jeg har mye arbeid liggande

God morgen ,ja her i heimen blir jeg vist ikke arbeidsledige .

I går gikk jeg en tur ut ,sopp og urtetørkeren har vært flittig i bruk og jeg ville pakke den bort,men så ville jeg sjekke en siste gang om jeg fant flere steinsopp som jeg kunne tørke ,dermed gikk jeg i skogen

det var tørt ,vi hadde jo en tørkesommer ,så kom litt regn og soppen poppet opp flere uker på etterskudd,men det er jammen meg tørt igjen ,så rart å gå i en tørr skog på denne tid av året ,inne i skogen hadde det mreste av sopp rett og slett tørket inn,men i utkanten dukket noen kjente hoder opp

jeg hadde ingen planer om å plukke det da ,men jeg kunne jo ikke la vær heller :=)

det ble noen med hjem :=) steinsopp da ? jovist fant jeg sorten

makken er rask til å flytte inn så det meste var ubrukelig ,men jeg fikk no et par brett i sopptørkeren da + et par piggsopp dei stekte jeg i går .

Men i dag blir tørkeren pakket bort nå er jeg ferdige å plukke her jeg bor .

Når soppen hadde kommet på tørk i går var det makrellen ,ja jeg fisket jo 4 stk kvelden i forveien

jeg lagde fiskekaker av dem ,i oppskriften skulle jeg ha i rømme ,det hadde jeg ikke ,så jeg gjorde en vri og raspet en liten squash som  jeg blandet i farsen og det var slettes ikke verst :=)

Nå hadde jeg planer om å nyte resten av dagen med litt håndarbeid ,men neida her står jobbane i kø for tiden  ,da mannen kom hjem og middagen var fortært hadde vi nok en jobb å gjøre

vi måtte hente hjem et hjorteslakt som ventet på oss ,oi oi oi ,heldigvis har vi en stor gammel kjøleskap i kjelleren ,så mannen delte dyret i store deler så vi fikk det hele i kjøla og da hvet dere hva fruen skal til med i dag ,jepp jobbe med kjøttet og pakke det ,det tar noen timer for min del og da medfølger vask av gulv og kjøleskap etterpå ,så her blir jeg vist ikke arbeidsledige .

Da vi hadde hente hjem slaktet tok vi en biltur med bobilen ,mannen ville fylle drivstoff da det var noen kroner rimligere for literen i går ,vi kjørte mot Stryn ,fylte der oppe på fjellet og etterpå kjørte vi helt til Stryn

det var en varm fin høstkveld ,deilige fønvinder

det var godt å bare sitte der i bilen og nyte ,vi stoppet på Stryn og tok litt helgehandel ,kjøpte oss is og nøt tiden før vi reiste hjem igjen .

I dag blir det ikke en så spennende dag som dere skjønner ,været er fortsatt like fint men jeg får bare brette opp armane og gå i gang med slakter jobben på kjøkkenet

12 kommentarer

Siste innlegg