Lang tur

Da var vi hjemme etter en lang biltur opp til Trøndelag,men flere stopp tok det ca 9 timer i bil hver vei.

Utrolig fint å være hos elsdte sønn og familie skulle bare hatt litt mer tid siden det er så lant å reise.

Vi kjørte over gamle Strynefjell på vei oppover,det var så flott vær og vi hadde det ikke travelt,vi fikk masse underholdning over det fjellet for det vrimlet av lemen ,jeg ble full av flir slik dei pilte rundt omkring,men desverre var det flere døde enn levende 🙁

trist å se dei ligge slik,fikk desverre ikke dei levende på film.

veien gikk videre og vi måtte bare beundre den vakre høsthimmelen over Dovrefjell

slike himmelbilder fasinerer meg

Hos sønn og svigerdatter hygget vi oss resten av kvelden og i går var vi både på martna og bondensmarked,veldi kjekt og masse godt å få kjøpt:)jeg kom hjem med flere gode spekepølser og luft tørket laks som jeg syntes var utrolig godt 

koselig tur i Trondheim :))

dyra storkoser seg ute

og det ser ut til att Trønderne også hygger seg i det fine høstværet,her padler dei nedover elva som renner gjennom byen

og hvel hjemme igjen koser lillegutt seg også :))

Desverre gikk en dag så altfor fort men no kan det hende att vi får besøk av dem før jul så det gleder vi oss til 🙂

Hjemover i dag skinte sola og naturen glødet i en fargespakende fyrverkeri


 

vi opplevde mange flotte tømmerhus,disse såg ut til å være nyrestaurerte ut

På Skjåk kjørte vi innom en gård og kjøpte 10 kg fjellmandelpoteter og 25 kg kers pink :)) veldig hyggelig å kjøpe helt fersk hos bonden,så nå har vi poteter en stund framover.

vi forlater Skjåk og skal til over Strynefjellet igjen,men her skifter også været ganske så fort

det rett og slett øser ned så det var bare å pakke vekk kamera :))no meldes det ekstreme nedbørsmengder i morgen:(ja ja jeg skal være hjemme på leira,reiser til Volda onsdag morgen og blir der resten av uken.

Da ønsker jeg dere en fin søndagskveld

14 kommentarer

Siste innlegg