strikket skjørt i kont

Da var jeg ferdige med det nye skjørtet mitt som er strikket i kontstrikk ))

no skulle en strikke 10 hele ruter i str L og da tenkte eg att den lengden måtte iallefall jeg ha )) så det ble 10 hele ruter ,i ettertid ville jeg gått for 11 ruter men det er helt greit,dette er ett ullskjørt og da skal uansett en tykk strømpebukse være en del av antrekket hi hi.

fruen i profil )

uvant for fruen med korte skjørt,men det føles ok hi hi .

Som dere hvet fikk vi besøk på strikkekafepå mandag,innehaveren av en garnforetning i Volda tok med litt nyheter og kom innover ) og vi handla for jammen var det masse fint i årets nyheter.

Da jeg kjøpte garn tenkte jeg på mitt nye skjørt,jeg ville ha en jakke som passer til ,så ville jeg ha en frisk farge som stod til det grå håret,da falt valget på en litt dyp rødfarge

et helt nytt garn,et svært tynt garn ) 230 m på 50 gram ,skal strikkes på pinne nr 3  og garnet inneholder 55 % ull og 45 % bomull

Da blir det en jakke som passer hele året,og i følge hun som selger så blir det florlett og mykt )

Det gjennstår å finne en oppskrift,vil ha en ensfarget enkel jakke i glattstrikk med rundfelling eller raglandfelling,da slipper jeg å sy i armer hi hi.

Fikk foresten en hyggelig overaskelse i posten i går,karakterbok fra frodith hi hi

tusen takk snille frodith.No ble det ikke gevins,men du det var spennende lell da eg skrapte frem to 1 million hi hi

29 kommentarer

Siste innlegg