det måtte bli skogstur i dag også

hadde egentlig lyst på venninnelag i dag,men det passet ikke for noen,så da tenkte jeg att det fikk bli nok en dag i skogen :)) har jo lært meg kremle ,har noen skoger jeg ikke besøker da det ikke bruker være matsopper i dei skogane,vel siden jeg nå har kunskap om en ny art måtte jeg sjekke om det kanskje var matsopper der alikavel hi hi ,så jeg trasker i vei

ikke noe å si på været,skyet men opplett og vindstille og nå er det faktisk 17 + ute

tok et bilde nede ved sjøkanten,jeg skrev jo i går att jeg hadde 2-3 min å gå ned til sjøen,her ser dere hvor nerme husene er  🙂

ikke bare bare i disse skogene her,mange trær ligger nede og det er bratt,ja ingenting er flatt her jeg bort bortsett fra bilveien :))

denne tjuken ser nesten ut som en fin bolledeig 🙂

så dukker dei opp :)) i skogen uten matsopp,trodde jeg,her var det mange kremler,dette er den gule jeg fikk kontrolert hos soppkontroløren,den har vi masse av har jeg nå skjønt

og jammen fant jeg blek piggsopp også :=) og ikke nok med det

jeg fant jammen meg traktkantareller også,og jeg som trodde denne skogen var fri for matsopper 🙂

noen sopper vokser i klynger på trær,aner ikke hva disse heter,men fine på bilde var dei :))

jeg besøkte min faste skog,der fant jeg noen brune kremler og en grønn,alle milde og fine på smak,litt usikker om det er mandelkremle eller nøttekremle,men dei  var iallefall med hjem i korgen ,

besøkte en annen skog jeg ikke bruker finne matsopp i også,men det er siste gangen,der er ikke sopp i den skogen bare masse spindelvev som gikk over ansiktet,usj

bratt var det også ,så denne skogen skal få fred for meg hi hi

det ble noen rørsopper med hjem også,så nå er sopptørkeren i gang,kremlene ble varmebehandlet,dei skal i fryseren,så har jeg når doppen ikke er å finne i skogen lengre :))

Det ble en svett dag i dag,jeg fikk en flått på meg,men den rakk ikke å bite seg fast,den bodde helt sikkert i den siste skogen.

 

16 kommentarer

Siste innlegg