3 mai

dagene går,våknet til 12 + i dag,men skyet,det er vår ,tidlig sommer og det dufter deilig ute


Da jeg var i Volda i går spanderte jeg på meg et nytt skjerf,ett sommerskjerf for det kan tenkast att jeg får bruk for det på Island i sommer

og siden det var 50% avslag så ble det ikke dyrt heller )

Jeg kjøpte 10 nøster sokkegarn også,kom over en butikk som solgte mengder med garn til 10 kr nøstet,og sokkegarn har en strikker alltid bruk for

jeg forsynte meg av resten med sokkegarn,det var 7 grønne og 3 av det andre ) har ikke strikket med denne før så jeg har tenkt å legge opp til ett sokkepar i dag og teste det ut

200m på 50 g sier att garnet rekker langt,det anbefales pinne nr 2,5-3 så her snakker vi tynne fine ullsokker )) skal kose meg .

Ønsker dere en fin dag,hmmmm nå skinner sola inn på vinduskarmen )

 

14 kommentarer
    1. Så flott det er i hagen din! også de fjellene…vakkert!! ja det garnet var jo helt topp i fargene da..særlig det grønne..hihih..kos deg, og det var jo råbillig! Skjerfet var fargerikt og flott! En god dag til deg også!

    2. Kan jo bli en flott dag, da..selv med skyer..og særlig når du har så mye flott garn å kose deg med. Er veldig glad i å strikke selv også 🙂 Var et kjempefint skjerf du hadde kjøpt deg :))

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: tusen takk ) ja hagen kommer seg fra år til år ettersom vekstene vokser ) en dag blir det en hel vegg der når rhododendroane vokser ihop ) veldig billig garn,lurer på om dei har planer om å slutte med garn,var mange andre sorter også til en tier for nøste

    4. Ja det er sommer selv om det er mye skyer her om dagen også :)) Sommerlig og fint med blomster i alle farger hos deg..vakkert :)) Det var et stilig skjerf du kjøpte.. og tilbud på både det og garnet.. bare å handle da..hehe.. Håper sola du så kom for å bli <3

    5. Flott skjerf og fint garn også 🙂 Sist jeg forsøkte meg på ullsokker med tynt garn, må det ha vært en feil i oppskriften. De ble i alle fall gigantiske. Jeg rekket dem opp igjen. Men jeg har i ettertid lurt på om det kanskje var meningen at de skulle toves….
      Uansett….ikke i strikkemodus om dagen. Har nok med å holde meg sånn noenlunde i gang med ting jeg MÅ gjøre. Så sånn går nu dagan…..
      Spennende med Island. Der har jeg hatt lyst å dra i mange år. Men blir nok enda en stund til jeg kommer meg så langt 😀
      Ha en herlig pinseaftenkveld <3

    6. Eva: takk for det ) jeg liker å strikke sokker med tynt garn,jeg legger opp 14 på hver pinne og bruker pinne nr 3 ,da får jeg sokker som passer min fot,tror en må prøve seg litt fram eg.Ser på oppskrifter att det skal sykt mange masker til,men det hadde ikke gått med min strikkefasthet ,da hadde mine også blitt gigantiske .
      Strikker igrunnen ikke om sommeren,men fikk lyst å prøve garnet og lage meg et sokkegarn til turen,) jeg gleder meg til Island,den turen har stått på ønskelista noen år )

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg