reise

morgentrim

Vi nermer oss slutten på dagene ved hytte nr 2,etter en dag med svært lange avstander i bil og utrolig mange opplevelser bestemmer vi oss for å roe ned og starte dagen med bevegelse,litt morgentrim...

en fin ferie

Da var jeg hjemme etter en liten høstferie i Trøndelag )) dvs på Melhus hos elsdte sønnen vår. Jeg tok nattbussen og var fremme tidlig onsdag morgen,det ble til att jeg fikk passe elsdte barnebarn...

Siste stoppested er Splitt

Vi reiser fra Brac og setter kurs mot Splitt,På cruis starter og ender vi turen på samme sted og det var altså Splitt,Det er nydelig vær og den kalde vinden har gitt seg litt,noe som betyr en dag p...

vi reiser til Brac (Bol)

No var det slik att under reisen til dei forskjellige øyane ankret båten opp i små vik så den som ønsket det kunne ta et bad fra båten og det var det flere som gjorde den typen bading er ikke ...

vi reiser videre til Korcula

vi har noen timer i Korcula,det er hjembyen til Marco Polo og vi får også her en liten omvisning med guid klar for dagen ,da vi var i Dubvronik kom jeg over en desigualbutikk )) for meg som ku...

vi annkommer Dubvronik

vi kom til Dubvronik utpå ettermiddagen etter besøket på Mljet,men før vi ankret opp seilte vi rundt så vi skulle få se muren rundt gamlebyen fra sjøsiden ) murene til venstre er en borg som i...

Mljet

jeg sitter her og venter på att mannen skal komme fra jobben ,potetene koker og resten står i ovnen,da kan jeg like godt ta dere med til Mljet. øya Mljet er den sørligste og østligste av dei s...

Peljesak-Trstenik

turen går videre og målet er øya Peljesak,det er noen timers seilas og hva annet kan en finne på da enn å ligge i le for en kjølig vind og sole seg ) no hadde fruen smurt seg godt i ansiktet )...

Skjærgårdscruise i Kroatsia

Da skal eg prøve å vise litt av den fine turen vi har hatt ) etter noen timer i lufta så landet vi i Splitt hvor en buss ventet for å kjøre oss en god halvtime til båten vi skulle bo på under hele ...

Siste kveld

siste kveld på sunny beach bestilte vi en helaften på en restaurant oppi på høyden,vi ble plukket opp med buss og guide fra startours.Turen opp tok ikke mange minuttene men du for en flott utsikt v...

fortsettelse på reisebrev

Da vi var i Bulgaria feiret jeg og min kjære 31 års bryllupsdag :)og den dagen tok vi oss en utflukt til Nessebar,det er en liten øy utenfor Sunny beach men den er fast til land så vi tok taxi dit ...

Bulgaria og Sunny beach

Jeg vist ikke hva vi reiste til,fikk no litt forskjellige utalelser etter att biletten var bestilt :))en plass for festglade ungdommer ble det sagt. Vel det var sikker det også men jeg såg bare gr...

Henta barnebarnet i dag

Det ble 5 åringen som kom til oss og her skal hun være til mandag,vi kjørte til Ørsta og plukket henne opp og fikk handlet en god grann samtidig. Vel heime bestemte veslemor att det skulle være gr...

God morgen

På tide å begynne det virkelige liv kanskje :))Forma kommer seg,øyebetendelsen forsvinner men jeg har fortsatt dotter i ørene og en stortå er følelsesløs på 3.dagen,akkurat det er ubehagelig og ikk...

Turens siste dag er i Dubai

God morgen kjære venner,ja nå har vi kommet til den siste dagen på cruiset og den er i Dubai. Siden vi skal ha lugarene våre til kl 22.00 om kvelden får vi en lang og god frokost før vi drar ut på...

Abu Dhabi

Reisen fortsetter og vi har nå kommet til Abu Dhabi etter en hel dag til sjøs,og nå får dere vite hva jeg kjøpte meg på HM :)) vi kjørte gjennom et enormt ørkenlandskap men det er allerede planla...

Muscat Oman

Siden jeg ikke er i form til noe annet kommer det et nytt reisebrev :))Det er dag 3 og vi annkommer Muscat i Oman og her blir vi i 2 dager denne dagen besøkte vi kun et marked,den var innenhus og ...

reisen går videre til Fujairah

God morgen.Ja for min del kunne den vært bedre for i dag har jeg hodepine i tillegg til øyeplager og topper i ørene,men jeg skal ikke klage det går nok over:) nei jeg tenkte jeg skulle ta dere med ...

Livet ombord

Hvordan er livet ombord på et cruise skip? jo det er fantastisk,avslappende,lukseriøst,aktivt,underholdande ja det er alt du egentlig kan tenke deg. No har jeg ikke tatt bilde av alt ombord desver...

Et eventyr fra virkeligheten

Hei kjære venner da var vi hjemme etter en uke i eventyret 1001 natt,jeg sitter her og tenker att dette ikke er virkelighet,men vi har vært der og hvet at det er virkelighet :)) Desverre fikk jeg ...