uten grunn

Det er ikke greit å grue seg for tennlegebesøk men det gjør jeg:(hadde jeg ikke bedt om fast innkallelse så hadde jeg sikkert ikke bestilt time:)

No hadde jeg time i dag og jeg har gruet meg 2 dager uten grunn:)det var nemlig 0 hull:))

Derimot har jeg blitt litt plaget med noen små sår oppe i ganen,det kommer er der 3-5 dager og forsvinner,tilfeldigvis hadde jeg dette no og spurte tannlegen om hva det var,men det viste han faktisk ikke.Det ble tatt bilde og han lovet å prøve å finne ut hva dette er.Merkelig alt denne kroppen her skal rote på seg:))

Uansett nå er det et år til neste gang:))

Jeg fikk 4 koslige timer ilag med yngste datteren vår før tannlegetimen:)det var veldig hyggelig og hun fikk meg til å tenke på andre ting en timen som låg forran meg:))

Men dagen hadde enda mer hyggelig å by på:)som noen av dere sikkert husker så sådde jeg lupiner for et par år siden,i år skulle dei blomstre i alle regnbuens farger.Men komunefolka som har rotet opp hagen min grov alle plantene bort.

I dag ble jeg den lykkelige eiger av disse frøa:)

2 poser lupinfrø:)jeg som trodde det ikke var mulig å skaffe nye siden jeg har hørt att dei skal bli forbudt.

Så snart komunefolka har vært her med mold og planert og sådd til plenen min igjen skal jeg så disse frøa langs elvakanten:))og er jeg heldige så blir det et vakkert skue neste sommer.

Sist jeg sådde anbefalte sirdalsrypa meg å så noen sommerblomster samtidigt slik att jeg fikk blomster samme året,det gjorde jeg og ble gledelig overasket over kor vakkert det ble:))så jeg kjøpte en dobbelpakk med sommerblomster i år også:)

tror det blir vakkert i bedda mine i sommer:)

Jeg har en annen lidenskap også og det er kokebøker:)så jeg kjøpte med meg en spennende ny kokebok hjem i dag

bilde kom vist liggande:))men utrolig mye som fristet i den,blir spennende å prøve ut nye retter:)

no skal jeg oppdatere meg på nytt fra dere:))ha en fortsatt fin kveld

8 kommentarer
    1. Tannlege-besøk er noe herk – men det gjør mest vondt i lommeboka ;o)
      Lupiner er flotte blomster, har de selv i en del av hagen vi ikke bruker. Fikk et råd om å klippe av de BLÅ lupinene så de ikke frør seg. De blå vil etter noen år dominere. Jeg har gjort det og har fremdeles “alle” farger intakt. Alt fra de lyseste gule via fersken, gul, lilla, rosa og blå/lilla. Vet ikke om rådet har noe for seg.

    2. Ja tenk på alle de gangene vi har grudd oss totalt uten grunn hihi jeg snes det er greit med innkallelse til tannlegen for ellers hadde nok ikke jeg bestillt time heller, men når du først måtte, ekstra godt at det ikke var hull 🙂
      Blir godt med ny plen og blomster nede ved elva igjen, håper kommunen ( og elva) er ferdige med å rote til for deg.
      Nye spennende retter på programmet utover hos deg da forstår jeg, det er jo så mye god tradisjonsmat, og ikke behøver det å ta så lang tid heller 🙂

    3. Sirdalsrypa: det er sant,0 hull er ikke noe å grue for ,men dyrt var det uansett:)vart så glad da jeg fant nye lupinfrø så håper jeg att det ikke må graves opp flere ganger:).
      Den andre posen med sommerblomster gleder jeg meg til,ble jo så overasket i fjor når jeg såg alt som dukket opp:))og denne posen innehoder mange flere sorter som jeg ikke hadde i fjor.
      noen nye retter må jeg prøve,må bare studere boka litt bedre først:)

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg