Vel hjemme og utkvilt:))

God morgen venner:))ja for det er en god morgen.Vi har 15.5+ i dag skyet meg og litt sol og sterk vind.

Det ble en svært lang tur i går,men det ble også en flott tur.

Vi hadde lagt oss inn på elgstua i Elverum en plass jeg gjerne anbefaler andre om dei vil sove og spise godt,jeg tror dei må ha verdens beste brød der:)Så turen vår i går startet fra Elverum der vi kjørte til Rena for å hente hjem yngstesønnen:))vi kjørte en snartur ned i Rena sentrum først og der fikk fruen seg et par nye øredobber i sølv:))det var opphørsalg og alt var halvpris på.

Så plukket vi opp sønnen + alle hass kolli:))det gikk så vidt hi hi men det gikk og så begynte den lange veien som tok oss 10 timer i bil hjem igjen.

Vi hadde satt på GPSen men ignorerte hennes fortvilte mas om å snu bilen den andre veien,for vi startet i den tru på att den andre veien var raskast.Når vi nå alikavel ikke ville høre på GPSen så ignorerte vi den en gang til og havnet på en nasjonalpark,dvs vi kjørte gjennom rondane nasjonalpark,gjennom dovre spiste middag på Dombås for så å kjøre tilbake til Otta  og videre til Lom og Stryn:))

Vi hadde et fantastisk flott vær og stoppet mange ganger så her vil jeg dele et knippe bilder fra våres opplevelse i går:)

Første rasteplass på fredag

Endten en er troende eller ikke så kan ingen benekte att kirkebygningane er flotte å se på,her er kirka i Lillehammer.

Turen fra Lom til Elverum var preget av ett gult teppe med disse vakre blomstrane,trur dei heter vinterkarse og dei lyste fantastisk opp i naturen

Jeg måtte bare nyte det:)

rommet vårt på elgstua og madrassene var aldeles nydelige så fruen sov som ei prinsesse:)

På vei fra Elverum til Rena i går

Jeg nyter disse åpne furuskogane  på Hedemarken

Flott brannstasjon på Rena:))håper dei har noe litt mer moderne i tilegg

Den lange veien fra Rena begynner

Det var en dag med masse skyer alikavel skinte sola på oss hele tiden

bakken var kvit men ikke av snø,det var reinlav  så langt øyet kunne se

Mye rart en kan lage av det som mann finner i skogen

Det var en koselig spisested vi pasrte over rondane,denne bamsen var skåret ut i tre med en motorsag

det var en bamse på begge sider av veien

veien gikk videre og vi kom over denne flotte utsikts plassen,og utsikta var det ikke noe å si på


Vi har langt igjen så veien går videre

Vi kommer til neste utsiktspost:)

mor og sønn:))

Veien går videre over Rondane vi kjører helt til fruen sier stopp:))og da ble det bråstopp også,hi hi måtte bare ha bilde av denne  her

Ikke hverdagskost å se en trane i fri natur

I fugleboka står det att den er ca 115 cm :))

En tur jeg kan anbefale for dem som ikke har kjørt over Rondane:))fantastisk natur

Himmelen hadde mange ansikt i går og jeg bare måtte forevige det:))














Dette var en knippe av alle himmelens ansikter i går:))det var bare helt utruligt å sitte i bilen og se kor det forandret seg,og det merkelige med himmelen var att sola skinte på oss hele veien:))

Vi kom da over fjellet ,fikk oss en velfortjent middag på Dombås og kjørte videre til Lom,men idet vi kommer til Lom roper fruen stopp igjen:))jeg lurer på om han kan rygge litt?nei han finner en lomme og jeg må gå tilbake,ikke hverdagskost med denne karen her heller:))

En elg,jeg er jo vant til hjort jeg da.Det var langt mellom meg og elgen ,jeg måtte zoome godt inn ,og idet jeg ville gå litt til for å komme klar treet forsvant den inn i skogen raskere en jeg fikk reagere:))men bilde fikk jeg jo da:)

Det vart ikke flere stopp,over strynefjellet var det 8 grader og masse snø,i stryn stoppet vi og kjøpte litt matvare med hjem og så fortsatte det videre uten stopp da det nå begynte å regne,og det regnet helt hjem.Vel hjemme tømte vi bilen lagde oss ett enkelt måltid og så bar det til køys for vi var rimelig slitne og trøtte:))

Denne vesle karen her fikk bli med hjem da:)

jeg ble jo så glad i disse dyrene utskåret i tre.Han skal få være med ut i hagen etterhvert og når drømmeplassen min med tak over er bygd:))skal han få seg en hylle under tak å stå på:))

Dette ble et langt innlegg men turen var jo lang også:))

Da ønsker jeg dere alle en flott dag

12 kommentarer

Siste innlegg