Hjemme på Leira

Etter noen dager i huset vårt i Volda er vi nå tilbake på Leira 🙂

vi hadde deilig vær disse dagene som dere ser :)og huset ligger tett opp mot skogen det liker jeg

ikke store hagen forran huset ,men det er litt på hver side også og en stor og god veranda

I neste uke blir vi her fra tirsdag til torsdag,fredag blir det tur til Melhus for å besøke elsdte sønn og sønnesønn som blir 30 og 2 år gamle :))

Vel tilbake på Leira måtte jeg ta for meg soppen vi plukket i går

kantarellane har fått kokt litt i egen kraft og er klare for fryseboksen,medan traktkantarellane har kommet på glass 🙂

en litt forfina lake dette her for jeg måtte en tur innom polet :))krafta er kokt på like deler hvitvin,vann og hvitvinsedikk :))krydder er hele pepperkorn,hele allehåndekorn,hele sennepsfrø litt dill salt og sukker dette lot jeg koke 5 min,kokte så 5 min til med sjalottløk og traktkantareller,deretter var det bare å legge lagvis med tyttebær mellom lagene :))blir kjempespennende ,kantarellane jeg la på glass ble iallefall utrolig gode da.

No er det fyr i peisen

og kaffe i koppen :)ja vi spanderer på oss en bit sjokolade også :))

ønsker dere alle en fin kveld

0 kommentarer

Siste innlegg