bålkos

det har regnet i dag ikke mye ,men litt har det dryppet fra oven jamt gjennom dagen.

Jeg la meg med hodepine i går og våknet til tett nese og sår hals, tenkte da att det passet med en innedag ) vel ikke alle var enige i det,3 av barna våre bor en kort kjøretur unna oss,og jeg fikk melding om att vi ville få besøk,så mor gikk i gang og lagde middag,hjortegryte ,ris og salat,så får en en time senere telefon om att pølser ble medbrakt,ho mor skulle ikke stresse ) for seint hi hi ,men det er aldrig feil med pølser så jeg sa det var bare å ta med,planen var nemlig å spise ute,rettere sagt nede ved sjøen for noen ville fiske

her fiskes det,3 småsei var fangsten og medan noen fiska ble kaffe kokt på bålpanna

no glemte jeg å ta med oppheng til kaffekjelen,men det gikk like fint å sette den på grillristen )) og medan kaffen kokte varmet vi gryten

selv med 9 til bors en søndag så behøver det vist ikke serveres med stil hi hi

når det ble litt kjølig å sitte ,var det bare å varme seg ved bålpannen )) må si att årets første middag ute i det fri ble en hyggelig dag og maten smakte ))

Nå renner nesen,så om det var smart å være nede ved sjøen i mange timer får tiden vise,koste oss gjorde vi iallefall ))

12 kommentarer

Siste innlegg