august 2016

sykkel,skog og masse sopp )

Dagen startet tørr og fin,jeg ville sykle en tur.Jeg kler meg ikke bare for en sykkeltur,nei en skogstur er også med i planen for jeg har en gang før funnet piggsopp i en skog 2 kilometer fra meg )...

En regnværsdag

Det har vært en regnværsdag i dag da passet det å ta bussen til Volda.Bloggvennine etdiktomdagen skulle en tur til Volda i dag og da avtalte vi å møtes og spise lunch sammen på kafe ) Min buss ank...

en kveldstur

I dag fikk jeg lyst til å gå en kveldstur,planen var da å gå rundt garden,men grannen hadde flyttet sauene dit så jeg ombestemte meg og gikk opp på Åsen istedenfor ) da jeg gikk ut døra så mannen a...

en hyggelig mandag

Ja i dag startet vi med strikkekafe igjen,vi var 6 damer og vi hadde det veldig hyggelig ) jeg hadde planer om å sykle men da jeg fikk tilbud om å sitte på i bil takket jeg ja ) for ute regnet det ...

en fin søndag

Ja søndagen i går ble fin,ja vi fikk endatil litt solskinn ) ikke slik att en vil bade men ,deilig til å ta kaffekosen ute. Føst kom yngste datter og TinTin Vi fyrte opp bålpanna og gjorde kl...

hvor var kameraet mitt

Ja si det,her regna det i førmiddag,da satt jeg inne og strikka,men det letna og det skimtet til i noe blått på himmelen ) så jeg kledde meg og gikk en tur i skogen,må jo se hvor lenge jeg finner s...

For et regnvær

ja i dag har det bøtta ned,skikkelig bøtta ned,hva finner mann på da ? jo innviterer venner på kaffebesøk ) jeg innviterte 2 stk og begge kom,det ble en veldig hyggelig kaffestund. Da besøket mitt...

litt av hvert

selv om jeg liker å gå i skogen etter sopp så er det litt av hvert som skjer i hverdagen )) Jeg strikker innimellom også et lite restegarnsteppe ala Arne og Carlos,dette teppet strikkes på pi...

jeg skulle bare gå en tur

Ja det var det jeg skulle i dag,det regnet litt så jeg tok både regnjakke og gummistøvler på,men av vane dei siste dagene så dumpet soppkniven og nettet ned i ene lomma også hi hi så rusla eg ...

Fine skogsturer

Det fine med å lete etter sopp er att det blir mange fine skogsturer på meg ) og i dag var det igjen dags for å se etter sopp,jeg veksler mellom 3 forskjellige skoger,og annenhver dag har det poppe...

som et ekkorn )

I dag fikk jeg besøk av ei venninne,vi gikk tur,drak kaffe og jeg syklet ilag med henne da hun skulle hjem,da jeg kom tilbake ringte nok ei venninne og lurte på om jeg tok imot besøk ) og joda jeg ...

en herlige helg

Vi tok på finklea sette oss i bobilen og reiste i bryllup på lørdag )) og været kunne i blitt mer perfekt ,har desverre ikke innhentet løyve til å legge ut bilder ab brura som jeg er tante til,så d...

litt hjemlige sysler

ikke hver dag en kan slynge om en skal få noe gjort hjemme ) så i dag har jeg vært i ro her så jeg fikk begynt å rydde opp i hagen,og det behøvdes og behøves fortsatt for jeg har vært lat med lukin...

som jeg koser meg

I år er det virkelig steinsoppår,som jeg koser meg hi hi. Jeg liker å gå på leit etter gode matsopp men aldrig har jeg funnet så masse steinsopp,ante kke att det var mulig engang hi hi ikke m...

litt roligere dag i dag

Jeg hadde mange planer i dag,men varmen var for intens til att jeg orka noe først på dag,da gikk jeg heller en tur til grannen og skravla litt hi hi Men jeg kunne ikke skravle hele dagen,bobilen s...

på tur med bloggvennine

Godmorgen i finværet,ja det er iallefall fantastisk hos oss nå ) ikke mer enn 9,5 + nå på morgenen,men det kommer nok opp mot dei 30+ i sola i dag som i går. Ja i går var dagen bloggvennine etdikt...

en deilig søndag

Etter flere dager med øse pøse regn var det deilig å få sol i dag,ikke bare sol vi fikk sommervarme også,herlig. Da jeg stod opp tenkte eg att det var skikkelig med fisk på fjorden,for det var hel...

det går i ett

Ja her har ikke jeg sittet mye i dag,men aktivitetsuret mitt sier noe annet ) grunnen er att mye av dagen har gått med å stå attmed kjøkkenbenken og det blir ikke kalkulert som aktivitet,men vi som...

kvelden mørkner

Ja nå er det ikke lyse sommernetter lengre,nå mørkner det mer og mer for hver kveld, men att det er mørkt ute gjør ikke noe,da er det trivlig å sitte inne og hygge seg med tente lys og en sove...

det øser ned

jada jeg trodde vi fikk litt klarvær i dag,men nei her bøtter det ned.Ikke alt i hagen liker slike vannmengder,men jeg får ikke gjort noe med det. Jeg tok meg en tur i grønnsakshagen for å se på t...

brrrrrrrr

Dagen i dag er kalde,ikke er jeg i storform heller men ut skal eg. Det er kun 8+ og jammen våknet vi til nysnø i fjella, er dere snøen ? den er der,men nå ser det ut som att skyene siger u...

mye å ta seg til med hjemme

det er august og for min del en måned med mye innhøsting og tilaging av bær og annet som skal nytes utover vinteren ) men jeg liker det . Innimellom slagene hygger jeg meg med fargelegging ) b...

heldige meg ))

Noen av dere hvet att jeg elsker å gå på soppturer,og noe sa meg att en skogstur i dag var en fin søndags syssel ,jeg tok med soppkniv og nett + en liten bøtte for når jeg går på tur er det ikke go...

litt av hvert

God morgen. Jeg har ikke helt kommet ut av feriemodusen,men det kommer litt etter litt og hverdagen innhenter meg . Jeg har jo fått vasket opp alt av kle,så ser jeg på bloggen til Gretashobby att...

vel hjemme

I går kom vi hjem fra ferie,det har vært mange deilige dager ) vi har opplevd alle værforhold,sol,regn,skyet og hagl,vi har svetta og vi har vært litt hustrige,men vi har kosa oss ) noen reisebrev...