litt bedre form

Joda jeg har det men helt ok,nei det er det ikke.

Da jeg våknet føltes det som att jeg var helt frisk:)ja så tenkte jeg att en sykkeltur og besøke ei venninne passet bra:)

Sykkelturen gikk greit,men da jeg låste den og skulle begi meg oppover bakkane var jeg ikke mye sprek gitt,men jeg kom meg da opp,om enn hveldig annpustet hi hi,det var hyggelig å gå på besøk igjen:)

Da jeg kom til Leira igjen et par timer senere fikk jeg lyst til å se om det hadde kommet sopp i skogen:)da jeg sjekket for et par uker siden fant jeg ingenting.

Nei det er ikke en lang fjelltur for å komme til skogen:)den ligger like intil veien og jeg hadde bare 4-5 meter å gå.At det ligger tett inntil veien er også ok,for det er langs gamleveien som ikke er i bruk lenger:)så ingen forurensing.

I dag fant jeg sopp:))

en pen liten haug med traktkantareller:)og 1 kantarell,og det beste av alt der var store mengder:))i dag var det meste litt smått så noen dager til så får dei vokse seg litt større.Dette var soppsorten jeg brukte til hjortesteika fredag og det var kjempegodt:)

Denne soppen er jeg nå trygg på,men obs obs om dere vil ut og plukke.På Ivar Aasen lærte vi å bare plukke 1 om gangen og vel hjemme renske 1 om gangen for å være helt sikker på att den giftige giftslørsoppen ikke har tullet seg ned i korga.

Traktkantarellen kommer i store mengder og da kan det friste å rykke til seg mange i gangen,men den giftige soppen liker seg i samme område og selv om att dei ikke er like så hender det att noen får den med seg i korga,så plukk bare 1 om gangen så går det bra:))

Kom over en festlige sopp i skogen,har ikke sett den før men der var noen der jeg var:)

i følge boka mi heter denne kamfingersopp og det ser ut som en korall:)dette er ikke en matsopp,den skal vistnok være spiselig men det følger mye boss med den og iblandt er den bitter,selv synes jeg att den er fin der den står i skogen:))

Jeg skal gå rundt med bøsse og samle inn penger til demens aksjonen,jeg har hatt god tid på meg så da tar jeg litt og litt:))i kveld har jeg vært i 2 hus og dermed ferdige med alle hus bortsett fra næraste nabo som jeg vil ta i morgen.

Det kan høres ut som en aktiv dag,men det har egentlig ikke vært det,det værste var gåturen opp til venninna mi i førmiddag:))

Ønsker dere alle en rolig mandagskveld

10 kommentarer

Siste innlegg