miniatyrhuset mitt har fått litt småting som trengs i en heim ) og jepp jeg JUKSA

Det har seg slik att jeg var på jakt etter noe som heter mosegummi,niks slike herligheter finnes ikke i Volda iallefall,fant litt vliselig og borrelås ,det er bra så lette jeg etter leire,joda det fant eg i alle farger,den skulle i bakerovnen etter att figurane var ferdig laget ,jeg gikk videre ,jeg viste att det fantes noe annet,det kjøpte denne fruen

plastalina,en type som tørker og da kan en leke med eller pynte med det en har laget på samme måte som leiren,forskjellen er vel att denne plastalinen er lettere og ikke fult så hard som brent leire,det var mye billigere en leiren så jeg gir dette et forsøk

jeg kjøpte en pakke med 10 farger ,no gjelder det bare å lære seg å lage ting og tang da hi hi

da jeg gikk og vandret kom jeg til å tenke på en dukke til huset mitt,men det fantes selvsagt ikke,jeg komtil en hylle ,og der var det esker med miniatyrer til svenske lundby dukkehus ) og da det er lite etertraktet ble det solgt til halv pris,så jepp jeg JUKSA og kjøpte med 2 esker hjem hi hi

glass,talerkner og bestikk til 4 ,stekepanne og kasseroller,brød juica,melk ketchup og diverse her snakker vi bittesmått altså

frokost klart i kjøkkenet,pådekket til 2

det har kommet duk på salongbordet,jeg fikk en hel liten pose med stoffavskjær av ei venninne,så det blir flere duker,sengetøy og gardiner etterhvert ) på bordet står en suppeterin med lokk,den var i pakken jeg kjøpte i dag hi hi ,skikkelig juks men det synes eg var helt greit da det var halv pris .

Jeg ble spurt om jeg skulle bygge skorstein,det tror jeg ikke att jeg skal,huset får være uten,tror jeg vi får se hi hi ,plutselig ombestemmer en seg )

18 kommentarer

Siste innlegg