sunnt og godt

Nå har jeg og et par damer vært på sykkeltur til Bjørke og der badet vi i basseng en liten time før vi syklet hjem igjen 🙂

Ute er det skyet men 21+ så det er ikke noe å si på været nei.Jeg fikk lyst til å teste ut en oppskrift på ommelett,så da jeg kom hjem gikk jeg og plukket 1 liter med brennesle som jeg tok hjem og forvellet

Skar opp litt rødløk

surret det på stekepannen med litt purreløk som jeg alle tider har i fryseren

når dette var mykt hadde jeg over forvella brennesle


salta og peppra litt estragon,estragon dominerte litt for mye i smak så jeg ville valgt det bort.

Hadde så dette over på et fat og lagde en luftig ommelett av 1 egg og crem fresh

så var det bare å brette omeletten over fyllet og nyte en lett og sunn lunch

Fikk forespørsel om hva luftløk var

bilde er hentet fra google

Luftløken kommen opp som forvokste gressløk og brukes på samme måte,så danner det seg små bukketer av småløk i toppen på enkelte stengler i stedenfor blomster slik som hos gressløken

disse små løkene kan mann så plante for å øke mengden i hagen:))ellers bruker jeg å surre dem hele i smør og har over fiskemiddagen.

Las litt på nett i går og fant ut att dei også var fine å sylte ned ,da er bruksmulighetene mange:)

Nå venter jeg besøk av ei venninne :))så da blir det kaffekos i heimen

16 kommentarer

Siste innlegg