jeg fant jeg fant:))

I dag ruslet jeg litt nede ved elva og såg på den begredelige plenen min:),no har jeg hørt att komunen ville komme mandag og stelle den til igjen så det er lov å håpe:))da jeg gikk der dukket det opp en nydelig liten spire:))

som dere hvet sådde jeg lupiner i fjor,dei forsvant da gravemaskina regjerte,men i dag dukket det opp en enkell som har greidd å overleve:))her har jeg satt den på vent trygt vekke fra marka fram til komunefolka er ferdige:))og ved siden av kommer det noen ringblomster fra i fjor som jeg også måtte flytte litt på:))

for noen år siden plantet jeg en miniakkeleie,og endelig for første gang blomstrer den skikkelig:))ensfarga kremkvite og ikke høgre enn ca 25-30 cm:))

bak ser dere att ballblomen også er i blomstring

kløveren har kommet i blomst,her den kvite men den lilla blomstrer også nå


dette er en gjerdevikke og hører til erteblomstfamilien

OBS OBS her må en se seg for,Tjelden legger egga midt på bakken,

og med hjem var marikåpa og forglemmegei:)),2 nydelige blomster 🙂

8 kommentarer

Siste innlegg