september 2016

jeg skulle rydde

joda intensjonen om å virkelig rydde i dag var god,jeg skulle sortere i mine magasiner jeg tok dem inn på stua,og neida ikke alle er mine) men vi har en stor kiste jeg putter dem nedi etter at...

det nytter ikke å fornekte det

Vi har hatt en usedvanlig varm høst til no,varmere enn i sommer,men her hos oss nytter det ikke å fornekte tiden vi går i møte,nemlig vinteren. Den kommer om vi vil det eller ei ,her i veka kom ko...

symaskina og eg

Jeg har sagt det før,jeg og symaskina er ikke bestevenner,men når jeg ombøblerer på romma i heimen blir det nødvendigt med nye gardiner også. Jeg såg etter i går om det kunne finnes noe i Volda og...

en grei onsdag

Det var meldt er fryktelig vær i dag,jeg likte det ikke da eg skulle til Volda,men det været dukket ikke opp og paraplyen fikk ligge i posen ) Legetimen var tidlig og jeg slapp venting,så da eg va...

mørbanka

Ja en blir mørbanka når en flytter om på rom i heimen,dagen i dag har vært nokså lik dagen i går,men no er det meste på plass )) skal på loftet med en del til en iten sofa,men den lyt mannen hjelpe...

opp og ned og fram og tilbake

Jeg skulle kose meg og lese blogginnlegg i dag men det har jeg desverre ikke hatt tid til. Her har det gått opp og ned nesten hele dagen,et avbrekk da jeg sykla til strikkekafe ) vi har et stort h...

hjemme igjen

ja så har vi vært på tur igjen,denne gangen besøkte vi mine foreldre i Måløy ,en koselig helg for vi overnattet der også med nydelig vær og temperaturer over 20+ må helgen bli bra ) Jeg v...

0 hull

Da var årets tannlegebesøk over for denne gang,og det var 0 hull ))) dyrt alikavel,en tusenlapp for å sjekke og pusse tenna er god timesbetaling . Det er jo slik da att denne fruen har mange timer...

fort gjort

ja det var fort gjort å stelle hjortekjøttet i kveld )) en kasse ferdige vacumpakker med div stykkningsdeler og en svær pose med kjøttdeig,skal ikke ha matmangel i vinter her i huset nei og j...

dagen tok en annen vending

Dagen i dag skulle egentlig være nokså travel,ja for vi fikk en halv hjortekolle som måtte hentes i dag og jeg var forberedt på å stå hele dagen på kjøkkenet og partere og pakke,men slik ble det ik...

noen dager

Det er onsdag og hva skal en si om denne dagen da ? jeg har virkelig ikke gjort annet enn å lage middag,jeg har øresus og litt bomull i toppen,neida er ikke syk bare ting som jeg kunne vært foruten...

Befriande

Noen dager er av en slik art att en bare vil bort og slippe å tenke ,i dag var en slik dag,hva gjorde fruen da ? Jeg tok sykkelen og syklet noen kilometer fram til ei venninne og det var balsam fo...

sykkeltur

Det er mandag og mandag betyr strikkekafe ) da været er varmt og fint tok jeg sykkelen fram og syklet ,det er befriande deilig med en sykkeltur og jeg har snart lyst på en litt lengre tur ) je...

søndag

Det er søndagsmorgen og vi våkner til en fantastisk fin dag,hvor ofte kan en sitte ute i teskjorte og spise frokost i midten av september ? vel det kunne vi på søndag,det ble dermed en lang og...

en fargerik helg

Hjemme igjen etter en fantastisk flott bobiltur og det har virkelig vært en fargerik helg ) Turen gikk til Stryn og der valgte vi å ta turen over gamle strynefjell som i dag kun er en nasjonal tur...

restegarn

Når en strikker blir det ofte smårester igjen,og ikke alt passer å bruke til noe spesielt.Jeg har hatt utrolig masse restegarn liggande i forskjellig tykkelse og kvalitet,for et par år siden gav je...

verdifullt

God morgen Jeg tror jeg har skrytt litt uhemmet over kor flink min søster er,hun er kunstner og lærer i kunst og håndverk )) og jeg mener bestemt att hun kan male og tegne alt )) så altfor mange ...

sommer i september

ja det er virkelig en ny sommer nå og det i september og det må bare nytast )) Når hagen egentlig skal begynne å takke for seg så har min iallefall funnet ut att den virkelig skal gi alt igjen ...

Magiskutfordring dag 5

siste dag med utfordring på Unnis magiske channel ,der en må fokusere på det gode i livet )) I dag skulle vi gjøre noe magisk for noen ,og skrive om det på bloggen. Jeg startet dagen da med å ten...

Magiskutfordring dag 4

dag 4 med magi,og i dag er det snakk om hva som er det mest magiske som har hendt oss i år ) ja hva skal jeg svare her da,jeg har opplevd masse dette året som har vært magisk når jeg tenker tilbak...

gave

ja jeg har ikke fått vist fram gaven frodith delte ut da jeg svarte rett på en utfordring hun hadde for en liten tid tilbake ) det var skolisser vi fikk i gave eller premie ,noen har vist sine og v...

Magiskutfordring dag 3

dag 3 i Unnis magiske utfordring Noe magisk du gleder deg til )) Jeg er utrolig glad i min søster men ser henne så altfor skjelden,men når har dei planer om å komme en tur i høstferien og jeg gle...

Makrell

Makrell endten liker du den eller ikke )) jeg liker den,men aller best som pålegg . I går var jeg heldige for etter å ha fisket i timer og bare fått en makrell slo mannen til med 6 stk om kvelden ...

jeg prøvde

i går hadde vi en svært varm dag,da måtte den tilbringes ute. Da jeg var i skogen og såg etter traktkantareller sist torsdag måtte jeg se hvor jeg sette beina for dei poppet opp overalt,i går tok ...

Magiskutfordring dag 2

Unni har en magisk uke gående igjen og vi er innvitert til å dele våre magiske tanker i disse dagene )) dagens oppgave er å reflektere over hva som er magisk med deg,altså med oss selv )) hvordan...

Magiskutfordring

Det r magi ute og går,magiskliv har satt i gang en utfordring  ,det er magi som gjelder )) Hvordan vi tolker oppgaven er opp til oss selv,vi kan bruke ord eller bilder bare fantasien setter g...

siste bit fra helgens tur )

Det er søndag og vi må tenke på veien hjem,men vi starter med en god frokost før vi pakker og kjører . Turen går via Førde ,vi hadde egentlig planer om å rusle en tur i Førde,men siden det bare va...

reisen videre

vi kjører videre og forlater øya vi har vært på vi vil få med oss det meste og sviger inn på en vei vi var nyskjerrige på,en koselig liten plass med små kvite hus vi kommer til veis ende ...

Bakenfor fjella - en nydelig bobiltur

Da jeg var 6 år gammel kom jeg til Måløy hvor jeg vokste opp,når en bor der ser en fjell nå en skuer utover sjøen men jeg har aldrig vært der ute . Fredag sette vi oss derimot i bobilen og reisen ...

hjemmelaget pålegg

da jeg hadde bursdag i sommer fikk jeg en fin gave med elsdte sønn og familie,en påleggskoker jeg har nå prøvd den for første gang,denne består av flere deler et lokk,en plate med fjør på...

en aktiv dag

ja dagen i dag har vært fin,og jeg har vært aktiv hele dagen )) vi fikk en varm deilig dag og solskinn og det måtte jo nytast. Først ble det en tur for å se til traktkantarellane ) jeg pluket med ...

kantareller

litt soppundervisning på morgen kvisten )) i dag tenkte jeg å vise dere kantarellen ,det er slik jeg har forstått det den soppen dei fleste føler seg trygg på og liker ) Men går du i skogen så er...

Rognebærgele

i år er det utrolig masse rognebær i trea her hos oss,og dei er bare så vakre der dei farger naturen med vakre farger . No er det slik att noen ønsker å benytte noen av disse bærene og lage rogneb...

En dag i fjellet

I dag ble det en hel dag i fjellet,jeg pakket sekken ,og jeg hadde selvsagt en plan så spann og bærplukker var med ) Det begynte å regne da jeg ruslet oppover mot skogen ,jeg vurderte å snu,men he...

luksusproblem

ja jeg har et luksusproblem ,PLOMMER Det er slik att her i hagen blir det sykt masse plommer,2 opalplommetre men i år er det kun plommer i et halvt tre )) alikavel sitter jeg med et luksusproblem ...

dikt utfordring

...

mine strikkerier

ja her går det ikke bare i sopp selv om det er mye sopp nå om dagen )) i dag var det strikkekafe og da er det strikkerier som gjelder,sykkelen kom fram for det er nær snart 4 kilometer til huset vi...

joda jeg var ei blid ungjente

jeg utfordrer meg selv ved å legge ut noen ungdomsbilder av meg hi hi og jeg var stort sett ei blid og livsglad jente jeg hadde det mye moro som 16-17 åring ,men en ting jeg ikke likte var krø...

en deilig helg

Vi tok bobilen og dro på tur i helgen,vi var lei regnet og håpte på å finne litt sol )) Vi kjørte til Grodås og videre til Stranda,over fjellet og ferge fra Stranda til Linge så var vi i Valldal ...

det ble bedre

Dagen i daag starta med skikkelig regnvær,ja det var da jeg egentlig skulle hatt bakedag hi hi ,vi har hatt mye vind,og innimellom kan vinden være en hjelpande hånd,for vi har noen høge plommetre,o...

regnet uteble

Ja i dag var jeg sikker på att det kom til å regne mye, det regnet litt da jeg stod opp så jeg bestemte meg for å være husmor  ) men regnet det kom ikke ,en og annen dråpe,men det tørka fort o...