store fugler

da jeg gikk tur i dag dukket annledningen for å ta bilder av store fugler opp,ja ikke sånn kjempestore,men større enn småfuglane i hagane våre

den første jeg møtte på var hegren,vanligvis flakser den lenge før jeg får tatt bilde,i dag lurer jeg på om den var litt tunghørt

jeg går rolig videre,og da dukker det opp noen silender

hegren forflytter seg fra toppen av lysmasten og ned til sjøkanten

den speider etter mat

jeg oppdager et hode i øyevinkelen,jeg tør nesten ikke bevege meg for rett forran meg står skarven og som dere ser står hegren litt lengre unna,skarven er nesten mer var enn hegren,jeg zoomer

litt groggy bilde men den står fortsatt still ,jeg går et par skritt nermere

jeg sliter med å holde kamera helt i ro når jeg må zoome helt ut,men jeg er fornøgd alikavel jeg ,for dette tok bare noen få sekunder og plutselig var jeg oppdaget og den fløy sin vei

jeg retter oppmerksomheten mot hegren igjen,den hadde begynt å spasere litt langs vannkanten

fasinerande fugler,men jeg skulle jo gå tur så jeg sluttet å gå stille,da gikk det som jeg tenkte,også hegren tok til vingane

jeg trakker meg videre og oppdager att dei små søte silendene med buste hode svømmer samme vei som jeg går,så jeg får noen bilder til av denne lille anden som er en fiskeand

vel det gikk som det måtte gå med disse endene også,jeg ble oppdager og på en to og tre så fløy også disse sin veg

dette var dagen for dei litt større fuglane og jeg var heldige for disse er ikke lette å komme nære innpå

10 kommentarer

Siste innlegg