enhver heim må ha en kulegrill også miniatyrheimer

ja,alle har vel ikke kulegrill,mange har andre typer grill,men dei fleste har noe )) jeg ble utfordrett til å lage en grill også til miniatyrhuset mitt,jeg har tenk litt prøvet og feilet,men no har jeg fått til en som fungerer ))

jeg glemte å ta før bilde,men alle har vel sett slike små enskives syltebokser vi får på hotell,en slik var utgangspunktet mitt + 3 stk blomsterstrenger

jeg klipte av ca halve boksen,resten jobbet jeg med,banket og rullet innvendig til jeg fikk en sånn passe grillkulefasong,så bøyde jeg til 3 stk blomsterstrenger jeg hadde etter en gammer juledekorasjon,disse ble til 3 føtter og det hele ble malt utvendig.Større var utfordringen med å få til en grillrist,jeg hadde blomterstreng som jeg tvinnet en ring med,for så o lage riller med å binde streng frem og tilbake

om denne risten går på sikt får vi no se,den fungerer nå iallefall,men det ser jeg når en skal grille ,om en kan grille pølser på denne risten ) pølser får bli når jeg får skaffet meg leire,den selvtørkande plastalinen fikk barnebarna .

Jeg slet med den grillristen,så det ble laget 2 stk,og den som ble vraket ble til en fin strikkekorg

jeg bøyde den til så den fikk en passe fasong,så var det bare å veve kurven

ferdig resultat

det fine med denne kurven er att den har ramme av streng,så det går fint å forme den som en vil )

no er det plass til et strikketøy om det skulle trenges )

ellers er det forkjølelse som råder denne kroppen i dag også,så det blir ikke mye gjort,strikker og ser på tv og innimellom får eg vasket litt klede,men det kommer vel bedre dager igjen snart ,ha en fortsatt fin dag da.

PS her regner det godt ute og temperaturen er bare 7+ så ikke så trivelig utevær uansett hi hi

19 kommentarer

Siste innlegg