En regnværsdag ute

Det regner i dag,ja det strier faktisk ned noe aldeles forferdelig men det er vindstille og temperaturen er til å leve med :))

Kl var bare 9 i dag morges da jeg tok på full oljehyre tok med 2 vaskebøtter og begav meg ut i været,det er utrolig masse bær igjen i hagen vår så det var bare å henge i og plukke:)

og etter et par timer ute kunne jeg kla av meg og gjøre resten av jobben innomhus.No har jeg 2 solbærbusker igjen ute og altfor masse ripsbær :)men det tar jeg en annen dag.

bærene ble øst over i litt mer håndvendlige skåler,og saftkokeren ble nok en gang lett frem

dei største og finaste bæra kom i en egen skål det skal bli til solbærsyltetøy mendan resten blir deilig saft :)no liker jeg saften best når masse godt er iblandet så det blir ikke bare solbær og rips for medan safta dampet gikk jeg nok en gang ut i regnværet

greina med plommer som knakk i helgen er det ingen grunn for å kaste,plommene blir fine når dei får dampe seg til saft ,det hadde vokset opp noen tynne rabarbrastilker også etter att jeg høstet dem i juni

det er bare å putte dem også oppi saftkokeren :))dette blir en utrolig god og friske husholdningsaft :))og en fin måte å bruke alt som vokser og gror i hagen.

Siden det ble masse bær i dag er det naturlig å ha friske rips til dessert etter middagen i kveld også

jeg har ikke vaniljesaus så her blir det pisket kremfløte til :))

Håper dere alle har hatt en fin fin dag

23 kommentarer

Siste innlegg