januar 2013

Stiv i maska :))

Da var denne dagen over,45 minutt i MR maskina var igrunnen 15 minutt for mye hi hi men men jeg greidde da å ligge stille . Så når jeg var ferdig der fikk jeg og datter handlet og jeg fikk meg nye...

EGG

Jeg har fått ei ny bloggvennine som kaller seg flaggermusvinger :))hun er levende opptatt av høner,vaktler og egg,jeg har blitt fasinert av det utrolige skaperverket ett egg egentlig er :)) No er ...

Noen som sa sprek ?

Jada jeg går og går også i fjellet og sykler gjør jeg også,men sprek sa dere ?nei laaaaaaaangt derifra uffffff. I dag har det regnet hele dagen så jeg tok meg selv i nakken og trimmet inne. Jeg s...

regn

Ja akkurat i dag regner det godt ute så det var bra vi fikk mulighet til den flotte turen i går som dere ser frister ikke dette været til samme turmål i dag. Jeg har alikavel startet dagen litt a...

Superfin tur i dag :))

Det ble forandringer i dagens planer,hadde tenkt å gå til Viddal som jo bare er en flat vei med asfalt på men det ble ikke noe av. Vi valgte å gå oppover til Bakkedalen istedenfor:))bratt,langt og...

god morgen

Det er en ny deilig dag her inne i fjorden :)skyet men opplett og vindstille og 4+ grader,i motsetning til i går har vi tørr fin asfalt i dag :) Det betyr att jeg skal ut og gå i dag også.Jeg har ...

Fisk

Som dere hvet trekte vi garn i går og fikk 2 gode fisker :))ikke mye men jammen ble det noen middager utav det alikavel :)) Vi fikk en lysing eller bleik :))og den hadde rogn i seg som ble en deil...

is

Jeg har vist vært heldige i dag,jeg bestemte meg tidlig å gå en tur i dag.Ute var det opplett og mange + grader,så jeg avtalte med ei venninne att jeg ville stikke innom :))hi hi først måtte jeg gå...

Genseren vokser

God morgen.4,7+ ute fortsatt bare marker og opplett i skrivende stund.Jeg og min kjære ville gå en kvelstur i går men ble overasket av glatte veier,langvarig kulde og plutselig regn gav underkjølte...

Stille

Da reiste sønnen og det vart stille i heimen,ikke det att gutten bråker men vi pratet da iallefall :)) Stod opp til et flott vær,3+ opplett og ikke så mye vind en perfekt dag å trekke garn på med ...

En fin tur ute i dag

Det har vært en fin dag i dag og med 4+ så har det ikke vært kaldt heller.I førmiddag fikk vi satt fiskegarn så nå er jeg spendt på om det blir fangst i morgen eller om vi trekker tomme garn,krysse...

Fiske?

God morgen.Nå sitter jeg her i stillheten,ute er det nå 4+ og skyet. Det ble en utrulig trivelig dag i går :))flotte damer som koste seg,likte svært godt maten og min datter var flink med det hun ...

Demonstrasjon

God morgen. I går før jeg la meg hadde vi nydelig klar himmel og stor måne men når jeg våknet hadde det skyet til og temperaturen har kommet på 0 grader. Om vi får nedbør gjennstår å se,ja ja je...

I dag gikk det bra

God morgen. Våknet til nok en kald (10.8-) men flott dag sola når fortsatt ikke helt ned i bygda men det nærmer seg :)) I morgen blir det nok en dag med stua full av damer hos meg.Min yngste dat...

Siljagarn

No har jeg produsert klær til barbie en stund og joda har startet opp på ennå en kjole :))men så kom pakken min i dag:)) Jeg tenkte jeg skulle strikke en genser til meg selv.Har strikket en del ul...

fortsatt barbie :)

god morgen. 12,4- ute i dag også men til helgen skal det verte mildere. Her går det fortsatt i strikk til barbie :))men snart blir det andre boller for i dag venter jeg garn i posten,da begynner ...

En kjekk dag

Det ble ingen tur ut på meg i dag.Siden jeg hadde kremkake etter gårsdagen bestemte eg meg for å innvitere et par damer på besøk :))begge sa ja og vi storkoste oss noen timer i varmen her i stua:)s...

barbies garderobe vokser

God morgen.Litt sår i øynene i dag da nattens søvn ikke ble den helt store,ryggen trøblet med meg i natt.Ja ja nå er jeg oppe og ryggen ble straks litt mer fornøgde. I går hadde vi strikkekafe,sid...

Stor dag

God morgen.Ja i dag er det en stor dag,det er mange som har bursdag og hos oss er det 2 stk :))vårt elsdte barnebarn er 5 år i dag og det feira vi på forskudd i går,men vår yngste sønn blir også 25...

5 år

No har vi levert tilbake lillegutt,ikke min feil at han sovna i bilen :))håper bare det ikke ødelegger helt for nattesøvnen men før vi reiste hjalp lillegutt meg å tørke litt støv ja ja jeg fant ...

God morgen

Tidlig på den med lillegutt på besøk etter noen gode timer i senga våknet lillegutt kl 6,en høylytt bestefar og lillegutts hosting gjorde av vi like godt stod opp,greit det en rolig lekestund på ...

besøk av lillegutt

Nå har vi et av småguttene her for 1 natt,stygg hoste har han også men siden temperaturen sang til 4 - gav jeg etter og tok en liten luftetur ut og siden veiene er tøya kunne vi ta ut sykkelen ha...

Festfin barbie

Så ble det nok en kjole til barbie :)lett å bli hekta og kjekt å ha litt i garderoben når dei små kjem på besøk her har jeg strikket 2 omganger med babyull og 2 omganger med et tynt dekorgarn som ...

Litt av hvert

I dag stod jeg opp til 9.8- litt i kaldeste laget synes eg da.Så jeg fyrte opp i peisen og koste meg hele førmiddagen med å rydde i bilder jeg tok halve stuegulvet i bruk :)så nå har jeg fått over...

Sårføtta

Nesten så jeg angrer på att jeg ikke kjøpte nye vintersko i dag,når jeg kom hjem i dag var eg så sårføtta att det var smertefullt bare å stå i ro :(no har jeg tatt et langt fotbad og smurt i føtten...

Ullbukse

Noe som er lettvindt å strikke og greit å ha under regnklede og vinterdress er en god ullbukse.Jeg gikk gjennom garnlageret mitt og fant noen nøster med silja garn. Det resulterte i en ullbukse i ...

dagens gjøremål og sykkeltur

I dag måtte jeg til pers,det hadde etablert seg litt for mange hybelkaniner og det er ikke bra,kjedelig jobb men nødvendig så da så :)) No var det ikke her på stua men oppe på loftet der gjesterom...

En deilig kyllingrett

Her introduserer vi som vanlig :))jeg hadde en halv paprika som ropte om å bli brukt og da falt valget på kylling her er alle ingrediensane,grønnsakene er fikkuttet og kyllingbrysta strimlet. Rød...

Sykkeltur

Det er midt i januar og ute var det bare 1- i dag,det er skyet så jeg føler meg ikke helt trygg for snøfall. Ja ja i dag var det tørre bare veier og sykkelen fikk komme frem.Det var en fantastisk ...

Vintersett til barbie

God morge.Ute er det 4,5- og blir det som i går synker nok det litt utover dagen til rundt 7-,det er kalt ja men da har vi iallefall et nydeligt vær og det liker jeg :) Slik var det hos oss i går ...

Klippfisk i fløtegratinerte poteter

I forrige uke ble jeg påvirket av matreisen med Arne Brimi og Arne Hjeltnes,dei tok for seg klippfisken. En ting tenker jeg i ettertid og det er tilgangen på klippfisk hos oss kontra det i utlande...

vis meg kjøleskapet ditt

God morgen.Vi blir vist utfordret til å vise frem kjøleskapet :))så her er mitt :) langt til butikken så vi har stort kjøleskap velfylt dekorert med alle mine kjære og på døre blir vi minnet på...

STA :))

Enkelte dager kan jeg virkelig være sta eller stirrige som noen sier :)i dag var en slik dag. Jeg hadde bestemt meg for å gå på Viddalsetra,men fikk ikke med meg lagkammerat.Jeg hadde bestemt meg ...

Superfornøgd

I dag er jeg virkelig superfornøgde :))vi startet dagen med en rolig enkel frokost før turen for til Volda-Ørsta. Jeg falt for en tunika for 14 dager siden,kjøpte den ikke da ville vente til salge...

Turen min i dag

Da var eg heime etter kaffebesøk og tur :)) Jeg startet med å besøke grannen på toppen her,78 år og veldig kjekke :)jammen hadde hun ikke varm nystekt eplekake i dag og rundstykker rett fra ovnen....

Rosa barbiekjole m/veske

God morgen.Nydelig vær i dag også,kaldt ja men klar blå himmel og det liker jeg. Har nå strikket ferdig et nytt antrekk til barbie :) en kort selskapskjole med veske til Det blir nok en spasertur...

Det var godt

Takk for hyggelige god tur meldinger :))det ble en god tur,en aldeles nydelig tur ble det i dag og det gjorde fantastisk godt :)) Etter den bratte oppstigningen i begynnelsen kom svetten fort,bare...

ENERGI

Energi ja det kan være så mangt,men det som er helt sikkert det er att energi er noe vi alle trenger :) Etter noen uker med mørketid,en sol som omtrent ikke har vist seg i toppen av dei høge fjell...

Nytt til barbie

Jeg har funnet ut att jeg må ha en liten eske med barbie kle i hus :))så nå har barbie iallefall 1 kjole Men så var det veslejenta da som ønsket seg en cape med hette :))cape har jeg strikket uten...

Lader opp

I dag har det skyet til ute så jeg har brukt dagen til å lade opp :))det har seg slik att i morgen skal jeg og et par venninner gå årets første fjelltur :))no er det ikke topptur vi skal på men bra...

Sukk

Sukk ja :))men et godt sukk.Jeg har endelig fått gått en lang og deilig tur igjen,og det var så vakkert att jeg har bare en ting å si og det er sukk :)) Ja så vakker har min dag vært og det sies a...

Det går mot lysere tider :))

God morgen kjære venner. En deilig dag i dag :))himmelen er blå og nå skinner solen i fjelltoppane kan det bli bedre :)) Vi går mot lysere tider og før vi hvet ord om det har sola kommet ned i by...

God morgen

Natten er i ferd med å gå over til dag,ute er det 8,5+ masse vind men opplett ikke mye vinter med andre ord. Det var ingen dør som slo igjen i dag og vekte meg,sønnen våknet i et annet hjem.Hmmm t...

en 5 årings enkle hverdag

Da har vi levelt tilbake veslepia vår,no kunne jeg hatt det litt bedre når hun var her men magen slo seg vrang :(så jeg for no her og fløy. Nok om det,jeg tenker mer på kor enkelt livet kan arte s...

Stille i heimen

Har vært bortafor i dag,elste datter er ikke helt i strøket så vi hentet hjem ei lita jente for helga medan han bestefar passa fikk ho bestemor klippet bort litt av manken på toppen,hi hi skal si ...

Dagens middag

Dette er ikke en matblogg men siden jeg ikke får gått tur får jeg skryte litt av middagen i dag :)) Entrecote av hjort :)) har alldrig tenkt over att det er noe som heter entrecote på hjort.Men so...

ruskevær og ny bluse

I dag har vi samme ruskeværet som i går,nesten iallefall :)vi har nemlig ikke vinden i dag men tåke vått og grått men vakkert alikavel:) I dag fikk jeg en bluse i posten,Grete ville sy om en av m...

ikke så værst alikavel:)

Skulle tro noen leste mine tanker :)for jeg hadde ikke før skrevet og beklaget meg før det tikket inn en telefon,ei venninne ville besøke meg :))selvsagt sa jeg ja :) men her på bygda er vi sosial...

Gubba noa så lat

Dette er ikke meg,sitte her på stas det er nesten så mann blir lat av det :)) Kan ikke si jeg er bedre så da får jeg bare være litt lat da ,men jeg behøver ikke være så lat att hode slutter å fung...

Småballsuppe

Her i huset har vi pinnekjøtt både jul og nyttårskveld,som dere alle sikkert er enige i så er det umulig å lage til akkurat til middag :)) Så i dag tenkte jeg att det var greit å bruke restene av ...

En tur ut

I dag prøvde jeg meg på en spasertur ut,gikk ei venninne i møte men det var alt annet enn godt å gå,ikke korsryggen som krangla men noe oppunder ribbeina på høgre side :(snakka bort på sykehuset,de...

året mitt i bilder

God morgen. Det er så mange av dere som legger ut årskavalkader i bilder,synes det er koselig og hiver meg på jeg også :)) Januar jeg og yngste sønn setter garn februar skogstur:) mars tur o...

Julegaver

Da jeg var på muritunet lagde jeg noen julegaver,ja et lagde jeg etter att jeg kom hjem også :))kunne ikke vise dere da men her kommer produksjonen min :) det var bildeproduksjon det ble et bilde...

1 januar

Da var den første dagen i det nye året kommet til ende. Vi har hatt elsdte jenta vår til middag i dag og et av barnebarna :) på menyen hadde vi kalkun,litt mye til oss som var benket rundt bordet ...