Hjemme igjen:))

Ja nå har vi ikke ligget vekke da,men i går hadde eg en dum dag og orket ikke blogge.

I dag har vi vært på hytta og vi har hatt en utrulig flott dag:))

Vi har litt gress rundt hytta så min kjære ville slå,da tok jeg med meg en boks og gikk tur



Det var så masse spindelvev i ansiktshøgde att eg til slutt beveget meg ned til vannet og spaserte i vannkanten:)

Jeg synes disse disse krokete fjellbjørkene er svært sjarmerende

Jeg var serdeles heldige i dag for jeg fant en hel kilo med multer:))

Da jeg spaserte tilbake kom min kjære med maten vår så vi inntok lunchen ute i det fri:))

Det var mye sopp i området men mest av denne sorten

Jeg greier ikke å identifisere denne soppen,hatten var myk som en fersk bolle:))Da jeg brøt den i to var rørene likk grå på farge resten krittkvitt men dei var fulle av småmark

Denne er jeg ganske skker på var en rødskrubb

Den var fast og fin hadde tenkt å ta den med hjem men også denne var full av mark

Jeg gir opp soppen og ser heller etter blåbær,jeg finner alikavel en sopp og den var garantert en brunskrubb den var ikke stor men fast og fin og ingen mark i :))alikavel jeg tok den ikke med hjem.

den hadde kvit stilk innvendig også,dei 2 første jeg viser var brune inni stilken


jeg fant blåbær,ferdig rensket 2 kg:))



Vel heime rørte jeg multene og kokte blåbærsyltetøy:))

Vi har nå kost oss med fersk multekrem:)livet er ikke så verst tross alt:))

Nå nærmer fastetiden meg,og i morgen tidlig blir det opperasjon og jeg som elsker frokost:((ja ja jeg kan kose meg litt til i kveld

14 kommentarer

Siste innlegg