oppdatering

Dagen i dag ble overaskende fin,jeg trodde vi fikk regn men jammen klarnet det og sola skinner fra skyfri himmel,nå trengte hagen litt vann så i kveld har jeg vært ute og vannet i krukker og kar og ja i grønnsakshagen også.

Det var vist ikke noe å grue seg for hos tannlegen for det var 0 hull,men dei hvet alikavel å ta seg betalte disse tannlegane.

Etter middag som forøvrig var kokt torsk og wooka gulrøtter og purreløk + 1 liten potet,bar det ut i hagen,

Det skjer litt der ute så noe får jeg da til :)og vi er jo bare i starten av juni

min lille binge 🙂

nyvannet så persillen henger litt ,men den retter seg nok fort og som dere ser har jeg vært heldige med dei frøa:)

så er det rediker,i dag puttet jeg nye frø der vor det er glissent så kommer det i flere omganger

langs helr gjerde kommer det sukkererter og der hvor det var litt glissent sådde jeg bønnefrø i går 🙂

grønnkålen kommer

gressløken lar jeg blomstre og forran lufteløk det har jeg på utsiden av bingen min også i ett annet bedd

i tilleg til disse løksortane skal jeg så kinesisk gressløk som har en mild smak av kvitløk:)jeg sette foresten noen fedd kvitløk fra matbuda mi

dei spirer dei også så dette er spennende.Jeg sådde noen frø til purreløk ser noen spede spirer så jeg er spendt på om dei kommer,i tillegg gjør jeg et lite eksperiment for jeg kjøpte en purreløk på coopen i dag en med røtter,vel hjemme skar jeg en 10 cm over roten og gikk ut og plantet den nedre delen igjen så får vi se om det vokser ut en ny:)

løpstikka fikk en dett da den ble flyttet men nå kommer den fint igjen

her skal squashen vokse

før jeg reiste på tur spiste vi en hel honningmelon,frøa strødde jeg der hvor min kjære har sett opp gjerde til grønnsakshagen og jammen har dei begynt å spire :))så nå er jeg virkelig spendt på om det kommer noe utav dette

rapsfrøa spirer så det blir nok en fin blomstring etterhvert

så var det det siste hjørnet da,bare ugras og skvalderkål her,min kjære har dratt ned et badekar fra beite og i den skal jeg fylle med jord og så frilandagurker og noen blader jeg ikke husker navnet på :)tror kanskje det kommer sar i denne også,så det er et prosjekt jeg må begynne på i morgen.

Kommer på att jeg har sådd knutekål også i forkant av sukkererter .

Om alt dette blir velykket ja da blir det frodigt i min lille binge :))

tror jeg må se litt på rabarbraen også snart 🙂

Det ble vist mange bilder dette :))så resten fra hagen lyt komme i morgen

 

16 kommentarer

Siste innlegg