gode smaker til jul

i år har jeg bestemt meg for å ikke bake 7 slag småkaker,2 slag er nok i tillegg har jeg kjøpte pepperkaker,men julen har no mange gode smaker  ::

som disse mørlefsene som jeg har bakt i dag,myke og fløffy og bare så deilige med godt smør og brunost på :)) disse fryses

men jeg gjorde fra meg småkakebaksten også i dag

krumkaker,det er noe alle spiser her i huset og er utrolig deilig til multekrem 🙂

konfektkaker,enkle å lage,søte og go fylt med hakka sjokolade og mandler :))

og så har jeg som sagt pepperkaker :))

jeg har planer om å bake en tropisk aroma også,den står seg julen gjennom :)) så det blir nok søtt på kakebordet.

Men det kan jo bli mye søtt,så hvorfor ikke lage noe som passer til litt annet,som gjærbaksten ? dermed lagde jeg noe annet også når alt det søte var laget

nemlig marinert ost,jeg har brukt en ost fra tine som heter østavind,men her kan en bruke den en liker ,i tillegg hadde jeg i soltørkede tomater :)) dette er deilig i salaten og med godt brød til :))

nå putrer det på ovnen,jeg koker fikenmarmelade :)) det heter det,men det er 500 g fiken og 300 g tørka aprikos da,det er digg til gode smaksterke oster som f.eks blåmuggoster og pepperkaker eller salte kjeks,jepp det er mange gode smaker til jul :=)

38 kommentarer

Siste innlegg