hjemme

så var vi hjemme igjen,har passet barnebarn noen dager da moren måtte jobbe borte noen dager,barna vil ikke fotograferast så akkurat dei får dere ikke bilde av :=) men snille har dei vært ,så har dei fått hver sin liten pusekatt,og snille har dei også vært,ja tenk jeg fikk strikke i fred uten att småpusane tok garnet mitt :=)

det har regnet mye ,en dag skulle jeg til legen,da timen var der fikk jeg beskjed om att timen var avlyst,ja sånn er det,det var en god grunn så det må tåles :=) yngste datter plukket meg opp og ble med meg hjem til dei store barna :=)

Så var det sykehus en dag,den timen vil jeg helst glemme ,men må tilbake om et halvt år ( noen ting er ikke helt som det skal være .

også denne dagen plukker yngste datter meg opp og kjører meg hjem til dei store kom fra skulen .I dag skulle jeg spasere til Ørsta ,ja hvor var piggene ,det var reine skøyteisen,det var en prøvelse å gå,ja noen steder var grøfta eneste sted det var mulig å holde seg på beina,men du verden så vakker dagen i dag var alikavel da ,men hjem igjen tok jeg bussen selv om det ikke er så langt å gå.

Nå er vi hjemme og selv om vi har hatt fine dager ser jeg frem til en natt i egen seng ,rart det dere :=)

noen sa disse var rampete,nei disse var bare skjønne da :=) snillaste småpuser jeg har vært ilag med

var i Volda

yngste datter og lille gullet,spennende å drikke selv :=) flinke gutt

det var vakkert i dag,snøen har lagt seg godt i fjella,her spaserer jeg til Ørsta

tåken låg i et belte under snøgrensa,men plutselig mørknet det og det smakte rå snø av luften

for plutselig steg tåken og dekket fjella og like etter låg den over det hele og jeg gikk i et tåkeland,sånn kom og gikk den i dag

rundt barneskulen i Ørsta sentrum har dei fått en fin og fargerik vegg rundt uteplassen,fine farger som skjermer barna mot trafikken

frosten pyntet buskene i hagene

barna har fått god norsk husmanskost denne uken,ja guttungen lurte på den dere fredagstacoen,men det sa jeg mammaen kunne ta på lørdag :=) og det var greit det

det skal synes att bestemor og bestefar styrer hjemmet så her har det blitt kake hver dag hele uken :=) i dag lun nystekt eplekake :=)

Sånn har altså min uke gått,jeg har strikket men det får jeg vise i morgen :=)

 

21 kommentarer

Siste innlegg