en blir til 4

Selv om det regner jamt ute så har vi vært ute og jobbet i kveld.Min kjære og hans bror har kløvd siste rest av ved som låg ute,så da er en jobb unnagjort.

Jeg har pottet om noen pelargonia:)

Jeg fikk en potte med ei granne og den ble til 4 i kveld

hun hadde sett 4 stiklinger i en potte,2 hadde etablert skikkelig med røtter og 2 var i ferd med å få røtter :))no har jeg gitt dem en potte hver ,tror det vil lønne seg om dei skal få bli like store som dei andre jeg har.

dei er helt snøkvite utrolig vakkert :))

Dei 2 røde jeg fikk i fjor blomstrer og blomstrer så det er en fryd:)

store fyldige klaser:))

Så fikk jeg 3 stiklinger i posten med farmorshage,desverre gikk 2 av dem bort men en slo rot og i dag åpnet den første blomsten seg :))

det var ikke store stiklingane som kom i posten i vår,den dere ser helt til venstre er den som etablerte seg hos meg 🙂

i dag ser den slik ut :))bladene er større en et tefat,den bare vokser og vokser så i dag fikk den en stor potte :))

og se så vakker blomst :)jeg viste jo ikke fargen så det var spennende når den åpnet seg,sart rosa i forskjellige fargenyanser : ) O lykke

skal ta bedre bilder når flere av knoppane åpner seg og været blir bedre

Den jeg knipset i hagen hos min søster fikk også stor potte i dag,tok ikke bilde av den men no kommer det blomsterknopper der også :))så rotsystemet har etablert seg .

Jeg gir langtidsgjødsel kjøpt på plantasjen og passer på att dei er akkurat passe våte :))og det fungerer vist bra,i tillegg står plantene lunt inntil husveggen under tak bortsett fra den sarte rosa som får holde til inne på stua vår.

og slik har det sett ut det meste av dagen her,våt og med tåke langt ned i fjella men jeg har hatt en fin dag alikavel,med tur til butikken først på dagen og selskap ilag med 5 andre damer på ettermiddagen :))

14 kommentarer

Siste innlegg