Hjemreisen

Etter et par nydelige dager sammen med yngste sønnen vår var det på tide å kjøre hjemover igjen.Det var med vemod jeg reiste hjem,men det var ikke ledigt rom flere dager så da ble det bare slik.

Vi kjørte og været var nydelig vi bestemte oss for ikke å stresse og bare bruke den tid vi trengte .Da vi kom til et skilt som stod Løiten lys på bestemte vi oss for å ta en pause,jeg var nyskjerrige på hva dette var og siden vi ikke ville stresse men kose oss så brukte vi faktisk lang tid her det var litt av en opplevelse.



Vi har kommet inn og her var det mye spennende,alt fra søtsaker,leker,strikka drakter,engler såpe stearinlys opplevelser:))det meste rett og slett.

Vi er i skogen:))her finnes det ville dyr og fargene går i orange

Godt att denne kjempen ikke var levende

Høstbordet,dekket med stearinlys designet som stein

Søte fristelser,lekkert med pass på dere blir lurt det er nemlig stearinlys:)

Juleavdeling,det var ikke lett å få barna med derfra:)hvorfor?

Denne gjengen:))syngande bamser som sang nydelige julesanger

Isbjørnens rike

Vi gikk gjennom grotter og ble mødt av bamsefamilier:))

Lekkert i hvitt for brudeparet.

Her var for alle annledning,4 etasjer i alle regnbuens farger,jul,påske,barneselskap,barnedåp,bryllup,elleganse i sort og sølv jeg kunne ha trakket i flere timer og stadig treft på nye opplevelser,men turen må gå videre.Noe ble med hjem men det kjem senere:))

Turen går videre det er varmt og vi treffer på flere hyggelige opplevelser.Her ser vi landets siste melkerampe:))den voktes av en flokk med skogsdyr og troll



Jeg har noen slike gamle spann borte i fjøsen tenk å få malt dem så lekkert som disse blå her da



Alle figurane på denne plassen er skåret ut i tre,et helt fantastisk handarbeid og koselig plass for småbarnsfamilier å stanse for en pause:))

Vel vi har fortsatt mange timer å kjøre så vi kunne ikke gi oss til i timevis:))



Det har gått mange timer vi er litt trøtte men du kor vi nyter turen også,vi har hele veien hatt følelse av sommer:))men nå har vi kommet til strynefjellet alt er kvitt det er vakkert og folk går på ski:))det ser ut som alle har hatt en vakker påske og temperaturen er 10+ på toppen av fjellet:))helt fantastisk




Dette var påsketuren vår,3 dager med opplevelser som vil bli husket lenge:))

13 kommentarer
    1. Hei Connie:) Ser ut som disse dagene har vært begivenhetsfulle med så mye opplevelser på kort tid:) Og det er flotte bilder fra turen Deres og jeg har sett på her nå,,og tenker det var litt rart og kjøre fra nesten sommerlige forhold og så oppover strynefjellet med snø igjen.
      Og jeg ønsker deg en fortsatt fin fortsettelse på denne flotte vårlige uken:))

    2. Vi gjør altfor lite av det dere ahr gjort noe. Bruke lang tid og stoppe på vegen. Vi kjører stort sett berre avgårde. I alle fall no etter att vi vart åleine. Men kanskje skal vi ta å lære litt av dere. Kvar var det loitenhuset henne da?
      Eg har streva med bloggen min i påska og får den ikkje til. Korleis i huleste fikk du til headeren din. Eg er no berre grønn når det gjeld slikt eg da. Er det lett å gi meg tips. Ha ein god dag min venn

    3. Var løitenhuset på Løten? Det er lenge siden jeg har vært på Løten, men på Skaret (ved Molde) har de endel av varene fra løiten. Jeg elsker å bare gå der og titte (og det blir alltid noe med hjem…) Fargene og duftene er så flotte.
      Ser ellers ut til at dere hadde en flott tur. Man trenger slettes ikke lang ferie for å oppleve mye :o)
      Ha en riktig deilig tirsdag
      -klem-

    4. Greta:Hei Greta.Ja det kan lønne seg å stoppe opp litt og nå har vi jo tid til det også.Løiten lys ligger sør for Hamar,kjører dere mot Elverum ligger det ved hovedveien og det er umuligt å ikke se det .Jeg strevde lenge med å få til headeren min ,du må laste ned et program som heter picaso ,der prøvde og feilet jeg flere ganger,men det kan jo være att sønnen din får det til om dere laster ned picaso :))
      lykke til,klem fra connie

    5. hestiaverden:Det er sant kvaliteten på en tur bestemmes ikke utifra antall dager men hvordan dagene prioriteres.
      Løiten lys ligger sør for Hamar ikke langt fra Elverum.
      Jeg har vært på Skaret utenfor Molde,det er lagt opp på samme måte ja,men det var bare så mye større der vi var:))det er verdt ett besøk

    6. Connie: Kunne absolutt tenkt meg å prøve treskjæring. Noen mester hadde jeg nok ikke blitt, men det ser morsomt ut :o)
      Ja, da er det som jeg trodde, løiten lys ligger på Løten, mellom Hamar og Elverum. Sist gang jeg var der, er ca 21 år siden. Tante og onkel bor der, og det hadde kanskje vært en ide å dra dit en tur igjen. Jeg traff dem da vi var på Gran Canaria i vinter, så det er ikke over tyve år siden jeg så dem – heldigvis! Tror jeg må planlegge enda en biltur sørover….

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg