februar 2012

Tur i utmarka

Jeg har vært en tur og besøkt grannen min i dag også:)hun blir 77 år og setter stor pris på besøket. Etter å ha drukket kaffe gikk vi en deilig tur i utmarka det var så hærligt:) 12.4+ :))kan det...

God morgen

Jeg sitter her og lurer på om almanakkane som gis ut er ulike,jeg ser det er flere som sier at jenta kan fri i dag:) I år kjøpte jeg en 7.sans og i den står det mye :)en av tingene er fredag 24 fe...

det nytes

Det deilige vårværet vi har for tiden nytes fullt ut:)jeg har fått vasket opp all skittentøy og gått en deilig tur ute. Jeg besøkte ei granne,hun hadde vaskhjelp på besøk og medan huset ble rengjo...

en tur i hagen

jeg hvet,jeg har sagt att vi har fått en forsmak på våren:))men jeg måtte bare vise for det er så godt å se:)) Jeg tok en liten rusletur i hagen i ettermiddag og knipset litt av det som viser seg ...

forsmak på våren

Nok en gang har vi fått en forsmak på våren.Det har vært lite snø hos oss i år og det merkes godt ute:))for selv om det bare er februar så kommer vårtegna . Jeg lette fram sykkelen min i dag og sy...

Alene igjen

God søndag kjære venner.Da har besøket vårt reist og vi er alene igjen. Jeg har vært til kirken idag og som soknerådsleiar hadde jeg og teamet mitt kirkekaffe etterpå. Det har vært en koselig hel...

Er der mere:)

Jeg bare spør,er det virkelig mer snø der oppe?selv synes jeg det ikke har snødd så mye i vinter ,men du verden ka det er i høgda. Fonna som egentlig ikke bruker å gå har gått for 3 gang i dag og ...

prøver å stålsette meg.

God morgen kjære venner. Håper dere har hatt en god natt og att dere får en fin dag:) Min natt er ikke mye å skryte av,men hva så det er mye bedre no som jeg har stått opp:)tror ikke ryggen min o...

jeg sier meg fornøgde

Jeg har vist dere bilde av dukkekjolen som jeg sydde,men det må som regel litt mer til for att antrekket skal være fullstendigt.Derfor strikket jeg truse og strømper til:)og nå sier jeg meg fornøgd...

Alt og ingenting

I dag hadde jeg planer,jeg skulle på besøk,slappe av,støvsuge stua strikke litt :))men dagen min har gått opp i alt og ingenting. Jeg fikk en tur på butikken,det stal et par timer av dagen. Sønda...

Handletur

I dag har jeg vært på handletur,vi samlet oss 3 damer og kjørte til nærbutikken ca 3 mil unna. Det er stor snøskredfare så veien bortover er nattestengt,dvs dei legger ned bommen ved mørkets fremb...

Det nytter:))

Det nytter å si fra:) I forrige uke var jeg på kontoret til teknisk etat og sa fra att jeg ikke var fornøgd med jobben som var gjort på eigedommen vår,og i dag er det en kjekk kar her og murer vid...

Cottage Cheese

Jeg hadde et beger ståande i kjøleskapet,viste ikke helt hva jeg skulle bruke den til:)men ville ha noe godt.Tenkte først på muffins men etter å ha surfet litt på nett falt det på en pai:))så denne...

Ny kjole

I dag fikk jeg ny kjole i posten:)Jeg har brukt Synnovesyr til å sy om to kjoler for meg og i dag kom altså den andre. Kjolen passer helt perfekt så ja jeg er veldig fornøgde :))

Pust i bakken

Jeg hadde egentlig ikke noen planer i dag,men været har snudd :(så ute blåser og regner det. Da fristet det ikke med en spasertur,jeg strikket litt før jeg tok en tur på loftet(2 etasjer opp)freda...

Sol

Da jeg hadde sydd dukkekjolen i dag satte jeg brødeig,medan den stod til heving gikk jeg for å klargjøre seng til gjestene som jeg venter til helgen:) Da ringte det på døra:)jeg fikk overaskande b...

Dukkekjole i fleece

I dag har jeg brukt symaskina igjen:))Jeg har sagt ja til å lage et sett dukkekle til en dukke på bedehusbasaren.No er ikke den før 1 mai men hvorfor vente med det en kan gjøre ferdig nå:) Jeg har...

Fargerikt

God morgen. I dag er været mye bedre enn i går,men veiane er stengt endten hele døgnet eller bare med natta .Slike dager er det best å holde seg hjemme i så sant en ikke skal på jobb. Selv vurder...

Havål til middag

I dag har jeg hatt havål til middag,karane fikk sei:)dumt dei ikke tør smake for ålen er slett ikke så verst i dag rullet jeg fisken først i litt mel så i egg og tilslutt i grillmel Steikte så bi...

Strikkatopp til meg selv

I første omgang er no toppen min ferdige Da jeg prøvde tunikaen før jeg strikket rundt hals og armer var den vid og god under arman,men synes den kanskje ble noe fast strikket i halsringningen og ...

Usjameg

Hei godt folk. En aldrig så liten snartur innom:))dagen i dag går med til å ferdigstille toppen jeg strikker til meg selv. Det er strikkekafe i dag men jeg velger å bli hjemme.Den snømengden som ...

Litt av hvert på en søndag:))

Det er søndag og vinteren kom tilbake.Jeg har igrunnen ventet på straffen etter det nydelige været vi har hatt over en tid no.Våknet til tjukk snøkave og mange cm nysnø:( Vel det er bedre uansett ...

Snøras

I går kveld hørte vi masse kraftige lyder ute,vi har vært uten gatelys i en uke så det blir tidligt beksvart ute. Så var det lyden da,vi kunne jo ikke se noe så vi tippet.Snøras sier jeg,kraftig v...

Øverste sjefen:)

God morgen. I går hadde jeg en fin dag,jeg tilbrakte hele dagen ilag med begge døtrene våre og etter barnehagen også 2 barnebarn:) Jeg startet dagen med å oppsøke teknisk etat i Ørsta,jeg ville h...

Ørstatur

God morgen ,en liten snartur innom for å ønske dere alle en fin dag. Jeg har gjort meg klar til en Ørstatur i dag:)på tide å hente brillene mine og så hadde jeg tenkt å tilbringe dagen ilag med ia...

Stripete genser og tusen tråder

Endelig ferdige:))dagen i dag har vært trasig mildt sagt,jeg liker ikke å feste tråder men i dag har jeg sittet pal i 3 timer og festet tusen tråder,blæææææ Dere må minne meg på att jeg ikke liker...

Hærligt

Ja no har jeg vært ute og gått en tur:)besøkte ei granne og kosa meg. Været letta og vi såg litt bort i blå himmel:))alikavel det beste var dette Snøklokker:))dei blomstrer overalt her hos oss no...

Genser str 5 år

God morgen.Ja det nytter ikke å deppe selv om været er like ille som i går ettermiddag,jeg skal tømme vedovnen for aske,hente i hus mer ved og fyre opp:))siden kan jeg kose meg i varmen. I går fik...

Storm

Ikke hvet jeg om det er storm:)men jeg sier no storm lell for det har forvandlet seg til et ufyseligt vær ute og vinden er heftig og innimellom ser vi omtrent ikke ut vinduet Som dere skjønner så...

Plaskregn

God morgen:))håper alle har en god dag. Her har jeg en rolig førmiddag,merker godt att jeg har hatt hendene fulle et par dager for hode mitt murrer litt. Hadde planer om å gå en tur i dag men det...

Et par hektiske dager

Da er jeg ferdige med et par hektiske dager:)Morsdagen hadde jeg 7 stk til middag,etterpå var det tid for kaffe og kake. Aldrig før har jeg sett en kake forsvinne så fort:)og jeg som trodde jeg vi...

Morsdag

Det er morsdag og jeg ønsker alle mødre en riktig flott dag i dag. Jeg får nesten alle mine hjem i dag,mangler bare elsdte sønn med familie men dei kommer litt senere i måneden. Mi kjære fant ut ...

Rask handletur

Det er lørdag og ute er det lett regn. Vi har vært en rask tur bortafor og handla litt,det ble marsipankake til mor i morgen:)) og nydelige roser jeg fikk selv velge farge:)og jeg elsker disse or...

En bakstedag er over

Dagen har kun gått i baking i dag,litt har jeg strikket innimellom men ikke så mye. No har jeg iallefall 10 ferske brød Etter brødbaksten ble det en liten pause til middagslaging,men så var det t...

bakedag

God morgen. Vi har kommet litt ut på dagen no og fruen er i full sving med å bake brød. Først blir det 8 store grovbrød til familien og etterpå noen lavkarbobrød til fruen:)Venter snart besøk fra...

En befrielse:))

Det er februar egentlig skulle vel snøen ha lagt tykk ute no men nei vi har det snøfritt:)det må bare nytes så lenge det varer.Så i dag lette jeg fram sykkele for andre gang etter jul:) tenk så bef...

iskalde vind

God morgen.Ute har vi blå himmel og 6,3 + grader,men fy for en iskalde vind skulle mest tro det var mange - grader. Komunefolka har kommet og jeg har vært ute og pratet med dem. Ja hva skal en si...

Stress------og litt irritert

Hei folkens da var jeg hjemme etter en noe stresset dag. Den buss sjøføren som kjørte skuleruta i dag hadde all verdens med tid stoppa og pratet private anliggende med kjente som jobber på den nye...

God morgen

Bare en snarlig tur innom for å ønske dere en riktig god morgen håper alle får en god dag:)) Jeg skal avgårde med bussen kl 8 da blir det en tur til Ørsta 1t30min å kjøre buss ,i dag skal jeg ta s...

Omsydd kjole

Skulle vel hatt et før og etter bilde men jeg tror ikke det ble tatt bilde av meg med kjolen før omsyinga så det får bli med etter bilde:))Det er Synnovesyr som har sydd om kjolen:) Jeg er godt fo...

Endelig i gang

God morgen.Det er tirsdag og hos oss er det henting av papir og plastikk,så jeg startet dagen med å rydde og fylle papirdunk og plastsekk ,no står det nede på veien og venter på å bli hentet. Jeg ...

En koselig dag

Dagen idag har vært koselig:)det var mildt og fint å gå til ungdomshuset og jeg ble selvsagt varm:)men klok av erfaring hadde jeg med trøyeskift. Bare 5 damer på strikkekafe i dag men det er nok d...

På med joggeskona

God morgen. Har vært oppe et par timer no og kosa meg med god morgen norge. I dag skal joggeskona på,veien er bar men putter isbrodder i lomma for sikkerhets skyld.Det e strikkekafe og jeg har pl...

oppdatering rikule

Førmiddagen i dag var rolig,jeg har vært trøttare enn jeg trodde og trengte en rolig førmiddag:) men når vi hadde spist en aldeles nydelig hjortegryte måtte jeg en tur bort i løda og jobbe litt me...

Bloggvenner er ikke så værst å ha:))

God morgen kjære bloggvenner. Da jeg kom hjem i går kveld fikk jeg en hyggelig overaskelse:))det hadde kommet brev til meg.Ikke ofte jeg får brev så jeg lurte veldig på hva dette var overaskelsen...

Vel hjemme igjen

må først få takke for alle hyggelige komentarer i dag morges:) Det ble en lang dag,var hjemme igjen 17.30 og nå er lørdagspizzaen fortært. For 35 år siden var det kurs ,det skulle settes ihop et ...

God morgen:))

Sitter her nydusja og intar frokosten,Tyrkisk yuoghurt med nøtteblanding over.Ute er det 0 føre så kan ikke klage på temperaturen men glatte veger er det ute. Om en time reiser jeg på tur,jeg skal...

fredagstrim

hei folkens,ja i dag har jeg nok en gang gitt meg selv massevis av trim:)) Starta dagen med å leke treskjærer rikula prøvde jeg å feste som best jeg kunne jeg kava et par timer,fikk den liksom i...

En glatt tur

Da har jeg fått fylt opp kjøleskapet igjen og glad for å være hjemme igjen.Det var utrolig glatt bortover i dag,så jeg var glad det ikke var jeg som kjørte:) I dag fikk jeg pakke i posten:))Selv o...

nye klær til dukken

God morgen. Da var jeg ferdige med et vintersett til dukken Dette settet skal jeg gi til ungdomslaget sitt årlige basar i mars.Strikkeklubben harblitt enige om å kjøpe inn en dukke og så skal vi ...

10 km

da har jeg tilbakelagt ca 10 km sykling ute i dag :))fordelt på 2 omganger.Det var et greit møte vi hadde og alle medlemmene møtte opp. Jeg rakk å lage middag og vaske noen gulv mellom sykkeløkten...

Sykkeltur

God morgen. No har jeg gjort unna årets første sykkeltur.Det er 8,4- ute klar blå himmel og snøfritt:) I dag skal jeg holde soknerådsmøte og det holdes på bedehuset ,men varmeovnen bruker ikke st...