Bakenfor fjella – en nydelig bobiltur

Da jeg var 6 år gammel kom jeg til Måløy hvor jeg vokste opp,når en bor der ser en fjell nå en skuer utover sjøen men jeg har aldrig vært der ute .

Fredag sette vi oss derimot i bobilen og reisen gikk mot spennede steder bakenfor fjella ) målet vårt var Kvalvåg

vi kjører på smale veier

gjennom vakker landskap


framme i Kalvåg seine kvelden og det er stumende mørkt ute,så vi finner en plass å campe og tar kvelden.I løpet av natten begynte det å regne og blåse,ja så ille att jeg vil kalle det storm og det rusket godt i bilen.Da morgenen kom gav det seg med regn og vi kunne stå opp og ta campen i øyensyn,var jo bekmørkt når vi kom ))

Skyene trekte seg tilbake og sola skein opp,ikke en stor campingplass,men der var alt vi behøvde av fasiliteter.

Etter en lang og god frokost pakker vi bilen og kjører til sentrum ,vi måtte jo oppleve Kalvåg og det var en aldeles nydelig plass

som dere ser storkosa vi oss i nydelig vær og på en ufattelig vakkert sted ikke langt fra barndomstedet jeg er oppvokst på )) bare en fergetur mellom er litt rart å tenke på

Måløy er jo en øy ,men det var først i helga når vi var på Kalvåg jeg fikk se hvor ange øyer som er i dette området for det synes ikke på samme måte fra min barndomsheim.

Vi måtte en tur ut på Nesjesundet når vi først var på denne øya

veien er smal og gruslagt,vi vurderer om det er mulig med bobilen men bestemmer oss for å prøve

jeg er så fasinert av alt det vakre att jeg kvapp da mannen plutselig hauker ,ja for jeg måtte se framover ))

2 oter lekte seg eller slåst hva hvet jeg på veien hi hi ,men da vi kom kjørande snudde dei rumpen til og sprang sin vei,først forran oss før dei jumpa ut til siden og forsvant ned i vannet

Vi har nådd enden på øya og ser her Nesje fyr

det er så utrolig vakkert ,ja her var det godt å være

Vi stopper på vei tilbake,jeg må ut og nyte litt medan mannen fikser middag til oss ))

Det var bare så masse vakkert så det lyt komme et innlegg til i morgen

14 kommentarer

Siste innlegg