september 2017

...

Islandskofta mi

Da var jeg helt ferdige med islandskofta jeg har strikket jeg er meget forngde :) den er strikket i dobbel pltuloppi p pinne nr 6 og blir nok en stor favoritt nr kulden kommer krypande. Det...

dagene nytes

ja jeg m si det,dagene nytes for det er fortsatt bl himmel hos oss og utp dagen kommer temperaturen oppi et tall over 20+ :) vi har kommet dit att solen ikke dukker opp her i tunet hos meg f...

ny kjole

i gr kom en pakke jeg har ventet p,og i dag tok jeg busen bortover for hente den ,vret er jo helt fantastisk med sol og sommervarme og det aller beste var att veslejenta vr var hjemme p dagt...

Kloke ord

Livet skal ikke telles i dager, timer og minutter,men i yeblikk.     nsker dere alle en nydelig fin dag

Husk utnytte tiden som et redskap, ikke en sofa.   og her har jeg utnyttet tiden i dag til strikke ferdige Islandskofta mi den henger n ferdigvasket,gjennstr sy midt framme og ...

fjellhytta

God morgen.Noen av dere hvet nok att vi har en fjellhytte,men noen av dere er nok nye ,og det er desverre ikke ofte vi bruker hytta vr,det blir lettere ta bobilen :) Men heldigvis har vi barn so...

Du kan ikke  &nb...

Billing

God morgen.Sndag reiste vi fra Dnnfoss veien gikk hjemover men vi stoppet p Billing,vi ville ha en fjelltur fr vi reiste helt hjem og valget falt p Billingen som ligger i Sjk komune ,det tilh...

Dnnfoss

da vi kom over gamle Strynefjellet kjrte vi videre til Sjk komune og havnet p Dnnfoss en spesiell og vakker campingplass som ligger fint i terrenget mellom vakre furutrr campingplassen ligg...

en tur over gamle strynefjellet

helgen hadde et vakkert vr,varmt og solskinn,og siden bobilen ikke er i bruk nr frosten legger seg p veien,s nyter vi helgene n nr det er s flott ute. Denne lrdagen kjrte vi over gamle st...

Kloke ord

frtirene er nr hodet faller p plass og kroppen faller sammen   nsker dere en fin lrdag,

noen gr og noen kommer

Jeg satt og daffa lenge i dag,rota meg inn p noe som heter Wish og det kan vre skummelt,for der kan en vist bli sittande lenge :)) men jeg greidde lsrive meg,kledde p meg og gikk ut,det var t...

Kloke ord

God morgen. Her om dagen fikk jeg en hyggelig liten gave i posten,en premie fra snille gode frodith,en liten bok med gode ord :)) jeg har ikke lest det hele for jeg har lyst til dele ordene med ...

som en rubin

i gr plukket jeg druene i drivhuset mitt,dei er sm er fulle av stein og absolutt ikke noe en spiser og koser seg med,men saft fra druene gjr seg,med sin rubinrde farge. Siden det var mrkt og ...

Dvergpincheraimitthjerte sin bloggutfordring

Toini har utfordret oss ,hun tar jo mange vakre bilder,og liker spesielt drpebildene :) vi har blitt utfordret til lage noen ord til ett eller flere av bildene hun har lagt ut p innlegget hvor ...

mrkt

god morgen,fortsatt 10+ her om morgenen,men da jeg skulle ha morgenkaffen var det s mrkt,veldig mrkt igrunnen,s jeg m ta en titt ut av vinduet . himmelen var mrkegr,ja nesten svart,men la...

dagen ble fin den :)

nr jeg endelig fikk bakenden ut av gostolen s ble det en fin dag og jammen fikk vi solskinn ogs . Det frste jeg gjorde var g en tur for se om nye sopp hadde poppet opp,og det hadde det :)...

tung i baken ?

I dag slver jeg vist bare,rett og slett litt tung i baken hi hi ,men jeg skal tvinge meg ut p tur,m innom soppskogen min og se om der er kommet flere traktkantareller :) for dei kommer jo litt e...

Sndag og ny dag i fjellet i vente

det er sndag,og jammen sov jeg godt etter lrdagens topptur :)) vi bestemmer oss for en litt mindre fjelltur p sndag,men jammen ble det en ny topptur :)) ikke like hgt oppe som lrdag,men hgt ...

Tesse

god morgen.Ja dette har vrt en helg som var skikkelig balsam for sjelen,nydelig vr,herlige mennesker og fjellturer som var magiske :) Lrdag ville svogeren min ta oss med p en bltur,men han pas...

kreativ p kjkkenet

Ja i dag har jeg vrt husmor,noen dager m en styre litt i heimen.Som jeg skrev tidligere i dag s har jeg laget tyttebrsild ,jeg lvde en del lake s veien ned i kjelleren var kort,jeg tok opp fl...

Sild

Det er litt merkelig dette med lyster,jeg har tenkt slik p marinert makrell,og jeg har prvd fange den,ja senest i dag :) men den er ikke p hugget,den svmmer fint forbi,jeg ser den,svre stime...

det mtte bli en tur i skogen

det er en gang slik att en blir litt hekta av leite etter sopp,og soppen er som bringebra,dei vokser fra dag til dag,det er ferskvare rett og slett :) n hadde jeg ikke vrt i mine vante skoger ...

nok en fin dag

I dag syklet jeg til ei venninne,hun bor no p toppen av en lang bakke,s sykkelen fikk st igjen nede ved sjen nr jeg ruslet oppover,sammen gikk vi en fin tur opp i dalen det er vakkert her o...

frodith sin utfordring

hvorfor kle seg i grtt nr verden er full av farger ,farger som gir livsenergi og glede,farger som gjr en glad,farger som fr selv den aller minste,den som str der helt alene utenfor til bloms...

2 fluer i en smekk

jepp i dag er det valg,jeg tok sykkelen og syklet dei 2 kilometerane det er til Bjrke,der lste jeg sykkelen og spaserte opp til valglokalet og avgav min stemme.Men no er det jo slik att det er en...

Sndagens tur

Vi vket til en fin dag i Valldalen,og diskuterte litt hva vi skulle finne p ,valget falt p Tafjord,s vi gjorde oss klare og kjrte videre innover til Tafjord,der fortsatte vi opp til Zakariasda...

Bispen

God morgen.Ja da var hverdagen her etter en fantastisk helg,vi tok bobilen og reiste p tur og som dere n hvet bor vi slik til att vi har mange flotte omrder ganske nerme oss :)) Vi kjrte til H...

det ble en nydelig dag

da sola klatret fjella i dag morges forsvant tken,og da husarbeide var unnagjort kledde jeg meg for en tur ut,i dag mtte det bli litt mer opp i hgda,ville ha utsiktbilder i dag det ble sol i ...

spindelvev

nr en tar bilder s prver en f frem det vakre,en ungr det som ikke gjr seg p et bilde,slik som ledninger som henger p kryss og tvers i lufta :)) men vi liker alle strm s ledninger har v...

granium eller pelargonium

for meg er det samme blomsten,uansett navn s elsker jeg disse skjnnhetane :)) Det er hst og flere og flere pynter opp med lyng,lyngen er vakker den,men her blomstrer det fortsatt s fint att mi...

tke 8 september

God morgen,ute er det tke,den kommer og gr utforbi ,i skrivende stund ser jeg mesta ikke ut glaset,i neste yeblikk klarner det og tka legger seg langsmed bakken,dette gir en spesiell stemning ...

det mtte bli skogstur i dag ogs

hadde egentlig lyst p venninnelag i dag,men det passet ikke for noen,s da tenkte jeg att det fikk bli nok en dag i skogen :)) har jo lrt meg kremle ,har noen skoger jeg ikke besker da det ikke ...

utifrilufts utfordring

Ja vi ble jo utfordret av frk utifriluft til vise frem stedet en bor p :)) Jeg bor p bygda ,det er en lang dal inn til oss og mange sm grender eller steder,min boplass heter Leira )) og her b...

Kremle

som der n hvet s liker jeg g p jakt etter gode matsopper :)) i noen r n har jeg holdt meg til dei trygge som jeg har lrt nr jeg har vrt p soppkontroll. Vel jeg har hatt et nske om l...

litt av en dag

plante 2 opalplommetre var sikkert lurt med det amme ,men nr begge trrne bugner over ende,ja da kan en lure p hvorfor en ikke plantet bare et tre :)) Det er fortsatt mer der ute,men jeg har t...

det ble en del vind

Hos meg modnet plutselig plommene litt for fort og i tillegg fikk vi ganske sterk vind i dag,jeg gikk ut for hste og da regnet det i hode p meg ,ikke av regn men av plommer,s ryddet jeg litt i...

jeg hadde et nske

ja i gr var dt sndag og jeg hadde et nske for dagen,det har seg slik att vi har soppkontroll i rsta / Volda en dag p hsten,den er p Ivar Aasentunet midt mellom rsta og Volda,n kan jeg mang...

det tar sin tid

i dag startet jeg dagen med lage nystekte vafler til frokost s tok vi oss en rask handletur,vel hjemme bestemte vi oss for en dag i fjellet det var sommertemperatur i dag s jakken fikk bl...

alle gode ting er tre :))

Ja i dag hadde jeg tenkt meg p en liten tur rundt garden men dere kjenner meg n,en liten kurv mtte vre med :)) for jeg gr tross alt forbi skogen min men da jeg kom opp gikk beina av seg ...

1 september

God morgen :) ja n skriver vi september,det er hst,kveldane blir mrkere,dagene kortere men det er uansett en herlig tid. Rart jeg er fdt i jun jeg som liker s godt hsten hi hi ,fjella fargen...