I tide:))

No har jeg vært på sykkeltur til Finnes,5 km som jeg sa er minst 8:)så tur retur muligens18km:)en frisk og fin tur.

 

å sykle rundt fjorden.

På vei hjem oppdaget jeg en hel skråning full av vakre forglemmegei og noen fikk bli med meg hjem

Vel hjemme tok jeg og flyttet rhododendroen med det samme jeg var ute

nå håper jeg att den vil trives bedre på denne siden av huset.

Jeg har et par små lave sorter som kommer i blomst no:)en lilla

og en som blir gul

Da jeg var ferdige i hagen var det godt å komme inn og få en varm kopp kaffe,det var i siste liten for no øser regnet ned.For alle dei nyplanta vekstene i hagen min er jo det kjærkomment med regn så slipper jeg å vanne:))men kjedelig for alle som skal ha konfirmasjon i morgen og på søndag.

På turen min i dag kunne jeg også registrere att det har kommet litt rosa i grøftekantane

tjelden var heller ikke happy for besøk

for da måtte dei flytte på seg så jeg fikk bilde av egga:))greit å hvite hvor dei er så vi ikke ødelegger rugeplassen.I år har dei lagt egga midt oppå en liten dunge med jord som vi skal bruke litt etterhvert,men først må egga klekkes.

Da er det bare å fortsette dagens gjøremål,legge sammen klede og stryke skjorter står på programmet no

6 kommentarer

Siste innlegg