Er det mulig ?

Som dere hvet har jeg plukket snegler i flere dager nå ,morgen og kveld og jeg overdriver ikke når jeg sier det har vært snakk om hundrevis hver gang,jeg har gått med en 2 liters bøtte og den har vært halvfull hver gang.Så googler jeg litt og leser på nett att snegler ikke liker kalk,det var snakk om bønder som har grønnsaker og korn,det ble anbefalt å legge et belte med kalk rundt åkrene.

Vel nå hadde vi kalk liggand i fjøsen,så jeg fylt trillebåren og gikk i gang og kalket rundt om på alle plener,ja ikke den som var kalket fra før hi hi .

Nå har jeg gått kveldsrunden og fant under 20 snegler og dei forsvant fort )) er det virkelig mulig att å kalke var det som skulle til ? det virker iallefall lovande ,så dette kan jeg anbefale om dere er plaget av disse ufyslige skadedyrene.

kanskje jeg kan nyte hagen nå uten å slite meg ut på å holde vekke dei som vil spise opp mine vakre blomster,nå blomstrer valmuene,herlige med friske fine farger

14 kommentarer

Siste innlegg