juni 2016

en liten tur ut i kveld

ja vi skulle en tur ned i naustet,noe materiale skulle inn ) da måtte kamera være med så klart. jeg lærer mye her på blogg,insekter er noe jeg ikke bruker å studere så mye,men når andre legger...

fortsettelse

ja i går fikk jeg endelig beiset plattingen,jeg har ikke villet sette ut pelargoniane før den jobben var gjort,så i dag var det en fortsettelse ute i hagen ) det var på tide å pynte opp litt langs ...

har du lyst på krøller ?

Ja om du har lyst på krøller da må du gå inn på søtmonsen sin blogg ,matogkakeoppskrifter.blogg.no ))  hun har en sommer give away og to heldige vinnere får en pose med noen festlige håruller ...

Det tok hele dagen

I dag våknet jeg til blå himmel,det ville bli en nydelig dag )) dagen var dermed helt perfekt for å endelig få beiset plattingen på oppsiden av huset,det er ingen liten platting så jeg reknet med a...

ei superflott dame

dagen i dag har vært så utrolig hyggelig,jeg fikk nemlig besøk av flotte bloggvennine  etdiktomdagen )) vi har møttes en gang tidligere men hun har aldrig vært her inne i fjorden før )) hun ko...

dagen tar en ny vending

i dag hadde jeg planer om å jobbe litt i hagen med stein,har litt igjen før skråninga er ferdige,litt singel som skal mellom noen heller,men det er tid for det andre dager for i dag tar ting en hel...

turen videre

Etter en lang frokost på søndag takket vi for oss og kjørte videre,det var skyet men opplett ute så dagen var fin.Vi kjørte videre til Måløy,Raudberg og Kvalheim før vi endte opp på Kråkenesfyr . ...

bobiltur

god morgen ,veldig tregt nett her i dag ,men jeg gjør et forsøk )) Lørdag dro vi på årets første bobiltur med overnatting ) det regnet da vi kjørte og mannen var sånn passe fornøgde ikke viste vi ...

min fredag

Ja den starta med skikkelig tåke langt ned i fjella,det var så grått ute att det passet meget bra å holde seg inne og ta fredagsvasken,ja no tok jeg noe av den vasken i går så da ble det resten i d...

er det mulig ?

nå har jeg slitt med en møkkatå i siden tidlig i mai ,den er fortsatt ikke helt god,men den kommer seg det skal den ha )) i går hadde jeg en svært aktiv dag,om det er grunnen hvet jeg ikke ,men da ...

jammen ble det steg i dag

I førmiddag gikk jeg en tur ,det var en fin tur men jeg gikk ikke fort ,det går ikke ennå,men jeg greidde da å gå en tur ) langs veien vokser det forskjellige fine blomster mon tro om dette er...

dagen derpå

God morgen .Det ble en dag full av hygge i går med venner først på dag og familie gjennom kvelden ,da er det godt att jeg lagde rikelig med mat ) når jeg bed damer midt på dag liker jeg å lage...

kjennes det på kroppen ?

God morgen.Ja i dag er jeg litt opptatt,for når en blir ett år eldre så må det jo feires litt )) så her i heimen blir det full fest hele ettermiddagen og da må jeg jo ha litt mat til mine gjester )...

deilig ute

jai dag er det deilig ute,vi våknet til 6+ og blå himmel,men sola varmet fort opp ute. Det har kommet et slør på himmelen utover dagen,men temperaturen er 19+ og da ser vi ikke sola,det er varmt m...

tåke og litt regn

ja det var akkurat det vi våknet til,det var ikke mye trivelig ute  nei,men vi spiste frokost og lagde niste,så tok vi bobilen og dro på tur ) vi kjørte ikke langt hjemmefra før vi kom til tåk...

fy så kaldt det er

ja det er virkelig kaldt ute i dag,skyet,tåke langt ned i fjella og iskalde nordavind,en dag da vinterjakka hadde vært deilig å leite fram igjen . Vi tok ut bobilen i dag,det ble ingen vanlig bobi...

tåke men varmt inne

Ja i dag ville ikke tåka lette,den ligger langt ned i fjella hva gjør mann da ? jo en benytter dagen til å fylle frysa med brød slik att en kan være ute når sola skinner ))Like greit det for i dag ...

tåka dro sin veg

jeg låg i senga og tittet ut på tåka som låg ned i fjella,ja ja da kunne jeg ta en brødbakedag,men slik ble det ikke ) jeg stod opp og kunne konstantere att ute var det 16,6+ og tåka letna,og ikke ...

litt av hvert i dag

dagen startet med besøk av rørlegger,så nå har vi et fungerande bad, toalett på plass  ) og kran er på plass,høgeskapet er i hus men ikke opphegt,men det blir da jeg silte av yoghur...

Dagens frokost

Den elsdte sønnen vår er svært glad i å lage mat og han lager det meste fra bunnen av som sin mor ) her om dagen fikk jeg en mms fra ham ,han hadde laget yoghurt fra bunnen av,mor lot seg friste og...

slik blir det )

God morgen,noen er litt nyskjerrige på denne oppusingen vår  og det har jo jeg også vært svært lenge ) men no er heimen ryddet og ting har kommet på plass,vi mangler bare en rørlegger så vann ...

litt flaks har jeg da )

I dag vart det nok en hel dag i Volda,men i dag var det planlagt legesjekk så jeg tok bussen.Legen mener jeg fortsatt har en sint innfeksjon i tåa,men den er bedre enn den var og i dag kunne jeg gå...

en deilige søndag

Vi våknet til en nydelig sommerdag i dag og det ble frokost på verandaen det har vært en superfin dag på flere måter,for i dag ble snikkerjobben i heimen ferdige og fullført,vi fikk ryddet bor...

bedre og bedre dag for dag

det er lørdag og det har vært en helt super lørdag ) tåa som har vært en sann plage denne uken har påvirket hele meg,jeg har verket og frose så jeg har klappet tenner ,det har vært lange timer på l...

grønnsakshagen

I dag har jeg hatt en runde i grønnsakshagen mye er bra men noe er grrrrrr ))men mest bra da hi hi bli med en tur inn da vel bondebønner,det var her grrrrrr kom inn,for noen hadde nappet opp ...

Det blir en god dag

Det er fredag og etter 4 dager på rad med sykehus og legebesøk ser det endelig ut til att tingene begynner å gå den rette vei )) så dette blir en god dag og gjett om fruen skal kose seg. Ute er hi...

no blir det bra vel

ja for det må bli bra no ) nok en dag hos legen,men ikke legevaktai dag,i dag var det fastlegen. Da jeg dukket opp på legesentert var legen klar,ikke til kontoret hans,nei i dag var dei klare på s...

amputsjon

God morgen.Hadde noen sagt jeg skulle amputere i dag hadde jeg vært lykkelig)nei ikke det att jeg ønsker åmisse en kropsdel,men akkurat no er det noe jeg ønsker å kvitte meg med,en tå ( I natt var...