge var røde, så nå lærte jeg noe nytt. Her hos oss er ikke dyrelivet så imponerende. I alle fall ikke der hvor jeg ferdes 😉 Men av alle ting så jeg et flott ekorn i dag ♥ Det satt midt på en parkeringsplass og kikket på alle folk og biler som kom og dro. Det virket nokså uredd. Satt lenge og kikket på alle som kom og gikk, før det tuslet avgårde til grønnere områder 🙂 Og ja, det er jo mye grønt her fortsatt. Vi fikk ikke så mye snø, men det vet du sikkert 🙂
      Det høres veldig fornuftig ut det byttet av rom som du planlegger å jobbe med i dag. En god løsning.
      Masse lykke til med det ♥

      1. tusen takk ,nå er senga på plass og gulva vasket ,skal montere babysengen igjen ,måtte bare ha en pause ,koslig med barnebarn ,men jammen er det godt når dei sier adjø også etter en intens dag :=) jeg viste heller ikke att vi hadde svart rev i Norge ,oppdagen den for et par år siden oppom huset vårt,men når jeg googler så ser jeg att den har vært her en stund :=) fin og veldig stor

    3. Det er jo så koselig å få barn og barnebarn på besøk, som skaper liv og røre og masse fine minner. Blir nok veldig stille og litt stusselig når hverdagen kommer å alle har reist hjem. Som regel går det seg til etter en dag eller to. Håper du får en fin mandag 🥰

    4. Så herlige bilder av små og store..både inne og ute <3 Greit med hverdag igjen syns jeg..men koselig med mannen hjemme også.. så litt hverdag og høytid om hverandre er ok 🙂 Artig med dyrelivet også..mange år siden jeg har sett rev nå..og den her så stor ut ja.. Godt nytt år og fin uke videre <3

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg