Det tar tid å liste et helt hus

jeg snakker om huset til småfolket mitt,det har stått på vent lenge nå,men i dag tok jeg det med inn på kjøkkenet og fikk listet det meste av huset innvendig,det som gjennstår er listing rundt dører og vinduer,men vinduane har kommet i da :))

jeg la huset på rygg,slik fikk jeg kommet til litt bedre oppunder taket

taklistene er på plass på stua og for att dei skal holde seg der medan dei tørker har jeg støttet opp med et par grillpinner

stua ferdiglistet gulv og tak og vindu er kommet i og blitt utforet

kjøkkenet er også ferdiglistet og dere ser att døra er utforet,flekken oppom døra er en dråpe som lurte seg på linsa 🙂

lister på badet

soverommene på loftet fikk taklister,her dropper jeg gulvlisting da det ikke behøves i disse rommene

når jeg lister så jobber jeg først og tenker etterpå,da må kreative løsninger tas i bruk

så da jeg listet gulvene og ikke tenkte på hvordan det ville se ut i front så lagde jeg noen smålister til å runde framkantene med i fimoleire som jeg stekte i ovnen og limte fast ,kvit leire hadde jeg ikke så jeg måtte også frem med malekosten og male det kvitt,kanskje ikke helt perfekt laget,men perfekt nok for meg hi hi .

Min bedre halvdel er tømrer,har jobber med bygging listing og alt av snekkerarbeid hver dag,så han gir beskjed når jeg er helt på jorde med listverksarbeide mitt :)) derfor har jeg planer om å spørre ham om råd når det kommer til å liste ferdig rundt vinduer og dører ,så får vi se da om jeg blir ferdige med hele listingen i dag :))

Siden det tar tid å liste et helt hus,så har jeg faktisk ikke gjort andre ting i dag :)) det er viktig å kose seg når en går heime ikke sant 🙂 ha en fortsatt fin dag da

 

26 kommentarer

Siste innlegg