det ble en del vind

Hos meg modnet plutselig plommene litt for fort og i tillegg fikk vi ganske sterk vind i dag,jeg gikk ut for å høste og da regnet det i hode på meg ,ikke av regn men av plommer,så ryddet jeg litt i grønnsakshagen og plukket i hus litt av det som var der,sola skinte og siden det også blåste så fikk jeg vasket sengekle og hengt vasken ut i vinden :))

No ble det plutselig for mye plommer på en gang så jeg sender melding til ei venninne om hun ville ha litt,da får jeg vite att strikkekafeen starter opp igjen i dag,hun kommer og får plommer og jeg får sitte på til strikkekafeen ,det var kjempekoselig og jeg kom i gang med ponchoen min :)) vel heime igjen måtte jeg plukke flere plommer for vinden hadde lagt et fint teppen under trærne ,sånn går dagen her innimellom

det ble litt forskjelligt med inn fra grønnsakshagen

en balje skal ut av huset i morgen,noen andre skal få glede av den 🙂

det blir noen paprika i drivhuset om dei rekk å få farge får tiden vise,om ikke får vi spise grønne :))

det morsomme ved å dyrke selv er att en ofte får morsomme fasonger som en ikke får på butikken :))

jeg venter fortsatt på att disse skal bli dyp lilla

ja ja ,sola skinner så det er fortsatt håp :))

dagen har vært fin den det var koselig å treffe damene på strikkekafe og i morgen skal svigermor hjelpe meg å hermetisere noen plommer til både oss og henne :)) det blir nok en fin dag i morgen også

17 kommentarer
    1. Du verden, så mye fine grønnsaker og plommer. Tror jeg får 5 plommer på mitt tre i år…Så mye plommer har jeg aldri sett før, baljer fulle, hehe..Det blir litt mye syltetøy 🙂 koselig at strikkekafe var i gang igjen da…da er det sosialt og trivelig med steikk. Ha en fin kveld 🙂

    2. solliv: om jeg hadde plukket alle våre plommer på en gang hadde jeg måttet mangedoblet baljene hi hi ,men noe er syltet,utrolige mengder kilo er spist flere poser er allerede gitt bort så her har det vært plommefest lenge,fortsatt mye i trærne så jeg sa til mannen att han måtte bare spise mye ennå hi hi

    3. Markens grøde, tenker jeg. Herlige bilder.
      Men hørtes ut som en herlig dag som “gikk opp”. Både med å glede andre med plommer, få nyss om strikkekafeen og å få skyss.
      Og hermetiserte plommer må være nydelige å finne til vinteren :))).

    4. Fantastiske bilder av sjøldyrka mat på de siste innlegga dine. Jaja, soppen er vel ikkje helt der, hehe. Så herlig det må være å finne fram all denne sunne maten i mørketida.
      Så bra at du kom deg på strikkekafé igjen. Lykke til med hermetiseringa av plommene idag. Det er godt det! Det var søndags- og høgtidsdessert det i gamle dager. :))
      Litt regn her idag etter noen flotte dager. Eg skal til Førde på røntgen. Ha beregna det slik at det blir ikkje “dødtid.” Passa bra med bussen. Ha en flott tirsdag.

    5. Hei Connie, så artig at du lærer om kemler og at du har fått begynt på ponchoen. Du er driftig. Dette blir spennende å se mer om kemler i tida framover. Kost meg med innhøstinga di i denne tidelige morgentimen. Tida strekker ikke til å lese så masse her inne eller lage så masse kreative prosjekter, men når høstmørket og kulden nå kommer mer og mer, blir det vel litt roligere.

    6. fjellgeitbundingen: tusen takk snille deg :)) ja jeg er spendt på kremlene ,og om jeg bare finner 1 eller 2 som er til mat så har jeg iallefall fått smake om vi liker dem .
      Det er mye jobb hos meg også med å få ferdig høsten i hagen,men snart er det gjort og da får jeg også mer hyggetid til rådighet,har planer om å gjøre meg helt ferdige med det jeg skal bruke i hagen i dag,ja bortsett fra grønnsakshagen ,men der er det fersvarer som vi spiser etterhvert som jeg tar i hus.I dag er det hermetisering av plommer og jeg har en god kilo solbær igjen som skal plukkast,så kan jeg være fornøgde og begynne å nyte av godene :=) ha en fin dag

    7. Det var litt av en plommehøst du viser her. Mine 37 plommer ble høstet i en fei, og siste turen i blåbærlia i dag gav også magert resultat.
      Jeg er imponert over hva du får ut av hagen din selv om grønnsakformene ikke alltid følger EU-standard. Fantasien kan de sette i gang, og smaken blir vel ikke forringet av et utfordrende utseende!?*

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg