november 2012

0 energi

I dag har jeg 0 energi og jeg tror jeg hvet hvorfor,jeg har hengt opp julelysa mine og tent dem og siden jeg synes det er koselig så lot jeg være å sette på andre lys :)ja bortsett fra et par leven...

Snart advent

Nå nermer advent seg i full fart og jeg har så smått brukt dagen i dag til litt forberedelser. Jeg hadde først tenkt å henge opp julelys ute i dag men så langt har jeg ikke kommet,vi får se om det...

Hyggetreff

Da var denne dagen kommet mot kvelden og det har vært en fin dag. Som jeg skrev tidligere i dag så bruker pensjonistane i bygda å møtes hver onsdag til en spasertur sammen og 1-2 ganger i året lag...

God morgen.Her i huset er halve middagen ferdige :)hjemmelaget kjøttsaus,så er det bare å koke fullkornspasta rett før gutta kjem. Det er fortsatt opplett og tørt ute men med et tynt skydekke,det ...

Tidlig helgerengjøring

I dag tok jeg en litt tidlig helgerengjøring,så alle gulv har blitt ryddet ,vasket ,støvsugd og tepper ristet og luftet :))ja noen vegger har også blitt vasket :) Det har seg slik att vi skal på j...

bakstedag

Dagen i dag har ikke bare bestått av tur og trim ute,jeg har også hatt bakstedag :)det dufter deilig i hjemmet og jeg har omsider kunnet finne gostolen så resten av kvelden skal viast kos :)) i ti...

mandagstrim

Etter en helg der mange timer ble tilbrakt på baken var det greit å trimme litt i dag. Startet derfor dagen med å sette på en vaskemaskin og sette brød deig til 8 brød,så kunne jeg sette meg ned o...

Kostur

Da var vi hjemme etter en skikkelig kosetur til Trøndelag:)vi var kjempeheldige og hadde solskin hele helga skulle ikke tro det var slutten på november her våknet vi til en fantastisk morgen i Me...

årets julekjole

Da er julens kjole i boks,:)ikke rart gubben ikke vil stoppe på den butikken hi hi,der var jo så mange fristelser:) Får se om jeg skal ha et større smykke rundt halsen,ellers er jeg godt fornøgd

Jeg skulle blitt hørt

No har jeg fått svar med legen på disse skuldrane mine og det kan se ut som att jeg skulle ha blitt hørt for lenge siden,ja ja det er bare å vente på timen hos ortoped så får eg bare ta det som må ...

hjemmelaget

Som jeg skrev tidligere i dag hadde jeg planer om å lage pakkelapper i ettermiddag,noen ble det men ikke mange jeg skal lage flere :)men i dag ble det kun disse 6. Jeg fikk nemlig hyggelig vennin...

på tide

God morgen,eller god dag heter det vel no :) Da jeg stod opp i dag var det 13,3+ ute :)helt utrulig med tanke på hvilken måned vi er i. Siden jeg ikke hadde planer for dagen fant jeg ut att det v...

Strikket setersdals drakt

Ja nå er den ferdig strikket ,jeg mangler knapper til ryggen så det kommer på når jeg får kjøpt. Det skal også lages et belte,når dei banda er kjøpt og jeg har fått laget belte kommer det avslutta...

13,3+

Helt utrolig,vi har virkelig 13,3+ ute og det i midten av november.Det er bart og tørt og hadde det ikke blåsk hadde jeg nesten trodd det var våren som var innom på besøk :)) Jeg har vært ute og s...

mandag

Da var denne mandagen snart gått og jeg har hatt en utrolig fin dag :)) Det har vært strikkekafe og i dag satt latteren ekstra løst :))det går mot jul og vi skal bare møtes slik 1 gang til før vi ...

mmmmmm hjortepølse

I år leverte vi hjorteslaktet vårt til en pølsemaker,da jeg var på muritun fikk karane mine halvparten hjem ferdig vakumpakket og merket med hva dei forskjellige partene heter. Resten av avskjæret...

God morgen

Seint oppe i dag :))ute er det 5+ og regn,skikkelig guffent med andre ord. Jeg skal bare slappe av og nyte dagen i dag,strike og kose meg med min kjære. I går var vi i familieselskap,50 x20 års f...

Fredag

Fredag og helg,ute er det fortsatt mildvæt,litt regn og vind. Jeg har strikket ferdig en ullbukse til et av barnebarna i dag,nå gjennstår det å feste ferdig litt ståder og dampe lett over guttung...

Flink pike

Jepp jeg skryter av meg selv i dag hi hi :))for jeg har vært flink pike. Det første sønnen sa når han kom hjem fra jobb var,har du pynta ? hi hi både ja og nei.Jeg har rydda på spisskammers og stu...

En tur ut i skogen

I dag benyttet jeg anledningen til å ta en tur ut i skogen medan det var oppholdsvær :) Det er fin trim for jeg må gå opp en lang bakke for å komme opp til utmarka :))Da jeg kom ned igjen tok jeg ...

100 år siden :))

God morgen.Ja i dag forsov eg meg :))Våknet først kl 8.15 og lurte på hvorfor jeg ikke hørte karane på kjøkkenet :)men selvsagt ,dei hadde jo reist på jobb. For tiden så er ikke hendene mine gode,...

innkasso jeg ?

Nå trodde jeg et øyeblikk att det hadde begynt å rable litt oppi topplokket :))for i postkassen min dumpet det en rekning med varsel om innkasso :(innkasso jeg som heller betaler 2 uker før en 1 da...

fjelltur og julemesse

I dag våknet vi til vårfornemmelse,nesten blå himmel og 10 +,dette innbød til en spasertur etter frokosten :)og når min kjære tar meg med på spasertur burde jeg snart ha lært att det blir klatring ...

lørdag

Vel heime og mett i magen :)jeg og min kjære har hatt en heldag i Ørsta i dag,tror det er mer enn et år siden sist vi hadde en slik dag på en vanlig lørdag.Skjønner ikke hvordan noen kan greie å ha...

herlig

Da var førmiddagen over og huset lukter herlig,jeg tør påstå att huset lukter jul :))det er ikke jul ennå jeg hvet det men 1 søndag i advent begynner vi å hygge oss med kaffe og julekaker :)) jeg ...

julebakst

God morgen kjære venner . Da var dt fredag og her i huset er dagen i gang.Ute er det -0 men siten det er svarte natta ser jeg ikke om det er klar himmel eller skyet :)) Det er fredag og straks he...

da var det bestemt

Jeg beholder fastlegen min :))jeg får en lang reis for å komme til Sæbø men legen sa att vi kun får refundert reise om vi beholder fastlege i ørsta komune,går det ikke buss og en ikke kjører bil ha...

Bygdeliv

God morgen kjære venner. Bygdeliv ja det kan være så mangt,men en ting er sikkert det er et fredeligt liv :)da vi flyttet inn hit hadde vi taxi,buss 7 dager i uka,2 butikker,bank,post og lege :) ...

kosedag

det er straks tid for å begynne på middagen her i huset.Jeg har ellers hatt hyggelig besøk i førmiddag av 2 kjekke damer :)vi har pratet og strikket og kost oss med kaffe og boller. Ute regner det...

da var det gjort

he he måtte flire litt på røndtgenavdelingen i dag :)jeg så bilde skulle takast medan jeg låg i sideleie :))det var streng beskjed fra legen på muritun hi hi.Stakkaren hadde alldrig hørt om det før...

En fin langhelg

Da var en fin langhelg over :)har hatt huset fullt så det har overhode ikke vært tid til blogg. Lørdag hadde vi 4 middagsgjester,jeg serverte helstekt kalkun til middag,rips til desert og eplekake...

Pause

Ikke bare bare å vaske hus over 4 etasjer,tørketrommel i kjeller vi bor i 1 så må vi opp 2 trapper forbi svigers for å komme til gjesterom i 3 etasje.No trengtes det et vask helt oppe på toppen ogs...

full booket

God morgen kjære venner.10+her i dag også,godt med vind og omtrent snøfritt :))da er jeg fornøgde.Tror jegerane også er fornøgde ,jakta startet litt trått da hjorten stod høgt i fjella,men med snøe...

fra en svunnen tid

Har fått en etterlysning på gamle hus-kvernhus :)har leita litt i arkivet og funnet noen som jeg gjerne viser igjen dette kvernhuset er nå historie men no e det natta for her har skallebanken til...

litt småstrikk

God morgen kjære venner. I dag blåser det friskt ute og jeg våknet i tillegg til 10+ grader :)det kan jeg like.Snøen som kom smelter fort,alikavel er alle markane fortsatt kvite. Om det passer se...