januar 2013

Stiv i maska :))

Da var denne dagen over,45 minutt i MR maskina var igrunnen 15 minutt for mye hi hi men men jeg greidde da ligge stille . S nr jeg var ferdig der fikk jeg og datter handlet og jeg fikk meg nye...

EGG

Jeg har ftt ei ny bloggvennine som kaller seg flaggermusvinger :))hun er levende opptatt av hner,vaktler og egg,jeg har blitt fasinert av det utrolige skaperverket ett egg egentlig er :)) No er ...

Noen som sa sprek ?

Jada jeg gr og gr ogs i fjellet og sykler gjr jeg ogs,men sprek sa dere ?nei laaaaaaaangt derifra uffffff. I dag har det regnet hele dagen s jeg tok meg selv i nakken og trimmet inne. Jeg s...

regn

Ja akkurat i dag regner det godt ute s det var bra vi fikk mulighet til den flotte turen i gr som dere ser frister ikke dette vret til samme turml i dag. Jeg har alikavel startet dagen litt a...

Superfin tur i dag :))

Det ble forandringer i dagens planer,hadde tenkt g til Viddal som jo bare er en flat vei med asfalt p men det ble ikke noe av. Vi valgte g oppover til Bakkedalen istedenfor:))bratt,langt og...

god morgen

Det er en ny deilig dag her inne i fjorden :)skyet men opplett og vindstille og 4+ grader,i motsetning til i gr har vi trr fin asfalt i dag :) Det betyr att jeg skal ut og g i dag ogs.Jeg har ...

Fisk

Som dere hvet trekte vi garn i gr og fikk 2 gode fisker :))ikke mye men jammen ble det noen middager utav det alikavel :)) Vi fikk en lysing eller bleik :))og den hadde rogn i seg som ble en deil...

is

Jeg har vist vrt heldige i dag,jeg bestemte meg tidlig g en tur i dag.Ute var det opplett og mange + grader,s jeg avtalte med ei venninne att jeg ville stikke innom :))hi hi frst mtte jeg g...

Genseren vokser

God morgen.4,7+ ute fortsatt bare marker og opplett i skrivende stund.Jeg og min kjre ville g en kvelstur i gr men ble overasket av glatte veier,langvarig kulde og plutselig regn gav underkjlte...

Stille

Da reiste snnen og det vart stille i heimen,ikke det att gutten brker men vi pratet da iallefall :)) Stod opp til et flott vr,3+ opplett og ikke s mye vind en perfekt dag trekke garn p med ...

En fin tur ute i dag

Det har vrt en fin dag i dag og med 4+ s har det ikke vrt kaldt heller.I frmiddag fikk vi satt fiskegarn s n er jeg spendt p om det blir fangst i morgen eller om vi trekker tomme garn,krysse...

Fiske?

God morgen.N sitter jeg her i stillheten,ute er det n 4+ og skyet. Det ble en utrulig trivelig dag i gr :))flotte damer som koste seg,likte svrt godt maten og min datter var flink med det hun ...

Demonstrasjon

God morgen. I gr fr jeg la meg hadde vi nydelig klar himmel og stor mne men nr jeg vknet hadde det skyet til og temperaturen har kommet p 0 grader. Om vi fr nedbr gjennstr se,ja ja je...

I dag gikk det bra

God morgen. Vknet til nok en kald (10.8-) men flott dag sola nr fortsatt ikke helt ned i bygda men det nrmer seg :)) I morgen blir det nok en dag med stua full av damer hos meg.Min yngste dat...

Siljagarn

No har jeg produsert klr til barbie en stund og joda har startet opp p enn en kjole :))men s kom pakken min i dag:)) Jeg tenkte jeg skulle strikke en genser til meg selv.Har strikket en del ul...

fortsatt barbie :)

god morgen. 12,4- ute i dag ogs men til helgen skal det verte mildere. Her gr det fortsatt i strikk til barbie :))men snart blir det andre boller for i dag venter jeg garn i posten,da begynner ...

En kjekk dag

Det ble ingen tur ut p meg i dag.Siden jeg hadde kremkake etter grsdagen bestemte eg meg for innvitere et par damer p besk :))begge sa ja og vi storkoste oss noen timer i varmen her i stua:)s...

barbies garderobe vokser

God morgen.Litt sr i ynene i dag da nattens svn ikke ble den helt store,ryggen trblet med meg i natt.Ja ja n er jeg oppe og ryggen ble straks litt mer forngde. I gr hadde vi strikkekafe,sid...

Stor dag

God morgen.Ja i dag er det en stor dag,det er mange som har bursdag og hos oss er det 2 stk :))vrt elsdte barnebarn er 5 r i dag og det feira vi p forskudd i gr,men vr yngste snn blir ogs 25...

5 r

No har vi levert tilbake lillegutt,ikke min feil at han sovna i bilen :))hper bare det ikke delegger helt for nattesvnen men fr vi reiste hjalp lillegutt meg trke litt stv ja ja jeg fant ...

God morgen

Tidlig p den med lillegutt p besk etter noen gode timer i senga vknet lillegutt kl 6,en hylytt bestefar og lillegutts hosting gjorde av vi like godt stod opp,greit det en rolig lekestund p ...

besk av lillegutt

N har vi et av smguttene her for 1 natt,stygg hoste har han ogs men siden temperaturen sang til 4 - gav jeg etter og tok en liten luftetur ut og siden veiene er tya kunne vi ta ut sykkelen ha...

Festfin barbie

S ble det nok en kjole til barbie :)lett bli hekta og kjekt ha litt i garderoben nr dei sm kjem p besk her har jeg strikket 2 omganger med babyull og 2 omganger med et tynt dekorgarn som ...

Litt av hvert

I dag stod jeg opp til 9.8- litt i kaldeste laget synes eg da.S jeg fyrte opp i peisen og koste meg hele frmiddagen med rydde i bilder jeg tok halve stuegulvet i bruk :)s n har jeg ftt over...

Srftta

Nesten s jeg angrer p att jeg ikke kjpte nye vintersko i dag,nr jeg kom hjem i dag var eg s srftta att det var smertefullt bare st i ro :(no har jeg tatt et langt fotbad og smurt i ftten...

Ullbukse

Noe som er lettvindt strikke og greit ha under regnklede og vinterdress er en god ullbukse.Jeg gikk gjennom garnlageret mitt og fant noen nster med silja garn. Det resulterte i en ullbukse i ...

dagens gjreml og sykkeltur

I dag mtte jeg til pers,det hadde etablert seg litt for mange hybelkaniner og det er ikke bra,kjedelig jobb men ndvendig s da s :)) No var det ikke her p stua men oppe p loftet der gjesterom...

En deilig kyllingrett

Her introduserer vi som vanlig :))jeg hadde en halv paprika som ropte om bli brukt og da falt valget p kylling her er alle ingrediensane,grnnsakene er fikkuttet og kyllingbrysta strimlet. Rd...

Sykkeltur

Det er midt i januar og ute var det bare 1- i dag,det er skyet s jeg fler meg ikke helt trygg for snfall. Ja ja i dag var det trre bare veier og sykkelen fikk komme frem.Det var en fantastisk ...

Vintersett til barbie

God morge.Ute er det 4,5- og blir det som i gr synker nok det litt utover dagen til rundt 7-,det er kalt ja men da har vi iallefall et nydeligt vr og det liker jeg :) Slik var det hos oss i gr ...

Klippfisk i fltegratinerte poteter

I forrige uke ble jeg pvirket av matreisen med Arne Brimi og Arne Hjeltnes,dei tok for seg klippfisken. En ting tenker jeg i ettertid og det er tilgangen p klippfisk hos oss kontra det i utlande...

vis meg kjleskapet ditt

God morgen.Vi blir vist utfordret til vise frem kjleskapet :))s her er mitt :) langt til butikken s vi har stort kjleskap velfylt dekorert med alle mine kjre og p dre blir vi minnet p...

STA :))

Enkelte dager kan jeg virkelig vre sta eller stirrige som noen sier :)i dag var en slik dag. Jeg hadde bestemt meg for g p Viddalsetra,men fikk ikke med meg lagkammerat.Jeg hadde bestemt meg ...

Superforngd

I dag er jeg virkelig superforngde :))vi startet dagen med en rolig enkel frokost fr turen for til Volda-rsta. Jeg falt for en tunika for 14 dager siden,kjpte den ikke da ville vente til salge...

Turen min i dag

Da var eg heime etter kaffebesk og tur :)) Jeg startet med beske grannen p toppen her,78 r og veldig kjekke :)jammen hadde hun ikke varm nystekt eplekake i dag og rundstykker rett fra ovnen....

Rosa barbiekjole m/veske

God morgen.Nydelig vr i dag ogs,kaldt ja men klar bl himmel og det liker jeg. Har n strikket ferdig et nytt antrekk til barbie :) en kort selskapskjole med veske til Det blir nok en spasertur...

Det var godt

Takk for hyggelige god tur meldinger :))det ble en god tur,en aldeles nydelig tur ble det i dag og det gjorde fantastisk godt :)) Etter den bratte oppstigningen i begynnelsen kom svetten fort,bare...

ENERGI

Energi ja det kan vre s mangt,men det som er helt sikkert det er att energi er noe vi alle trenger :) Etter noen uker med mrketid,en sol som omtrent ikke har vist seg i toppen av dei hge fjell...

Nytt til barbie

Jeg har funnet ut att jeg m ha en liten eske med barbie kle i hus :))s n har barbie iallefall 1 kjole Men s var det veslejenta da som nsket seg en cape med hette :))cape har jeg strikket uten...

Lader opp

I dag har det skyet til ute s jeg har brukt dagen til lade opp :))det har seg slik att i morgen skal jeg og et par venninner g rets frste fjelltur :))no er det ikke topptur vi skal p men bra...

Sukk

Sukk ja :))men et godt sukk.Jeg har endelig ftt gtt en lang og deilig tur igjen,og det var s vakkert att jeg har bare en ting si og det er sukk :)) Ja s vakker har min dag vrt og det sies a...

Det gr mot lysere tider :))

God morgen kjre venner. En deilig dag i dag :))himmelen er bl og n skinner solen i fjelltoppane kan det bli bedre :)) Vi gr mot lysere tider og fr vi hvet ord om det har sola kommet ned i by...

God morgen

Natten er i ferd med g over til dag,ute er det 8,5+ masse vind men opplett ikke mye vinter med andre ord. Det var ingen dr som slo igjen i dag og vekte meg,snnen vknet i et annet hjem.Hmmm t...

en 5 rings enkle hverdag

Da har vi levelt tilbake veslepia vr,no kunne jeg hatt det litt bedre nr hun var her men magen slo seg vrang :(s jeg for no her og fly. Nok om det,jeg tenker mer p kor enkelt livet kan arte s...

Stille i heimen

Har vrt bortafor i dag,elste datter er ikke helt i strket s vi hentet hjem ei lita jente for helga medan han bestefar passa fikk ho bestemor klippet bort litt av manken p toppen,hi hi skal si ...

Dagens middag

Dette er ikke en matblogg men siden jeg ikke fr gtt tur fr jeg skryte litt av middagen i dag :)) Entrecote av hjort :)) har alldrig tenkt over att det er noe som heter entrecote p hjort.Men so...

ruskevr og ny bluse

I dag har vi samme ruskevret som i gr,nesten iallefall :)vi har nemlig ikke vinden i dag men tke vtt og grtt men vakkert alikavel:) I dag fikk jeg en bluse i posten,Grete ville sy om en av m...

ikke s vrst alikavel:)

Skulle tro noen leste mine tanker :)for jeg hadde ikke fr skrevet og beklaget meg fr det tikket inn en telefon,ei venninne ville beske meg :))selvsagt sa jeg ja :) men her p bygda er vi sosial...

Gubba noa s lat

Dette er ikke meg,sitte her p stas det er nesten s mann blir lat av det :)) Kan ikke si jeg er bedre s da fr jeg bare vre litt lat da ,men jeg behver ikke vre s lat att hode slutter fung...

Smballsuppe

Her i huset har vi pinnekjtt bde jul og nyttrskveld,som dere alle sikkert er enige i s er det umulig lage til akkurat til middag :)) S i dag tenkte jeg att det var greit bruke restene av ...

En tur ut

I dag prvde jeg meg p en spasertur ut,gikk ei venninne i mte men det var alt annet enn godt g,ikke korsryggen som krangla men noe oppunder ribbeina p hgre side :(snakka bort p sykehuset,de...

ret mitt i bilder

God morgen. Det er s mange av dere som legger ut rskavalkader i bilder,synes det er koselig og hiver meg p jeg ogs :)) Januar jeg og yngste snn setter garn februar skogstur:) mars tur o...

Julegaver

Da jeg var p muritunet lagde jeg noen julegaver,ja et lagde jeg etter att jeg kom hjem ogs :))kunne ikke vise dere da men her kommer produksjonen min :) det var bildeproduksjon det ble et bilde...

1 januar

Da var den frste dagen i det nye ret kommet til ende. Vi har hatt elsdte jenta vr til middag i dag og et av barnebarna :) p menyen hadde vi kalkun,litt mye til oss som var benket rundt bordet ...