Ubs,dette lover ikke godt

Jeg bor i et meget gammelt hus og kjelleren er som gamle kjellere er ,ubrukelige til oppholdrom.

Vi lagde derimot til et lite rom så vi kunne oppbevare div der nede.På stua vår hadde vi en stor 3 delers seksjon,men for et par år siden fikk et av barna våre det føre seg att den måtte ut:)hun tok loven i egne hender og begynte når mor var ute og gikk…..kun en del fikk stå igjen:)

dei 2 andre delane blei bært ned i kjelleren og sett opp på det nyopp pussa kjellerommet,nå kunne jeg fylle den med julepynt,påskepynt og div annet,greit det:)

Sette også opp en bokhylle med 6 hyller og fylte opp med alle mine bøker.

Men hva skjer,jeg skulle hente en bok her for et par dager siden og oppdager att den nederste hylla med bøker var blitt grå…..hjelp er det fukt:))

Så i dag tok jeg og tømte bokhylla,bærte alle bøkene opp på hobbyrommet mitt,tok hyllene ut av bokhylla så jeg kunne bære reste opp på rommet også,ville jo ikke ødelegge alle bøkene mine.

Ved siden av seksjonen hadde jeg en aviskorg som et av barna lagde på skolen,tenkte att den kunne jeg flytte på,HJELP….hva oppdager jeg?

mugg….råte…..den var helt ødelagt og alle bladene som var oppi såg likedann ut:))

Hvordan det ser ut bak seksjonen tør jeg ikke engang tenke på:( uansett det blir en storjobb å rydde,ja kanskje den er ødelagt og må kastes,sukk får bare be karane ta jobben når dei kommer hjem:(

Dette skulle være en rolig hygge helg,ser vist til å bli en arbeidshelg….sånn er det å bo i gamle hus

10 kommentarer

Siste innlegg