Det sikreste vårtegn

Ja hva er det egentlig?husker som barn att vi ventet på bjørka,ble den grønn til 17 mai? ofte måtte greiner hentes inn til driving så det har vært lange vinter tidligere også.

Snøklokkene blomstrer,gåsungene titter frem på bare kvister,solen har kommet til dei fleste av oss og snøen smelter.

Men det sikreste vårtegn,jeg har hørt att det er Tjelden og jammen var den kommet hit til Leira i dag:))

Ikke verdens beste bilde,:))men jeg var redd den skulle fly bort før jeg fikk knipset bilde.Er så utrolig skvetne nå tidlig på våren disse fuglane vår.Det ser jo ut som det er grønt hos oss på dette bilde,det er det imidlertid ikke,det ligger ett stort kvitt teppe over hele Leira,reint og fint men no er det nok.Gleder meg til å få leite fram sykkelen min.Var ute og gikk tur i dag,spaserte på hovedveien men asfalt er styggedommen selv for slitte hofter,derfor ser eg fram til å ta i bruk sykkelen :))det er mye bedre  i tillegg er det god trim.

Har hatt en fin dag i dag sola har smeltet mye snø og den varmer godt,det har skyet til no men det er ok jeg tar kvelden.Tenker eg finner fram garn og pinner skal strikke skjørt til meg selv:))det blir spennende

13 kommentarer

Siste innlegg