en sosial dag

en gang sa ei granne  som desverre har gått bort att vi som bor her inst inne i fjorden ikke kunne velge venner,her var vi så få att vi måtte alle være venner uansett alder ) og det er jo heilt sant

Dagen i dag har vært en slik sosial dag tross høg aldersforskjell.

Jeg slo følge med min svigermor da hun hadde ærend i Volda,så ville ei sambygding til slå følge,ja den elsdte er ei 88 år gammel dame,frisk,rask og sprek som bare det,går lange turer hver dag og styrer alene hjemme uten noen heimehjelp.

Vel vi hygget oss,vi fikk unnagjort våre gjøremål,det regnet,det regnet mye så det ble bestemt att vi ikke ville innom kafe,turen gikk hjemover.Vel hjemme ville sambygdingen vår att vi ble med inn på kaffe siden det ikke ble kafebesøk i Volda )) vi takket ja min svigermor og jeg,den spreke damen svingte fort på kaffekjelen medan hun fyrte opp i vedovnen,lefser,kringler og kakevafler kom på fat og latteren satt løst hos oss alle tre ) sånn er det å bo på bygda.

Nå er det kvelden,det er fyr p peisen her i stova vår også og jeg har avsluttet siste strikkeprosjekt,ja det ble et panneband til i kontstrikk )

nå blir det pause i pannebandstrikk,men ikke i kontstrikk ) jeg skal nemlig prøve meg på noe nytt,mønster kjøpte jeg på nett i går og garn på butikken i dag,når jeg er i gang skal dere få følge prosjektet mitt )) gleder meg .

Ønsker dere en fin fin kveld

26 kommentarer

Siste innlegg