litt vind så er det meste borte vekk

det er snøen jeg tenker på,2 dager med vind og vi våkner til nesten tørre veier og bare marker ute

vi slipper å vasse i sørpe ,ofte er det slik att vinden tar snøen hos oss på et par dager og det kan jeg like,ja ikke slett så kraftig vind som i går da,det finnes en mellomting :=)

jeg gikk tur til Viddal og tilbake i dag,det blir noen kilometer og da jeg kom i hus igjen hadde jeg gått mer enn 10 000 skritt,så det må jeg si meg fornøgde med

på fjellveggane smelter isen og lager fin kunst

jeg ser etter småfugler,men det er helt stille,så brytes tausheten,en hegre letter og ingen fugl har vel verre stemme enn hegren

det er noe forhistorisk med denne fuglen og jeg synes den er utrolig vakker

når jeg først ser utover fjorden ser jeg flere fugler,tenkte det var et par stokkender,zooma dem inn og ble litt overasket

det var 3 silender og i dag var dei skikkelig bustete på hode hi hi

på noen trær vokser det mengder med rikuler

jeg skulle hatt noen slike :=) men akkurat disse når jeg ikke,for da måtte jeg stått i en båt.Prøvde et år å skjære ut en kopp i en slik rikule,vel jeg hogg meg i hånden den gangen og prosjektet ble lagt vekk,men lysten på å prøve igjen ligger der :=)

vel hjemme etter gåturen,og her er plenen grønn og fin,isen har smeltet så jeg får tatt i hus julebelysningen,ja ledningen har vært fastfrosset i bakken ,men nå hadde det tint så jeg fikk det i hus.

Jeg går en tur til grønnsakshagen ,jeg hadde igjen litt grønnkål og jeg plukker med siste rest som er der ute

tenk å ha egen grønnkål nesten hele vinteren i egen grønnsakshage,det er bare så deilig,og nå sitter jeg og nyter en aldeles nydelig suppe,det kan jeg gi dere oppskrift på i eget innlegg,ha en fin kveld da

10 kommentarer

Siste innlegg