Trøndelag

Da var vi hjemme fra barnedåpen i Trøndelag,8 timers biltur en vei.Været var litt vekslande men helt ok i lengre perioder

Vel framme etter en lang dag inkvarterer vi oss på hotellet før vi besøker sønnen og familien.

På tide å døpe veslegutt for no går han snart:))

men vi tar tidlig kveld for en blir jammen sliten etter en sånn lang dag i bilen.

Vi våkner til snø 1 april jeg ble vekket kl 6 av brøytebiler,men hvor dei hadde brøtt var ikke godt å si for vi måtte vade i snø med bunader subbande gjennom snøen for å komme til bilen.

Like mye snør det da vi ankommer kirken så her er det bare å løfte på stakken og la skolettane være på beina.

Vesleprinsen blir døpt og er bliid og fornøgde gjennom hele sermonien

 
og når det hele er over får vi et nydeligt vær slik at det var mulig å ta bilde av kirka

men jeg må si jeg var skuffet over den dårlige eller totale mangelen på brøytingga i Melhus,både til og fra kirka samt i sentrum.

Vi storkosa oss i selskapet etterpå

Etter en koselig dag ilag med familien var dagen i dag kommet og vi hadde en laaaaaang biltur forran oss,og hvilket vær

Det var en svært lang dag med omtrent 0 sikt hele veien hjem og att vi ikke havna utfor veien var bare et under for det var faktisk like før.

Hvor mange trailere som låg i grøfte sluttet jeg å telle + noen personbiler ja noen prøvde endatil å krype over autovernet

Stakkar bilen bom fast og med så mange biler og trailere utfor veien halvt begravde av snøen var det nok mange som måtte vente lenge på hjelp,og i tillegg var det elendig brøtte veier.

Det var en velsignelse å komme hjem etter flere timer i 30,40 og 50 km timen:)og her blir jeg resten av påsken.

Det snør tett fortsatt og ute er det 35-40 cm nysnø ,det er vel ikke håp for dei stakkars blomstrane mine som hadde funnet det for godt å blomstre til påske i år.

Da blir det snart natta her i huset,så ønsker alle en riktig god natt

12 kommentarer

Siste innlegg