19 april

8+ sier gradestokken,hadde vært mer riktig å si 0 for fyameg så bitande kaldt det er ute,og i dag er det i tillegg overskyet

inne er det vårfølelser i sving,for her merker en jo lite til kulden ute hi hi .Dermed har jeg vært litt gartner i dag

vinduskarmen og kjøkkenbordet får duge til det er varmere om natten i drivhuset,og hva har jeg her ?

grønnkål,squash,sommersqush,sellerirot,fenikkel,lilla tomater,bønner,tagetes og en ukjent blomster ) nå er jeg ikke sikker på om sellerirot og fenikkel passer å forkultivere slik,men jeg gir dem en mulighet,noen frø vil jeg direkteså i mai ,det er liksom det som står på pakkene

i vinduet på badet vokser det,jeg sådde noe tomatfrø,små pottetomater,men jeg har en mann som har prøvd seg som gartner også og drysset paprikafrø i pottene,om det er spisspaprika eller store runde aner jeg ikke,jeg trodde jeg hadde plukket bort alle frøa,men jammen ble jeg lurt,hvorfor plukke vekk frøa til paprika ? vel jeg har allerede sådd flere og dei har kommet litt lengre enn dette,og 14 planter + alle tomatplantene kan bli full drivhus,ok det,men vi skal på ferie og min stakkars svigermor skal passe plantene med vanning ) ja ja ,det går vel bra i år også.

jeg sitter og manner meg opp til å gå ut,den bitande kalde vinden frister lite,jeg har planer om å så litt salat i drivhuset,dei spirer best når det er litt kjøligt ,så det passer bra nå skulle jeg mene,jeg må bare komme meg ut først hi hi

ha en fin dag da

14 kommentarer

Siste innlegg