tåke men varmt inne

Ja i dag ville ikke tåka lette,den ligger langt ned i fjella hva gjør mann da ? jo en benytter dagen til å fylle frysa med brød slik att en kan være ute når sola skinner ))Like greit det for i dag har magen slettes ikke vært happy for all pencilinen ,men må en ta det så lyt en holde ut.

Jeg startet tidlig i dag og nå står den siste brødbaksten i ovnen

det har blitt 10 grove brød i dag,jeg bruker 1 liters former så det er ikke store brød ,men store nok her i heimen

Det er helg og når jeg først var i bakemodus elta eg til 2 eggloff også

her står dei klare for ovnen ) ,no e disse i ovnen og du verden så dei har vokset hi hi ,ble noen veldig høge brød )

Når en baker en hel dag ja da blir det godt å varmt inne ,da er det greit med en tskjorte på,men vi har mange kjølige dager ute og da ville jeg ha et par nye genser,normalt bruker jeg singlett og fleece jakke,men en tynn fin genser kunne være ok også,så jeg bestilte på bootz noen trøyer ,desigual ville jeg ha,første sending var for små,jeg returnerte dem og valgte et par andre og gikk opp en størrelse i dag kom dei og størrelsen var mye bedre

godt fornøgd med disse ) men det ble med en teskjorte også

no har eg nok så no bestiller ikke jeg mer ) men det er jo hyggelig å fornye seg når kroppen krymper,ja jeg har lagt om kostholde mitt dette året som dere hvet og er mer bevist på bevegelse,jeg unner meg en is og et kakestykke i ny og ne men det er helt stopp på annen snop og slikkerier ) gikk på vekta i dag morges,såg ned,gikk av vekta og sjekka at den var rett innstilt og opp på vekta igjen,12 kilo i minus siden 4 januar,) så nye klær er litt nødvendig )) hi hi

I går fikk jeg 2 liter kumelk rett fra kua av ei vennine,jeg ville teste den oppimot kjøpemelk til yoghurt laging

første forsøk lot jeg renne av myse natten over,den ble vel tykk,i dag lot jeg det renne av seg 2 timer,det ble en fin fløyelsgod konsistens )

og smaken ? en blanding av rømme og crem fresh ,så kan en smaksette det som en selv ønsker,jeg bruker bær/ frukt /nøtter og havregryn med akasiehonning over ,skikkelig deilig til frokost ))

Ønsker dere en nydelig fin fredagskveld

26 kommentarer

Siste innlegg