sommer

Jepp vi fikk sommer i dag ) da tåken letta fikk jeg først koselig venninnebesøk,3 stk dukket opp,det ble kaffe og knekkebrød til lunch for meg og damene ,vi satt ute og hygget oss )

Da damene dro var det så varmt ute,sola hadde dukket opp og himmelen var blå,så kortebuksa ble lett frem + bikinitoppen ) som jeg koste meg og i dag ble diverst fra drivhuset plantet ut i grønnsakshagen

runnerbean ,det er ikke lett å se men dei strekker seg allerede langt,dei vil slynge seg oppover og til slutt henge over den øverste planken min mann sette opp til meg )) i bunnen forranhar jeg planer om å ha grønnsquash ) men tror dei må vente til juni før jeg planter dem ut,dei er gade i varme dei ,men dei har allerede kommet med masse knopper )

ser dere små knopper ) dei er der

squashen vokser som dere ser )

tunnelen er på plass,jeg har plantet ut grønnkål,det liker kålflugene ,så duk må til ) jeg har plantet ut fenikkel,selerirot og quinoa også ,ja og spinat,å som jeg gleder meg til det er råd å høste,får bare krysse fingrane for att det jeg plantet ut i dag faktisk overlever og ikke visner bort nå som det ble plantet ut

jordbæra er fulle av blomsterknopper også,så får vi håpe på gode jordbær,i fjor råtnet dei etterhvert som dei dukket opp.

sola går ned og mannen kommer hjem,etter middag kler jeg på meg og fortsetter ute i grønnsakshagen ,mannen slår plen og leker papparazi

nyslått plen,det dufter sommer )

litt flere sommerblomster har fått plass i krukker=) koser meg jeg

 

12 kommentarer

Siste innlegg