utrolig kjekt

Etter att vi hadde spist middag i dag ville vi kjøre en tur,siden det regnet tenkte vi ikke på fjelltur.Da vi kledde oss tok no jeg terrengskoa på alikavel og puttet en papirpose i bilen hi hi,ikke godt å vite hva vi kunne komme borti :))

Turen skulle gå til Hellesylt men vi kom ikke lenger enn til Grodås da oppdaget vi att sertifikatet var glemt igjen hjemme :(ja ja vi snudde bilen og begynte å kjøre tilbake,men da vi kom til skiltet hvor det stod honndalsrokken på bestemte vi oss for å parkere åog gå litt oppover stien :))det ble en utrolig kjekt tur

det regnet litt men ikke verre enn att jeg gikk uten hetta på og aldrig før har jeg sett så store mengder med rødskrubber,dei fleste var av en slik størrelse att dei fikk stå :)men dei mindre fikk bli med ned i papirposen hi hi,kanskje det var en mening med å ta den med 🙂

men jeg fikk med en bra haug heim da

og jammen fant vi kantareller også :))det var så morsomt for jeg har aldrig før sett så mange på en gang 🙂

vi gikk bare en liten halvtime for vi ble våte men hva så :))en skikkelig uventet soppdag der mannen gikk og spurte hva er det da og hva er dei gule der da :))

Vel nede i bilen hadde vi varm kaffe og sjokolade :))

Hadde lyst å lage picles av kantarellane men manglet dei rette ingrediensane som trengtes så dei ble kokt i lettsaltet vann og nedfryst i laken,skrubbane steker jeg lenge på svak varme og fryser dem naturell

ja sånn kan dagen bli når en glemmer sertifikatet hjemme hi hi,greit for meg iallefall :))ellers hadde det bare blitt en kjøretur.

Tok med en sopp til heim i håp om å kunne identifisere den,tror det er en kremle men hvilken ?jeg ble ikke klokere ved å studere den etter bilde fra soppboka mi eg da,så soppen gikk i søpla

tydelig pukkel på toppen,litt lillafarge på hatten

litt kremfarget stilk og skiver,skivene satt tett og var lette å brekke av

og porøs inni,men siden jeg ikke skjønner hvilken kremle det er snakk om så kaster jeg ,ja jeg brukte enen skjærefjøl også og hadde den fradelt fra dei trygge sortane,noen som hvet hva dette er?

Da ønsker jeg dere en riktig god natt

17 kommentarer

Siste innlegg