oktober 2016

Strikkekafe

Det har regnet i dag,ikke sånn striregn men nok til att eg tok på både regnjakke og regnbukse da jeg ruslet avgårde til strikkekafe men jeg valgte uansett å gå tunellen i dag,ikke nødvendig å ...

god morgen

Det er mandag,ute er det grått og vått,jeg skal ut og gå men det er ikke rett ennå ) nå er det kaffe og god morgen norge som gjelder,så trenger teppa mine en omgang med støvsugeren. Jeg var innom ...

Alene hjemme

I dag reiste min bedre halvdel og svigermor til Oslo,ja bilen ble fylt opp med flere borer også,begravelse i morgen er formålet og jeg er derfor alene hjemme til tirsdag. Før folket mitt reiste ti...

dagen i bilder

ja ja sånn er det,no fikk jeg lov å legge ut bildene mine hi hi.Som dere ser fant jeg traktkantareller i skogen om noen skulle lure så er disse to samme sopp bare litt forskjell på hvor mange ...

lørdags spasertur

i går vart det ikke mye til bevegelse på denne fruen,ute blåste det på tvers og det regnet,sluddet og haglet hele dagen,nei jeg satt godt plantet i gostolen med strikkepinner i går ))men som alle h...

Håndarbeidsnytt

På tide med litt håndarbeid,for det er no slik att jeg sitter og putler med litt innimellom andre sysler ) det tar bare tid å få ferdigstilt noe. Jeg oppererte jo skuldra sist vinter,den har blitt...

hjemreisen

god morgen,vi har kommet til lørdagsmorgen,planen var å ta laust i 10 tiden ,men svigerdatter var fortsatt ikke god og måtte på legevakten inne i Trondheim,dermed startet vi hjemturen en time tidli...

kveldstur

vinteren nermer seg og når en da har en fjellhytte ,så må den stenges før snøen legger seg i fjella,så da vi hadde spist middag i kveld kjørte vi opp til hytta ,ja den er ikke lengre borte enn att ...

flere feriedager

God morgen. Jeg er fortsatt på tur,det er torsdag og sønnen steller guttene og tar dem til barnehagen,svigerdatteren vår har feber og holder senga,jeg rydder litt og kler meg,dagen skal brukes til...

en fin ferie

Da var jeg hjemme etter en liten høstferie i Trøndelag )) dvs på Melhus hos elsdte sønnen vår. Jeg tok nattbussen og var fremme tidlig onsdag morgen,det ble til att jeg fikk passe elsdte barnebarn...

godt å gå litt

Natten ble kort for min del i natt,ikke ofte jeg ikke finner søvnen,men i natt ble det lite av den sorten 3 t og 5 min for å være helt presis,godt jeg ikke skal på jobben ) Det er mandag og da er ...

stille

etter 1.5 uke med masse forlk i huset,både oppe hos svigermor og her nede hos oss så ble det stille i dag og tilbake er det bare meg og mannen,sånn er det. Da mine gjester hadde reist fikk jeg vas...

søsterbesøk

God morgen.Ja jeg har søsterbesøk men i dag reiser dei videre ( vi har hatt noen herlige dager sammen ikke bare søsterbesøk,selvsagt svoger også + et par døtre som ville hilse på ho tante ja og et ...

pålegstek til middag

Ja i dag blir det faktisk en hjemmelaget stek til middag, jeg viste dere fremgangsmåten her om dagen ) jeg tok malt hjortekjøtt og malt lammesvonge krydret med salt,pepper,rosmarin og einebær ...

gourmet ?

I dag gjør jeg et nytt forsøk,for dere som følger meg så har jeg tidligere skrevet om påleggskokeren jeg fikk av elsdte sønn og familie  ) første forsøk gikk greit men var ikke helt perfekt,ka...

Glatt

strikkekafe i dag og ute var det glatt,så glatt faktisk att jeg måtte gå i grøfta for å komme meg ned på hovedveien hvor det var saltet.Jeg spaserte,en fin spasertur siden været er så vakkert ...

søndagstur

Fortsatt nydelig vær ute ,det er søndag og mannen ville en tur ut i naturen.Vi har besøk i huset,og hun ville mer en gjerne være med på tur,så vi lagde nistepakke og kjørte avgårde,ikke langt bare ...

klargjøring

I dag skulle jeg vaske bobilen nok en gang,men ville vente til solen tittet frem.No er det jo slik att sola ikke kommer før 14 så fram til da fikk jeg vasket over noen gulv,fargela litt i fargeboka...

fjelltur

I dag måtte det bli en fjelltur,ute var det -0  da jeg stod opp det var kvitt for det meste så jeg ville vente til sola kraup litt ned i fjella ) Da jeg såg att det begynte å skje kledde jeg ...

Baker Hansen

ja da har vi vært på konsert på låven ) som jeg skrev her tidligere i uken så har sønnen til grannen vår flyttet hjem og han er pianist ) en meget dyktig pianist også. Drømmen hans er en egen flyg...

det minker på tiden

det er fortsatt nydelig solskinn og det nytes virkelig,men det minker med tiden vi får ha den.I dag kom den kl 13.30 og og forsvant etter en ca 2.5 time .Nå er det ikke slik att vi ikke har sola me...

en koselig dag

mandag og strikkekafe,himmelen er blå og sola var ventande på ettermiddagen. Først tenkte jeg å sykle,men vart litt usikker på om det kunne være litt is på asfalten,så jeg ombestemte meg og tok fa...

god morgen

Det er mandag og kalenderen sier att det er oktober,ute er det blå himmel og det tegner til å bli en nydelig dag sola viser seg der oppe i toppen av fjellet,men det er høgt oppe,først når kl p...

på tide med vinterdekk

Da var en koselig helg over,vi har hatt veslemora på besøk vi har hatt sol og blå himmel ) litt regn i går men bare byger.Jeg og lillemor tok en høstrydding i grønnsakshagen og fikk hø...