miniatyr,trening gjør mester )

siden snøen har lavet ned i dag har jeg kost meg det meste av dagen med å lage et servise til minihuset mitt,og når det gjelder miniatyr så gjør øverlse mester )

som dere hvet kjøpte jeg litt småting i plastikk på butikken

til det fulgte det 4 talerken 1 serveringskål og 4 drikkeglass men ingen kaffekopper.

Kaffe må en ha,for snart flytter det inn et eldre par ) så for en tid siden lagde jeg en kopp

den ble ikke noe serlig som dere ser

så til påske lagde jeg 2 nye

litt bedre ,men ikke gode nok,så i dag ble det et tredje forsøk,og det heter seg jo at en ikke er fornøgd før en har bygget tre ganger,så også med kopper hi hi

fine kopper med tilhørende tefat,og jammen ble det et helt servise

2 middagstalerken 4 frokostaskjetter 2 kaffekopper med tefat og en serveringsbolle

det fine med disse som er laget i fimoleire kontra plastikk er att dei er tyngre og ligger stødigere på bordet

serveringskålen er ikke helt tørr inni ennå,så brødene får ligge på kjøkkenbenkn en stund til ) dette var et putleri,men du så koselig da )

husker dere bøttene mine i papir ) jeg sa dei var i største laget,vel nathles foreslo att det kunne bli blomsterkrukker på verandaen,det var smart

dei passet perfekt ) har laget en ny i grønn,den er mye mindre,mangler hank med det blir det også etterhvert,kanskje dei ser like store ut,men den kvite er nesten dobbelt så stor ) så den grønne passer bedre inni huset.

Miniatyr er gøy

16 kommentarer

Siste innlegg